חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק רשתי – מה זה בדיוק?

בימינו רוב האנשים שמועו בצורה זאת או אחרת על שיווק רשתי המכונה גם שיווק רב שכבתי (באנגלית Multi-level marketing  או בקיצור MLM). השיטה קיימת כבר מעל 60 שנה. המציאו אותה אמריקנים הידועים ברעיונות יצירתיים שלהם בתחום העסקים.  אין ספק שאז, באמצע מאה ה-20, אף אחד לא ציפה שהתחום הזה יתפתח בצורה כה רחבה.

כיום באמריקה פלח שוק של MLM מהווה כמחצית מכלל המכירות . זהו היקף עצום והוא ממשיך לגדול . המומחים בכלכלה חוזים שבעשור הקרוב כ-90% מהאוכלוסייה העולמית תהיה מעורבת בדרך כל שהיא בעסקי שיווק רשתי.

יחד עם זאת, קיימות אי הבנות רבות בקשר להגדרת השיטה והאופן בו היא פועלת, וזו בעיקר בגלל הבורות של כתבים ובלוגרים מסוימים שלא טרחו ללמוד את הנושא לעומק אך מיהרו להביע את דעתם עליו ברחבי האינטרנט. לכן אנשים רבים ששוקלים להצטרף לתחום ה-MLM  ומחפשים עליו מידע ברשת,  נתקלים בדעות כה שונות וסותרות שפשוט הולכים לאיבוד. לרבים מהם זה גורם לוותר על הרעיון של עבודה בשיווק רשתי ולהחמיץ הזדמנויות עסקיות שהיו יכולות לשפר את חייהם בצורה משמעותית.

ישנן כמה סטיגמות נפוצות על שיווק רב שכבתי שחוזרות על עצמן כמעט בכל הביקורות, כגון השוואתו לקת או פירמידה. כפי שנראה בהמשך המאמר, הטענות הללו חסרות שחר אך הן מרחיקות מתחום שיווק רשתי את רוב האנשים שהאמינו לביקורות המטעות בהיעדר מידע אמיתי על MLM.

אבכן, שיווק רשתי - מה זה בדיוק? מהגדרות שונות ומגוונות הקיימות ברשת ניתן לסכם כי שר"ש הוא שיטת מסחר המבוססת על רשת מפיצים עצמאיים (סוכנים) שמשווקים מוצרים של חברה מסוימת תמורת רווחים ממכירות ישירות ו/או עמלות שנובעות ממכירות של ארגון תתי מפיצים שמצטרפים לחברה דרכם.

מאחר והמפיצים יכולים להרוויח עמלות גם מאנשים שצורפו ע"י תתי המפיצים שלהם, כל ארגון בשיווק רשתי בנוי מנדבכים כאשר בעליון מהם נמצא מפיץ אחד שצירף את השאר - ישירות או ע"י תתי המפיצים. כל נדבך בדרך כלל מונה יותר אנשים מזה שמעליו והנדבך התחתון הוא הרחב ביותר. הצורה הזו הובילה להשוואות נפוצות בין שיווק רשתי ופירמידה אשר מטעות את הציבור ויוצרות את רוב הסטיגמות על תחום ה-MLM.

העסקת סוכנים תמורת עמלות קיימת לא רק בשיווק רשתי: גם חברות רגילות מפעילות סוכני פרסום תמורת עמלות בלבד, ישורות או באמצעות עיתונים, משרדי פרסום או תוכניות שותפים באינטרנט. השוני העיקרי של חברות MLM מחברות רגילות הוא שהן נשענות רק על פעילות המפיצים ומוותרות על  דרכי פרסום רגילות כדי לא להתחרות עמם.

ההבדל הנוסף הוא שבחברות שר"ש המפיץ עצמו בדרך כלל צריך לרכוש כמות מוצרים מסוימת על מנת לקבל הנחה וזכות לצרף תתי מפיצים, וזו סיבה נוספת שגורמת להרבה ביקורת על השיטה. לכן, בשנים האחרונות יותר ויותר חברות MLM משנות את תנאי ההצטרפות לכיוון מזעור ההשקעה וחלק מהן אפילו מאפשרות הצטרפות בחינם.

ומה בישראל? אצלנו היחס לשיווק רב שכבתי עדיין סקפטי וחשדני שנוצר עוד בתחילת שנות ה-90 כשמספר חברות MLM  אמריקאיות החלו לפעול בארץ. חלק מהמפיצים שפעלו בתקופה הזו, השתמשו בשיווק אגרסיבי ולא תמיד פעלו ביושר. כך למשל הם ניצלו את תמימותם של העולים החדשים מברה"מ, הבטיחו להם כסף קל ושכנעו אותם לקנות מוצרים בכמויות מסחריות. רוב העולים הללו לא הצליחו למכור את המוצרים כי לא קיבלו הכשרה מספקת מהמפיצים שצירפו אותם.

לכן, בישראל השיווק הרשתי תופס פלח שוק קטן יחסית בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. יחד עם זאת, הגרעין הקשה של המפיצים הוותיקים שהצליחו בתחום למדו את הלקח מהטעויות של המפיצים הראשונים וכיום יודעים כיצד לעבוד בצוות בצורה נכונה כדי לקדם את תתי המפיצים להצלחה.

בשנים האחרונות בישראל הבשילו התנאים להתפתחות האינטנסיבית של תחום ה-MLM. מצד אחד, בתנאים של יוקר המחיה ונטל מיסים גבוה ישראלים רבים מחפשים דרכים חדשות לייצר הכנסה נוספת. מצד שני, לרוב הישראלים יש גישה לכלי תקשורת מודרניים כגון האינטרנט והרשתות החברתיות שמוחקים את הגבולות ומייעלם את הפעילות השיווקית באופן משמעותי.

השילוב הזה בין המוטיבציה והטכנולוגיה עשוי להוביל להתקדמות תחום שר"ש בישראל ושיפר המצב הכלכלי של ישראלים רבים. לכן, זה הזמן לשקול את האופציה ברצינות, במיוחד שזה לא כרוך בסיכון עסקי גבוה ומתאים כעבודה נוספת מהבית. כמובן שלא מדובר בכסף קל - כמו בכל עבודה או עסק, גם כאן צריך לעבוד קשה כדי לראות תוצאה מוחשית, אבל זה בהחלט שווה מאמץ.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מחפשים שיווק רשתי ללא לסיכון כלכלי? חברת ד"ר נונה מאפשרת לכם להצטרף כמפיצים ללא השקעה כספית ורכישת מלאי מוצרים!

לחץ כאן להצטרפות בחינם ללא התחייבות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קבוצת מפיצים עצמאיים למוצרי חברת ד"ר נונה

מאמרים נוספים בנושא שיווק רשתי

מאת: מאיר סוויסה שיווק רשתי07/09/152681 צפיות
הובלות בחיפה של פריטים בודדים כאשר חושבים על הובלות בחיפה לבטח גם אתם מדמיינים משאית גדולה וצוות סבלים המתמודד עם תכולה מלאה של דירה. לכן, כדאי לדעת כי חברת הובלות בחיפה מציעה גם שירות הובלות של פריטים בודדים כמו מכונת כביסה, מקרר, ספה, שולחן אוכל וכדומה. שירות הובלות של מטענים קטנים ופריטים בודדים מיועד ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים ומוצע במחירים הוגנים ומשתלמים. לחברת ההובלות יש צי רכבים גדול ומגוון הכולל גם טנדרים ורכבים מסחריים בגדלים שונים וברשותה גם משאיות להובלות קטנות.

מאת: רוי ורלשיווק רשתי08/05/152038 צפיות
Managing personal finances takes more than just tracking dollars and cents. It is actually more to do with common sense. Managing your finances is something that is learned and most individuals learn the tough way. Take the following advice seriously and learn to implement positive changes into your finances in order to live a happier and stress free life.

מאת: רוי ורלשיווק רשתי09/04/152142 צפיות
It is an unfortunate that the topic of bankruptcy is quite common nowadays.The recent downturn has played a large role. You need to educate yourself so that you can simplify the process. This article is going to give you with that knowledge.

מאת: כתיבת מומחיםשיווק רשתי10/12/142005 צפיות
אם לפני עידן האינטרנט, הדרך היחידה למכירת מוצרים הייתה פתיחה של חנות או עסק והצעת מוצרים למכירה לקהל הרחב, הרי שהיום כל אחד יכול להיות מוכר. אפשר למכור פריטים משומשים שנמצאים כבר ברשותנו ואין לנו עוד צורך בהם

מאת: uppersiteשיווק רשתי18/03/147552 צפיות
עם זאת, מה חשוב לדעת? חשוב להבין שאמנם מדובר על "חבילת השיווק האולטימטיבית" אבל אם אדם שאיננו מקצועי מבצע את הפעולות הללו, הרי שלא רק שהדבר לא יהווה קידום יעיל אלא שהלקוח ישלם על עבודה לא יעילה ועלול למצוא את עצמו נענש על ידי גוגל במקרים מסוימים.

מאת: דניאל seoשיווק רשתי10/03/132049 צפיות
כולנו אוהבים לראות סדרות שקשורות לעולם המשפט, יש הרבה מאוד זוהר בעולם הזה, לפחות בטלוויזיה, אבל המציאות היא הרבה יותר קשוחה בזה. במציאות עורכי דין הם אנשים שעובדים מאוד קשה, לא תמיד מרוויחים הרבה כסף ובאמת, נקרעים בין הרצון לחיות בשקט לבין הרצון להתפרנס

מאת: פזית ספירשיווק רשתי04/03/131769 צפיות
חנות וירטואלית יכולה להעניק לעסק שלכם הצלחה רצינית הרי החשיפה באינטרנט היא גדולה ומידית באמצעות הרשת תוכלו לגרום לעסק שלכם לגדול .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica