חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בורסה ומניות

בורסה

בעשור האחרון עלתה בצורה משמעותית החשיפה של כל אחד ואחת מאיתנו לחדשות. הטלוויזיה הרב ערוצית נכנסה לחיינו ואיתה שעות רבות של תוכן שיש למלא, ומה חביב יותר על הצופה הישראלי מאשר עוד ועוד חדשות. כפועל יוצא מכך, אנחנו היום מעודכנים הרבה יותר בכל אירוע קטן על הפלנטה, מודאגים מהבעיות המדאיגות את העולם כולו, עוקבים בחשש אחר התפתחויות שונות בעולם וגם מבינים הרבה יותר בכלכלה. אם פעם יכולנו להרשות לעצמנו שלא להבין בכלכלה אם איננו עוסקים בכך ביום יום, הרי שכיום היכרות עם המושגים בורסה, מניות, אגרות חוב או אופציות היא הכרחית עבור כל אחד, ותחום הכלכלה ושוק ההון פרץ את גבולות הגיזרה שהיו לו עד לפני עשור והגיע לכל בית ובית בישראל.

התפתחות האינטרנט ותוכנות המסחר, יחד עם הרפורמות השונות שהתרחשו בעשור האחרון בשוק ההון רק תורמות עוד יותר להבנה הכלכלית של כולנו ולהכרה בכך שגם אם איננו מעורבים במסחר בורסאי באופן ישיר, הרי שאנו מעורבים בכך באמצעות קרנות הנאמנות שלנו, תוכניות החיסכון, קרנות ההשתלמות, הפנסיה שלנו וכד'. מי שחשב שיוכל להימלט מהיכרות עם בורסה ומושגיה, חטף תזכורת כואבת לצורך בלמידת הנושא לאחר המשבר הכלכלי העולמי האחרון. השתכנעתם? בואו נתחיל באופן מקומי ונכיר ראשית את אותה בורסה מקומית שלנו הממוקמת ברחוב אחד העם בתל אביב.

בורסה לניירות ערך בתל אביב – קצת היסטוריה

מסחר החליפין בניירות ערך, אותם ניירות הכוללים מניות, כתבי אופציה, אגרות חוב וניירות ערך נוספים, החל בישראל עוד לפני קום המדינה בשנת 1935, לאחר עלייתם לארץ של בנקאים יהודים גרמנים אשר ברחו מגרמניה הנאצית. מסחר החליפין התבצע משנת 1935 באמצעות לשכת החליפין לניירות ערך. לשכת החליפין היוותה מעין בורסה קטנה, בכך שנסחרו בה ניירות ערך, אך היא לא הייתה נתונה למסגרת רגולטורית כמו בורסה אמיתית. בלשכת החליפין נסחרו 25 ניירות ערך שונים, במשך שעה אחת בכל יום, חמישה ימים בשבוע.

בשנת 1953 נוסדה בתל אביב בורסה לניירות ערך, אותה בורסה המוכרת לנו כיום, ובשנת 1968 הוקמה על פי חוק הרשות לניירות ערך, המפקחת על הפעילות בבורסה. בשנת 1983 עברה הבורסה למשכנה הנוכחי ברחוב אחד העם בתל אביב, והיא צפויה לעבור בקרוב למשכן חדש בתחומי העיר תל אביב. בשנת 1999 עשתה הבורסה בתל אביב היסטוריה כאשר ויתרה לחלוטין על שיטת הכרוז הממוחשב ועברה למסחר במערכת רצף.

מדדים מובילים בבורסה לניירות ערך בתל אביב

מדדים שונים משמשים להבנת מצב השוק ולמעקב אחר השפעות שונות על החברות הנסחרות בבורסה. ישנם מספר מדדים מובילים בכל בורסה, המתארים את שווי השוק של החברות הנסחרות בה לפי גודל ולפי ענף, ובין הבולטים בבורסת תל אביב ניתן למנות כמה מדדים המוכרים לכולנו מכותרות החדשות היומיות-

1.      מדד ת"א 100- מדד המייצג את מחירי המניות של מאה החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסה בתל אביב.

2.      מדד ת"א 25- מדד המייצג את מחירי המניות של 25 החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסת תל אביב.

3.      מדד יתר 50- מדד המייצג את מחירי 50 המניות המובילות בבורסת תל אביב שאינן נכללות במדד תל אביב 100.

4.      מדד תל טק- מדד מניות הטכנולוגיה המייצג את מחירי מניותיהן של החברות הפועלות בתחומים טכנולוגיים, כמו אלקטרוניקה, מחשבים ומחקר ופיתוח בתחומים מדעיים שונים.

5.      מדד פיננסים 15- מדד המשקלל את 15 המניות המובילות של חברות מתחומי הפיננסים.

6.      מדד נדל"ן 15- מדד המשקלל את 15 המניות המובילות של חברות הפועלות בתחום הנדל"ן.

 



תגיות המאמר: מניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
מדוושי ישראל מתמחים ב טיולי אופניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת ask4web קידום אתרים בגוגל

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל בורסת ת"א12/01/101418 צפיות
מסחר בבורסה כולל אלטרנטיבות רבות להשקעה, ממניות ועד אופציות, מאגרות חוב ועד תעודת סל. אצל אנשים רבים, אשר מעולם לפני כן לא היו מעורבים במסחר בבורסה, מתקשר צמד המילים הללו למושגים כמו סיכון או הימור, בעוד עבור אחרים מסחר בבורסה משמעותו דרך לאבד את הכסף שצברתם. עם זאת, ישנם אנשים אשר כבר מזמן התגברו על הפחד מלבצע מסחר בבורסה.

כמו האהבה עצמה, גם טבעות נישואין הן קטגוריה בפני עצמה, שונה ומיוחדת משאר הטבעות. טבעות נישואין מסמלות את האיחוד...

ויזה לארה"ב היא משאת נפשם של ישראלים רבים. קודם כל, מדובר, עדיין, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שממנה יונקת החברה הישראלית על כל..

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל דיני ירושה31/12/091570 צפיות
ירושה, בהגדרתה הרחבה יותר, היא העברה של מאפיין מסויים מבן אדם לבן אחר. דוגמא טובה לך היא תורשה גנטית. ההורים שלנו מורישים לנו תכונות ..

רבים מאיתנו אינם יודעים, אך מימוש זכויות רפואיות יכולות להקל על כל אחד הזקוק להן מבחינה כספית...

למושג מימוש זכויות במדינתנו הקטנטונת מתלווה קונוטציה לא נעימה של מאבק בירוקרטי. האמת לא רחוקה משם...

"אתם תרים אחר בעיות כי אתם זקוקים למתנות שלהן" (ריצ'ארד באך)

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214035 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910497 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica