חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה תפקידו של מגדש הטורבו ברכב?

מאת: נ.ארכב16/05/20161750 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מגדש טורבו הומצא בשנת 1905 על ידי אלפרד בוצ'י. השימוש העיקרי בו החל במהלך מלחמת העולם הראשונה, על ידי מגזר התעופה. באותן השנים, מטוסים נעזרו במנועי בוכנה קונבנציונליים לצורך הנעה - דבר אשר הגביל את מהירות הטיסה שלהם באופן משמעותי. בעיה נוספת וחמורה אף יותר, הייתה גובה הטיסה. ככל שהמטוס הגביה טוס - כך פחתה יעילות המנועים, עקב דילול האוויר. כאשר ניסו להצמיד מגדשי טורבו למנועים - מצאו כי הם מגבירים באופן משמעותי את כוחם ומאפשרים, בנוסף, טיסה בגובה משמעותי מבעבר.

היעילות המוכחת של המגדשים היא זו אשר הביאה לכך שהם ישולבו גם בשאר כלי התחבורה שלהם מנועי בערה פנימית, כמו מכוניות, משאיות, רכבות וכיוצא בזה.

מאז ועד היום, האביזר המהפכני הוסיף והשתכלל רבות, אך בסיס הרעיון נותר זהה למקור. מה זה בעצם מגדש טורבו? מה הם יתרונותיו? וכיצד יש לתחזק אותו על מנת למנוע תקלות מיותרות?

מה זה מגדש טורבו?

מגדש טורבו (באנגלית Turbo Charger‏) הוא מדחס אוויר מכאני, מגדש. מגדש טורבו לרכב מורכב מזוג טורבינות - מדחסים עם מניפות צנטריפוגליות פנימיות המותקנים בתוך מבנה שצורתו כשל שבלול - אשר מחבר בניהן ציר סיבובי.

צד אחד של המגדש (הצד "החם") מותקן על צנרת הפליטה של הרכב ועושה שימוש בגזים החמים שפולט המנוע. לאותם הגזים, אשר לרוב משתחררים ללא תועלת, יש תפקיד חשוב בפעולת המגדש . כאשר הם נפלטים במהירות מן המנוע הם גורמים לסיבוב הטורבינה החמה עד לעשרות רבות של אלפי סל"דים. והטורבינה החמה, כאשר היא המסתובבת - גורמת לסיבוב הטורבינה הקרה, הודות לציר המחבר בניהן. הטורבינה הקרה (הצד "הקר" של המגדש ), אחראית ליניקת אוויר טרי מחוץ למנוע, ודחיסתו בכוח אל תוך המנוע, בשונה ממנוע אטמוספרי שפעולת היניקה מושכת אוויר פנימה.

במה תורמת הגדלת המסה של האוויר במנוע, יחד עם הגדלת כמות הדלק לפי יחס קבוע? הגדלת המסה של האוויר במנוע, תוך הגדלת כמות הדלק לפי יחס קבוע מראש מאפשרת הגדלת גמישות וכוח מנוע באופן משמעותי. מסיבה זו, ניתן לדוגמה להפיק ממנוע 1.2 ליטר הספק ומומנט של מנועי 1.6 אואפילו 2.0 ליטר.

איך שומרים על מגדש טורבו?

מגדש טורבו מאפשר ביצועים טובים יותר של המנוע בפחות מאמץ, וחסכון בדלק. חשוב לדעת כיצד יש לשמור על המגדש , על מנת להינות מיתרונותיו לאורך זמן.

מספר טיפים חשובים לשמירה על מגדש  טורבו:

· לא לאמץ את המנוע לפני שהגיע לחום העבודה התקין! הרכיבים הפנימיים במנוע, ובמיוחד במגדש הטורבו, ישחקו במהירות.

· לאחר נסיעה, ובמיוחד אם הייתה זו נסיעה מאומצת, לא לכבות את המנוע מיד ברגע העצירה. החום הגבוה בתוך המגדש עלול לבשל את השמן שבתוך מעברי השימון הדקים שבמגדש ולסתום אותם. כאשר מעברים אלו נסתמים - שימון לא יוכל להגיע אל המיסבים של המגדש (אשר ממאפשרים את התנועה הסיבובית שלו) ובכך עלולה להגרם שחיקה מוגברת והרס כללי של המגדש.

כיצד צריך לפעול, אם כן? יש לנהוג בעדינות לפני העצירה, ולהשאיר את המנוע פועל למשך שתיים-שלוש דקות בכדי לאפשר למגדש להאט את סיבוביו ולהתקרר.

· חשוב מאוד להקפיד על שימוש בשמן הייעודי למגדש שעליו המליץ היצרן. שמן שאינו מתאים, עלול לגרום להרס המגדש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נ.א

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נ.א

מאת: נ.אתחבורה ורכב - כללי03/02/161168 צפיות
לגז טבעי פחממני פוטנציאל אקולוגי גדול - הוא מייצר פחות זיהום סביבתי בהשוואה לשריפת דלקים כמו בנזין או דיזל ועשוי להפחית נזקים סביבתיים באופן משמעותי. בתחום הגפ"מ, ישנה שאיפה לקידום השימוש בגז טבעי לצרכיי המשק הישראלי, ובכללו, התחבורה הציבורית והפרטית בישראל. טכנולוגית ההנעה בגז של ימנו היא טכנולוגיה משוכללת בהרבה משהייתה בהתחלה וממשיכה להשתכלל כל הזמן. גם מהפן הכלכלי, יש לשימוש בגז טבעי פחממני לצרכי הנעת רכבים יתרון על פני השימוש בדלק.

מאת: נ.אעסקי מזון17/11/151651 צפיות
מתכננים אירוע? המאמר הזה נכתב עבורכם. כל מי שיצא לו לתכנן אירוע עבר, כבר יודע ששניים מן הגורמים החשובים ביותר בתכנון אירוע מוצלח הם כיבוד ואטרקציה. בר מתוקים לאירועים ודוכני מזון, שהפכו לשם דבר בתחום הקולינריה לאירועים בשל יתרונותיהם הרבים, הם הדרך האולטימטיבית לשלב אטרקציה קסומה עם כיבוד יוצא מן הכלל ולהפוך את האירוע שלכם בקלות למוצלח. אז איך בדיוק מתפקד בר מתוקים גם כאטרקציה? אילו סוגי בר מתוקים לאירועים ודוכני מזון יש? ואיך מתאימים אותם בהצלחה לסגנון האירוע? כל התשובות במאמר הבא.

מאת: נ.אקוסמטיקה23/12/141910 צפיות
הזדקנות מואצת עשויה לפגוע באיכות החיים ולקצר את תוחלתם. אמנם לא ניתן לעצור את תהליך ההזדקנות, אך בהחלט ניתן להאט את הקצב שלו. ניתן לסייע לתהליך האנטי-אייג'ינג על ידי ניהול אורח חיים בריא, הקפדה על פעילות גופנית תקינה ותזונה בריאה. מעבר לטיפולים השונים לטיפוח העור וטיפולים שנלחמים בקמטים שמוצעים בשוק - אפשר להתחיל ממש בבית הפרטי שלנו, במקרר. הנה סקירה קצרה ורשימת 5 מזונות מפתיעים, לוחמי אנטיאייג'ינג שריריים ונחושים.

מאת: נ.אמתכוני בשר23/12/143441 צפיות
עישון בשר הינה שיטה ייחודית ועתיקה, אשר בסופה מתקבל בשר נימוח וטעים, אשר בושל בטמפרטורה נמוכה בסיבה מעושנת בתוך מעשנת. בין חלק מן האפשרויות הנהדרות לעישון: אסאדו בקר, אסאדו טלה, חזה בקר, עופות, דגים. קיימות שתי שיטות של עישון: יבשה ורטובה. במאמר זה תמצאו הסבר על בשר ודרך העישון במעשנת ותקבלו טיפים למעשן הבשר המתחיל.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213817 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213948 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214129 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204597 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195562 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196256 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193503 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica