חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיות הן מתנות

"אתם תרים אחר בעיות

כי אתם זקוקים למתנות שלהן"  (ריצ'ארד באך)

פתיחה חדשה ומוצלחת  -  הרצאות בחשיבה יצירתית

מחקרים מוכיחים כי אנשים מצליחנים ובני מזל הם אנשים שיודעים להפוך קשיים ומקרים "חסרי מזל" להצלחות גדולות.

כל אחד ואחת מאיתנו חווה קשיים וגם כישלונות, אך השאלה כיצד אנו מגיבים אליהם.

ישנם אנשים שיתנהגו כקורבן וישאלו את עצמם מדוע זה קרה לי או מדוע זה מגיע לי, ואילו אנשים אחרים יתייחסו לאותה הבעיה באופן אחר לגמרי.

הם ינסו להתמודד עם הבעיה ולמצוא פתרון דווקא מתוך הבעיה.

הרבה פעמים מסתבר שלא רק שהבעיה נפתרה אלא דווקא בזכות הבעיה הצלחנו להגיע למקום חדש טוב יותר מהמקום הקודם.

הבעיה הייתה בעצם טריגר, זרז ואילוץ לגרום לנו לחשוב ולהתאמץ למצוא פתרון יצירתי ומוצלח. ישנן טכניקות בחשיבה יצירתית שלמעשה מדמות קושי ויוצרות קושי מדומה כדי לאלץ אותנו לחשוב בצורה יצירתית (על כך אני מרחיב בהרצאות וכן במאמר על "טכניקת הויתור" שנמצא באתר האינטרנט בכתובת (.

אספר לכם סיפור אישי שהתרחש לפני מספר שנים:

זמן קצר לפני אחת ההרצאות שעמדתי להעביר עבור עובדי חברת הייטק גדולה באחד המלונות בים המלח, הסתבר לי ששכחתי לקחת את תיק קטן עם מספר עזרים שאני משתמש באופן קבוע בהרצאות.

עזרים אלו הופכים את ההרצאה לחוויתית ומשעשעת והם משמשים אותי זמן רב בעיקר בפתיחה של ההרצאות, אך כעת אין בידי את העזרים, אני נמצא ברכב, בעוד כשעה אמור להיפתח הכנס וההרצאה שלי פותחת את יום העיון שהיה מלווה בהרצאות נוספות.

באותם רגעים הרגשתי על בשרי את המשמעות האמיתית של הפתגם הידוע "הצורך הוא האבא של כל המצאה".

לא הייתה ברירה אלא לחשוב במהירות על פתרון יצירתי כדי לפתוח את ההרצאה שהייתה אגב בנושא חשיבה יצירתית ...

חיפשתי משהו מפתיע ומאתגר, ולבסוף המצאתי קסם מתוחכם ומפתיע שאיתו פתחתי את ההרצאה. ההצלחה הייתה כבירה, התגובות היו נהדרות אפילו יותר מהפתיחה הקודמת שהייתי רגיל לפתוח את ההרצאות בנושא של חשיבה יצירתית.

הרצאות הקודמות פתחתי בסרטון וידאו קצר).

למעשה אני פותח היום את ההרצאות בנושא חשיבה יצירתית בדיוק באותו הטריק שהומצא כפתרון לבעיה שנוצרה ...

קרוב לודאי שלא הייתי ממציא את הטריק הזה לולא אותה בעיה (סליחה, התכוונתי מתנה)

שנפלה בחלקי בדרך לאותה הרצאה בים המלח.

כמה שזה נשמע קצת מוזר אבל אכן בעיות הן מתנות, השאלה היא האם אנו באמת מתייחסים אליהן בצורה כזו ובמקביל נוקטים פעולה אקטיבית כדי למצוא פתרון מוצלח.

להלן סיפור נחמד ומעורר חשיבה כפי שמופיע בספרי "האיש שהצליח לשנות את הסרט":

כוחם של קשיים (לא רק כששוכחים את התיק לפני הרצאות ... )

לפני שנים רבות חי רב מפורסם שהיה ידוע בעיקר בגלל העובדה שהכיר את שפת החיות. יום אחד הגיע אליו אדם וביקש מהרב ללמד אותו לדבר עם בעלי החיים.
 "אני לא חושב שכדאי לך לדעת את שפת החיות" אמר הרב, אבל אחרי הפצרות רבות הסכים לבסוף ללמד את האיש. אחרי שיעורים רבים חזר האיש לביתו כשהוא כבר יודע את שפת החיות.
יום אחד, סמוך לביתו, הודיעה לו ציפור כי שמעה שמספר שודדים מתכננים לפרוץ אליו הביתה. האיש קנה רובה והתקין מערכת אזעקה, ולמחרת כשהגיעו הפורצים, הם נבהלו וברחו. כעבור מספר ימים, האיש טייל ליד נחל, כשלפתע קפצה צפרדע והודיעה לו כי החנות שבבעלותו עומדת להישרף. האיש רץ לעסק והספיק להוציא את הניירות, שאכן היו קרובים לאח הבוערת, והיו יכולים לגרום לשריפה גדולה.
האיש היה מרוצה שנמנע מכל הבעיות, אך כעבור מספר ימים, בעודו מטייל בשדה, קפץ לעברו סנאי ואמר לו כי ימיו ספורים וכי הגיע הזמן שלו לעזוב את העולם. נדהם ונרעש מן הידיעה מיהר האיש לביתו של הרב וסיפר לו מה שהסנאי אמר.
הרב הניד את ראשו בעצב. "אינני יכול לעשות דבר", אמר, "לא רציתי ללמד אותך את שפת החיות, ועכשיו אתה אולי מבין מדוע.
זה נכון שהם עזרו לך להימנע מתקלות ומבעיות בעולמך הגשמי, אבל התקלות הללו היו התיקון שלך. הם הוכנסו לחייך כדי לאפשר לך להתגבר עליהן ולצמוח מבחינה רוחנית.
כעת, מכיוון שלא השלמת את עבודתך הרוחנית בפרק החיים הנוכחי, תצטרך פשוט להמשיך בה בפרק החיים הבא".

הכותב הוא רפאל כהן, מומחה בחשיבה יצירתית, מרצה מבוקש,

מעביר הרצאות וסדנאות בפני חברות וארגונים וגם בפני קבוצות פרטיות.

ההרצאה המובילה שלו נקראת: "מה הקשר בין מזל וחשיבה יצירתית?"

ומשלבת הומור, תחכום והשראה. רפאל כהן נחשב לאחד המרצים המובילים בארץ.

מופיע בתוכניות טלוויזיה, רדיו ובעל טור קבוע בעיתונים שונים.

מחבר הספר "האיש שהצליח לשנות את הסרט".

 



תגיות המאמר: הרצאות, הרצאה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
מדוושי ישראל מתמחים ב טיולי אופניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת ask4web קידום אתרים בגוגל

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל בורסת ת"א12/01/101418 צפיות
מסחר בבורסה כולל אלטרנטיבות רבות להשקעה, ממניות ועד אופציות, מאגרות חוב ועד תעודת סל. אצל אנשים רבים, אשר מעולם לפני כן לא היו מעורבים במסחר בבורסה, מתקשר צמד המילים הללו למושגים כמו סיכון או הימור, בעוד עבור אחרים מסחר בבורסה משמעותו דרך לאבד את הכסף שצברתם. עם זאת, ישנם אנשים אשר כבר מזמן התגברו על הפחד מלבצע מסחר בבורסה.

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל שוק ההון12/01/101522 צפיות
בעשור האחרון עלתה בצורה משמעותית החשיפה של כל אחד ואחת מאיתנו לחדשות. הטלוויזיה הרב ערוצית נכנסה לחיינו ואיתה שעות רבות של תוכן שיש למלא, ומה חביב יותר על הצופה הישראלי מאשר עוד ועוד חדשות. כפועל יוצא מכך, אנחנו היום מעודכנים הרבה יותר בכל אירוע קטן על הפלנטה, מודאגים מהבעיות המדאיגות את העולם כולו, עוקבים בחשש אחר התפתחויות שונות בעולם וגם מבינים הרבה יותר בכלכלה.

כמו האהבה עצמה, גם טבעות נישואין הן קטגוריה בפני עצמה, שונה ומיוחדת משאר הטבעות. טבעות נישואין מסמלות את האיחוד...

ויזה לארה"ב היא משאת נפשם של ישראלים רבים. קודם כל, מדובר, עדיין, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שממנה יונקת החברה הישראלית על כל..

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל דיני ירושה31/12/091571 צפיות
ירושה, בהגדרתה הרחבה יותר, היא העברה של מאפיין מסויים מבן אדם לבן אחר. דוגמא טובה לך היא תורשה גנטית. ההורים שלנו מורישים לנו תכונות ..

רבים מאיתנו אינם יודעים, אך מימוש זכויות רפואיות יכולות להקל על כל אחד הזקוק להן מבחינה כספית...

למושג מימוש זכויות במדינתנו הקטנטונת מתלווה קונוטציה לא נעימה של מאבק בירוקרטי. האמת לא רחוקה משם...

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213837 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173586 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162632 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica