חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מי מוטלת העבודה של גיוס כספים?

בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר לחשיבות ששמים קרנות פילנתרופיות בחו"ל ובארץ, גופים תורמים אחרים ותורמים פרטיים (בעלי הון) על התנהלות יעילה ותקינה של העמותה כשיקול עיקרי כאשר הם שוקלים מתן מענק לעמותה. הסיבה לכך היא הרצון לוודא שבמידה ויעניקו לעמותה כספים, מנהליה יביאו לשינוי אמתי על ידי ניצול הכסף בצורה הטובה ביותר. אופן התנהלות העמותה, גם בהוצאה של פרויקטים ספציפיים וגם בפעילותה השוטפת, משפיע על תוצאות תהליכי גיוס מענקים לעמותות.

ניהול נכון של עמותה יבוא לידי ביטוי בקווים ברורים ומנחים שהדרג הניהולי ילך לפיו. במידה ואין קו ברור, או שההנהלה לא עוקבת אחריו, זה יכול להביא לכשלים בחברה, הרי בסופו של דבר הדרג העומד בראש העמותה אחראי להצלחתה בכל האספקטים של פעילותה. תורמים פוטנציאלים יודעים את זה ולכן הם משקיעים משאבים בהשגת מידע על העומדים בראש העמותה ונתונים על פעילות העמותה בעבר לפני קבלת החלטה בנוגע להעברת מענק לארגון.

בתהליך גיוס משאבים, גופים דוגמת קרנות פילנתרופיות בחו"ל מבקשים מעמותות להציג מידע על העמותה ומנהליה כדי להבין איך העמותה מנוהלת ופועלת. מומלץ מאוד להדגיש את הצלחות העבר כדי התורם הפוטנציאלי יגיע למסקנה כי העמותה יודעת להוציא לפועל פרויקטים באופן היעיל ביותר עד לסיומם בהצלחה תוך השגת היעדים שהוצבו.

בעולם הפילנתרופי, החזון והפרויקטים של עמותה יכולים להיות ראויים, אך עמותות מצליחות להוציא לפועל פרויקטים ולהביא לשינוי אמתי רק אם עומד לרשותן ההון הדרוש לשם כך. ובכדי להשיג את ההון הזה, אין מנוס מניהול תהליכי פיתוח משאבים לעמותה על ידי גורם מקצועי ומנוסה. בכדי להבטיח תזרים הון שיאפשר התנהלות תקינה של העמותה, יש צורך בניהול מתמיד של תהליכי גיוס תרומות לעמותות. גיוס כספים הוא מקצוע לכל דבר, המצריך הכשרה וניסיון, ויש להשאיר אותו למקצוענים.

גיוס כספים אינו צריך להיות תפקיד המנכ"ל אלא התפקיד צריך להיעשות על ידי גורם מקצועי, זה יכול להיעשות על ידי עובד פנימי בתוך העמותה או גורם חיצוני. בכל מקרה, העמותה, על כל דרגיה צריכה להתגייס בכדי לתמוך בתהליך גיוס המשאבים בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. מה שכן, המנכ"ל צריך להקצות סמכויות על העובדים האחרים ולפקח ולוודא שכל חלק בארגון עושים את תפקידם.

אין ספק שאכן קיימת בקרב עמותות רבות ההנחה המוטעית שתפקיד המנכ"ל היא לגייס כספים עבור העמותה. כניסת אנשי עסקים בכירים לתפקידים מובילים במגזר השלישי הינה דווקא הזדמנות לשנות זאת, ולהטיל על המנכ"ל את המשימה שהוא אכן אמור לבצע - הכתבת אסטרטגיה וקווים מנחים, ופיקוח על התנהלות העמותה בכדי לוודא שהכל אכן מתנהל באופן יעיל ומיטבי בהתאם לאסטרטגיה והקווים הללו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדסה

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182905 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: הדסהתרבות ובידור06/11/174389 צפיות
בתקופה האחרונה נפוץ להעביר כנסים ואירועים במרכזי כנסים אשר מפוזרים בכל רחבי הארץ. חשוב לציין שלא מספיק לבחור מרכז ואולם כנסים איכותי, אלה יש לקחת בחשבון את אופן בו תעצבו את האולם ובכך תגרמו לכנס לעבור בצורה מקצועית וטובה. במאמר זה ננסה לפרט על אופן בו ניתן לעצב את האולם ובכך להעביר כנס בהצלחה.

מאת: הדסהרכב06/11/171486 צפיות
כמעט ואין משפחה בארץ אשר אין בבעלותה רכב פרטי אחד או שניים. ברור לכולנו שאפילו לרכב הכי אמין וחדש יש אופציה לתקלה. כאשר וזה קורה ישנו צורך לפנות למוסך שיטפל בתקלה. בעקבות כך עולה השאלה איך לבחור את המוסך האידיאלי ביותר עבורכם ולרכב שלכם. במאמר זה נשתדל לפרט לגבי מוסכים בראשון לציון ואיך לבחור את הטוב ביותר.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172854 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173138 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172891 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: הדסהשיפוצים06/09/171880 צפיות
מעבר דירה, משרד או מעבר בכללי גורם להמון כאבי ראש אצל האנשים ובמקרים רבים נאספים ציוד רב אשר יקר ערך עבור הבן אדם אך אין לו מקום במקום החדש. אם ברצונכם לבצע מעבר משרד, ישנו צורך בתכנון ראוי של המעבר ועדיף לכם להשתמש בשירותי אחסנה אשר יכולים לסייע למעבר נוח והתאקלמות קלה יותר במקום החדש.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211346 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208604 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202945 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193006 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181357 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181606 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172014 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica