חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות וחובות בעת פרישה משירות קבע בצה"ל - חלק שני

מאת: אלי אייל יעוץ פנסיוני29/12/20092618 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זכויות בעת פרישה:

בעת הפרישה הנך זכאי / ת לזכויות הבאות: תשלומי מענק פרישה (בנוסף לקיצבה החודשית), פנסיה, היוון עד % 25 מהפנסיה, ניתן לעשות היוון פטור משך שנתיים.

חובות בעת פרישה:

תשלומי מס בגין החלק החייב במס של מענק הפרישה, תשלומי מס שוטפים וביטוח לאומי ומס בריאות על הפנסיה, תאום מס במידה והנך עובד במקום עבודה חדשה, לצורך פטור מהצורך בתאום מס - חתימה על טופס הצהרה במידה ופתחת עסק עצמאי, תאום ביטוח לאומי ומס בריאות במידה והנך עובד במקום עבודה חדש, הגשת דוחות למס הכנסה במידה והכנסתך השנתית מפנסיה ומעבודה הינה מעל התקרה, הגשת דוחות למס הכנסה במידה ונעשתה פריסת פיצויים וזאת במשך כל תקופת הפריסה.

תשלומי פרישה:

עם פרישתך הינך זכאי לקבל תשלומים המפורטים להלן: מענק פרישה, פיצוי על אי ניצול ימי מחלה, חופשת הסתגלות ופידיון ימי חופשה. כל התשלומים משולמים על פי קריטריונים שנקבעו על ידי מחלקת הפרישה ואופן חישובם מפורט בחוברת, אותה אמסור לך בסיום פגישת הייעוץ, פגישה הממומנת על ידי משרד הביטחון באמצעות ואוצ'ר שיונפק לך לאחר שתתקשר לתאם איתי את המועד. הפגישה יכולה להיערך בנהריה או בתל אביב. אני ממליץ לבחון בהתאם לנתונים האישיים האם הסכומים חושבו לפי הקריטריונים הנ"ל.

חישוב מס על תשלומי הפרישה:   

תשלומי פרישה פטורים ממס בגובה של משכורת אחת בגין שנת עבודה עד לגובה התקרה הפטורה בתוקף לשנת המס ....שהיא ....ש"ח. על יתרת תשלומי הפרישה הנך חייב במס לפי שיעור המס השולי שלך שהוא %.....התשלומים בהם מס הכנסה מוכן להכיר כתשלומי פרישה לצורך הפטור הם: מענק פרישה, פיצוי על אי ניצול ימי מחלה, פדיון הסתגלות ופדיון התארגנות. תשומת לבך שפידיון ימי חופשה אינם נחשבים כחלק מהמענק, לפיכך אינם זכאים לפטור. כאמור, לפי הנתונים המומצאים על ידך בבואך לייעוץ אישי, לו אתה זכאי חינם פעמיים, לאחר שתקבל ואוצ'ר ממחלקת מופ"ת במנהל הפרישה, אני מחשב את סכום המענק שלך. סכום המענק מורכב ממענק פרישה (ללא פידיון חופשה) החייב במס ועוד מענק פרישה הפטור ממס. לאחר החישוב תדע בכמה מסתכם המענק נטו לאחר תשלום %.... על החלק החייב ובנוסף לזכותך פידיון ימי חופשה נטו.

הכותב הינו ספק מורשה של משרד הביטחון, יועץ במיסים והיוון פנסיה ואקטואריה של מופ"ת - מנהל הפרישה בצהל.   

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי אייל

מאת: אלי אייל דיני עבודה07/02/101469 צפיות
חוזר מנכ"ל משרד הפנים מפרט את ההטבות כדי לעודד פרישה בגין צמצומים ועידוד פרישה מרצון.

מאת: אלי אייל מס הכנסה22/12/093852 צפיות
לבקשת עצמאים רבים, המעוניינים לחסוך בתשלומי ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ, מצורפת רשימה של הוצאות מוכרות.

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182099 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172776 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161625 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161675 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161784 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144643 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica