חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ירושה

ירושה, בהגדרתה הרחבה יותר, היא העברה של מאפיין מסויים מבן אדם לבן אחר. דוגמא טובה לך היא תורשה גנטית. ההורים שלנו מורישים לנו תכונות מסויימיות נפשיות ופיזיות העוברות בצורת ירושה גם לילדינו.
יחד עם זאת כשמדברים על ירושה במובנה החברתי, מתכוונים להורשה של כסף ונכסים כאשר מישהו נפטר. בעברית תקנית קורים לזה: זכות הירושה. ירושה היא נושא רגיש מאוד, הן מפאת כבוד המת והן מפאת דרישות היורשים. לא כל המשפחות מושלמות ולא כל הירושות צודקות.
ירושה במובן הדתיירושה
ירושה היא נושא שהתנ"ך התעסק בו לא מעט. ישנן הלכות ירושה ברורות הנוגעות למי מורישים רכוש, באיזה סדר גודל ובאיזה סדר. התנ"ך מכסה את כל האפשרויות לרבות הורשה למי שאין לו צאצאים, אישה או קרובי משפחה בכלל.
הרעיון בבסיס ירושה דתית היא הקירבה המשפחתית ולא הנפשית. וכך, אח, אב, ילדים או גיס יכולים לזכות בנתח ירושה מכובד בהנחה שהן הבאים בתור מבחינה כרונולוגית. למותר לציין כי נשים נמצאות בסדר עדיפויות משני בלבד בכל מה שקשור לקבלת ירושה.
ירושה בישראל
ירושה
בישראל מעוגנת בחוק מדינה המגדיר במדויק למי מגיע ירושה וכמה. החוק הישראלי לא נוגע לעזבונו של המת או כמות נכסיו אלא רק מגדיר את זכות הירושה. העיקרון של קרבת משפחה בנוגע לקבלת ירושה, עובד גם על פי החוק, אלא שיש חשיבות שוויונית לנשים ולבני זוג.
באם בן הזוג של הנפטר חי, הוא זכאי לשני שליש מסך כל ירושה. לאחר מכן הירושה מתחלקת בין קרובי משפחתו על פי החוק. במידה ואין לנפטר בן זוג או צאצאים, המדינה זוכה בכל ירושה.
ירושה על פי צוואה
ירושה על פי צוואה קודמת לירושה על פי החוק. צוואת הנפטר קובעת למי מגיע מה וכמה. היורשים, במידה ואינם מרוצים מנתח ירושה שהם קיבלו, רשאים לערער עליה אך נדרשים להוכחות מפליגות על מנת לשנות ירושה הכתובה בצוואה.
יחד עם זאת, החוק מפרט מי לא רשאי לקבל ירושה על פי צוואה. הכוונה היא למי שגרם למותו במתכוון של הנפטר או, לחלופין, זייף את צוואתו על מנת לזכות בנתח ירושה לעצמו.
מס על ירושה
בישראל אין מס ירושה. הוא בוטל בשנת 1981 לאחר דיון סוער על נחיצותו ותרומתו לכלכלה. לכן, כיום, ישראל היא אחד המקומות הטובים ביותר למות בהם ונחשבת מקלט מס ירושה לכל יהודי בעולם.


 

 



תגיות המאמר: ירושה, צו ירושה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
מדוושי ישראל מתמחים ב טיולי אופניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת ask4web קידום אתרים בגוגל

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל בורסת ת"א12/01/101418 צפיות
מסחר בבורסה כולל אלטרנטיבות רבות להשקעה, ממניות ועד אופציות, מאגרות חוב ועד תעודת סל. אצל אנשים רבים, אשר מעולם לפני כן לא היו מעורבים במסחר בבורסה, מתקשר צמד המילים הללו למושגים כמו סיכון או הימור, בעוד עבור אחרים מסחר בבורסה משמעותו דרך לאבד את הכסף שצברתם. עם זאת, ישנם אנשים אשר כבר מזמן התגברו על הפחד מלבצע מסחר בבורסה.

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל שוק ההון12/01/101522 צפיות
בעשור האחרון עלתה בצורה משמעותית החשיפה של כל אחד ואחת מאיתנו לחדשות. הטלוויזיה הרב ערוצית נכנסה לחיינו ואיתה שעות רבות של תוכן שיש למלא, ומה חביב יותר על הצופה הישראלי מאשר עוד ועוד חדשות. כפועל יוצא מכך, אנחנו היום מעודכנים הרבה יותר בכל אירוע קטן על הפלנטה, מודאגים מהבעיות המדאיגות את העולם כולו, עוקבים בחשש אחר התפתחויות שונות בעולם וגם מבינים הרבה יותר בכלכלה.

כמו האהבה עצמה, גם טבעות נישואין הן קטגוריה בפני עצמה, שונה ומיוחדת משאר הטבעות. טבעות נישואין מסמלות את האיחוד...

ויזה לארה"ב היא משאת נפשם של ישראלים רבים. קודם כל, מדובר, עדיין, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שממנה יונקת החברה הישראלית על כל..

רבים מאיתנו אינם יודעים, אך מימוש זכויות רפואיות יכולות להקל על כל אחד הזקוק להן מבחינה כספית...

למושג מימוש זכויות במדינתנו הקטנטונת מתלווה קונוטציה לא נעימה של מאבק בירוקרטי. האמת לא רחוקה משם...

"אתם תרים אחר בעיות כי אתם זקוקים למתנות שלהן" (ריצ'ארד באך)

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201355 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201060 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191098 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191502 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181460 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152607 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144118 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica