חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום גז הטבעי לשימוש המשק הישראלי

מאת: נ.אתחבורה ורכב - כללי03/02/20161167 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לגז טבעי פחממני פוטנציאל אקולוגי גדול - הוא מייצר פחות זיהום סביבתי בהשוואה לשריפת דלקים כמו בנזין או דיזל  ועשוי להפחית נזקים סביבתיים באופן משמעותי. בתחום הגפ"מ, ישנה שאיפה לקידום השימוש בגז טבעי לצרכיי המשק הישראלי, ובכללו, התחבורה הציבורית והפרטית בישראל. טכנולוגית ההנעה בגז של ימנו היא טכנולוגיה משוכללת בהרבה משהייתה בהתחלה וממשיכה להשתכלל כל הזמן. גם מהפן הכלכלי, יש לשימוש בגז טבעי פחממני לצרכי הנעת רכבים יתרון על פני השימוש בדלק - מחיר של ליטר גז טבעי הוא כחצי ממחירו של ליטר בנזין. ההבדל משמעותי מאוד ועשוי להוזיל עלויות בצורה ניכרת.

 

עתיד הגפ"מ בשימוש התחבורה בישראל

מספר נקודות התדלוק לרכבים מונעי גז טבעי גדל וכיום נקודות כאלו זמינות יותר מבעבר. בנוסף, חברות רבות מציעות ערכות להסבת כלי רכב לגז. יחד עם זאת, טרם מוצה מלוא הפוטנציאל של הגז הטבעי בשימוש התחבורה הישראלית. בשנים הבאות צפויה התקדמות של רגולציה בתחום זה יחד עם עלייה בשימוש ברכבים המונעים בגז הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. תרחיש בסיס שצוין בדו"ח של הוועדה הבינמשרדית העלה אפשרות שתוך כ-25 שנים, למעלה מ-1.5 מיליון מן הרכבים בישראל יהיו רכבים המונעים על ידי גז טבעי דחוס.

 

קידום נושא הגז הטבעי בישראל

חברת סופרגז ובראשה אייל חנקין פועלים בשאיפה לקידום נושא הגז הטבעי בישראל. לא לפניי זמן רב נחנך אוטובוס הגז הראשון בישראל במטרה לבחון שילוב אפשרי של גפ"ם בתחבורה הציבורית בישראל. בניסוי זה לקחה חלק חברת סופרגז, יחד עם תאגיד אגד, יצרנית האוטובוס - חברת MAN, המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה הפועלת במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה, וחברת מכשירי תנועה.

סופרגז היא אחת מספקיות הגז הגדולות בישראל. חברת סופרגז היא הספקית הבלעדית של גז לכוחות הביטחון בארץ ופועלת במשק האנרגיה במספר תחומים, ביניהם גפ"מ, גז טבעי, תשתיות, תחנות כח, אנרגיות מתחדשות NGV ,CNG ועוד. החברה נוסדה בתחילת שנות ה-50 ועיקר התמחותה בשיווק וחלוקת גז להסקה ולבישול ללקוחות פרטיים ולמגזר התעשייתי. שנה לפניי מינויו של אייל חנקין למנכ"ל החברה (תפקיד שהוא מכהן בו עד היום), כיהן כמנכ"ל משה אודלוק.

אייל חנקין מנכ"ל סופרגז, בן 46 כיום, הספיק לא מעט בשנותיו במגזר העסקי והגיע לתפקיד מנכ"ל סופרגז בשנת 2010, לאחר שכיהן בשנה קודם לכן כמשנה למנכ"ל היוצא משה אודלוק, ולאחר כעשור שנות ניהול בחברות גדולות אחרות ולא מעט שבחים על פועלו. אייל הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר שניExecutive MBAבתוכנית Kellogg-Recanatiשל אוניברסיטת Northwestern ואוניברסיטת תל אביב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נ.א

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נ.א

מאת: נ.ארכב16/05/161748 צפיות
מה זה בעצם מגדש טורבו לרכב? מה הם יתרונותיו? וכיצד יש לתחזק אותו על מנת למנוע תקלות מיותרות? כל מה שרציתם לדעת על טורבו לרכב - במאמר הבא.

מאת: נ.אעסקי מזון17/11/151651 צפיות
מתכננים אירוע? המאמר הזה נכתב עבורכם. כל מי שיצא לו לתכנן אירוע עבר, כבר יודע ששניים מן הגורמים החשובים ביותר בתכנון אירוע מוצלח הם כיבוד ואטרקציה. בר מתוקים לאירועים ודוכני מזון, שהפכו לשם דבר בתחום הקולינריה לאירועים בשל יתרונותיהם הרבים, הם הדרך האולטימטיבית לשלב אטרקציה קסומה עם כיבוד יוצא מן הכלל ולהפוך את האירוע שלכם בקלות למוצלח. אז איך בדיוק מתפקד בר מתוקים גם כאטרקציה? אילו סוגי בר מתוקים לאירועים ודוכני מזון יש? ואיך מתאימים אותם בהצלחה לסגנון האירוע? כל התשובות במאמר הבא.

מאת: נ.אקוסמטיקה23/12/141908 צפיות
הזדקנות מואצת עשויה לפגוע באיכות החיים ולקצר את תוחלתם. אמנם לא ניתן לעצור את תהליך ההזדקנות, אך בהחלט ניתן להאט את הקצב שלו. ניתן לסייע לתהליך האנטי-אייג'ינג על ידי ניהול אורח חיים בריא, הקפדה על פעילות גופנית תקינה ותזונה בריאה. מעבר לטיפולים השונים לטיפוח העור וטיפולים שנלחמים בקמטים שמוצעים בשוק - אפשר להתחיל ממש בבית הפרטי שלנו, במקרר. הנה סקירה קצרה ורשימת 5 מזונות מפתיעים, לוחמי אנטיאייג'ינג שריריים ונחושים.

מאת: נ.אמתכוני בשר23/12/143437 צפיות
עישון בשר הינה שיטה ייחודית ועתיקה, אשר בסופה מתקבל בשר נימוח וטעים, אשר בושל בטמפרטורה נמוכה בסיבה מעושנת בתוך מעשנת. בין חלק מן האפשרויות הנהדרות לעישון: אסאדו בקר, אסאדו טלה, חזה בקר, עופות, דגים. קיימות שתי שיטות של עישון: יבשה ורטובה. במאמר זה תמצאו הסבר על בשר ודרך העישון במעשנת ותקבלו טיפים למעשן הבשר המתחיל.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213560 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204151 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205070 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181520 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica