חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה

מסחר בבורסה

מסחר בבורסה כולל אלטרנטיבות רבות להשקעה, ממניות ועד אופציות, מאגרות חוב ועד תעודת סל. אצל אנשים רבים, אשר מעולם לפני כן לא היו מעורבים במסחר בבורסה, מתקשר צמד המילים הללו למושגים כמו סיכון או הימור, בעוד עבור אחרים מסחר בבורסה משמעותו דרך לאבד את הכסף שצברתם. עם זאת, ישנם אנשים אשר כבר מזמן התגברו על הפחד מלבצע מסחר בבורסה. הם אינם מהמרים, הם לוקחים על עצמם סיכונים מדודים ומחושבים, הם מתעדכנים במה שקורה בארץ ובעולם ומגיבים בהתאם על מנת לשמור על השקעותיהם, ולא תאמינו- הם אפילו מצליחים לגרוף רווחים נאים לכיסם.

השאלה אם מסחר בבורסה הוא משתלם או לא משתלם תלויה כמעט אך ורק בגורם אחד- האלטרנטיבות. אם האלטרנטיבה שלכם היא הריבית הבנקאית, הנגזרת מריבית הפריים של בנק ישראל, אזי כל תשואה שתגבור עליה תהיה כדאית, ובמרבית המקרים השקעה סולידית בבורסה אכן תגבור עליה. אם מוצעת לכם אלטרנטיבה בתחום הנדל"ן, בתחום המסחרי או בכל תחום אחר בו להערכתם תוכלו להשיג גם 10% תשואה שנתית ויותר, בהחלט ייתכן שזה עדיף על מה שתוכלו להשיג בבורסה ללא ידע וללא ניסיון.

סוגי מסחר בבורסה

רבים טועים לחשוב כי מסחר בבורסה משמעותו מסחר במניות. נכון, מניות הם ניירות ערך נפוצים מאוד במסחר בבורסה אך הם ממש לא היחידים. ננסה להסביר כאן את המכשירים הפיננסיים העיקריים הנסחרים בבורסה-

·         מניות- מניות הן תעודות המקנות בעלות על חברות, ולכן כאשר אתם קונים מניה אתם הופכים למעשה לשותפים בחברה. כבעלי מניות של החברה אתם זכאים להשתתף באסיפות בעלי המניות שלה ולהצביע בהן על נושאים קשורים הנוגעים לניהולה של החברה. בנוסף, אתם זכאים לחלקכם ברווחי החברה כאשר החברה מחליטה על חלוקה רווחים (דיבידנד). כמו כן, אם החברה תפורק או תיסגר תהיו זכאים לחלקכם היחסי ברכוש שיישאר. למניות ישנו ערך מסוים הנקבע על ידי גורמים הקשורים בחברה ובסביבתה העסקית כמו גם על ידי כוחות חיצוניים, ולכן מסחר בבורסה במניות שואף לקנות את המניה כאשר היא בשער נמוך משוויה האמיתי ולמכור אותה כאשר היא בשער גבוה משוויה האמיתי.

·         כתבי אופציות- כתבי אופציה הם למעשה חוזים המבטיחים רכישה או מכירה עתידית של מניות של חברה מסוימת במחיר נתון. לכתב האופציה יש מועד פקיעה ועד למועד הפקיעה שלו הוא מהווה נייר ערך סחיר אשר ניתן לבצע בו מסחר בבורסה. מסחר בבורסה באופציות נושא סיכונים גדולים הרבה יותר מסוגי מסחר אחרים, ולרוב עוסקים בו מקצוענים. מעבר לביצוע מסחר בבורסה על אופציות, מתן אופציות נחשב גם להטבה מקובלת לעובדים בחברות סטארט אפ.

·         אגרות חוב- אגרות חוב הם מהמכשירים הפיננסיים הותיקים והמסורתיים. כאשר אתם רוכשים אגרת חוב אתם למעשה מלווים כסף למנפיק האיגרת, ואילו הוא בתמורה מתחייב לשלם לכם את הריבית הנקובה המופיעה על האיגרת, ובמועד פקיעתה לפרוע אותה. מרבית אגרות החוב מונפקות על ידי ממשלות ותאגידים גדולים, ובתחום של מסחר בבורסה משמשות איגרות חוב כמכשירים פיננסיים בעלי סיכון נמוך יחסית.

·         תעודות סל- תעודות סל משמשות כמכשירים פיננסיים נוספים בהם ניתן לבצע מסחר בבורסה בשנים האחרונות. אלו הם ניירות ערך המבטיחים למחזיק בהם תשואה על פי מדד מסוים בסוף התקופה. תעודות סל החלו להיסחר בישראל בשנת 2000 והם נחשבות למכשיר פיננסי פופולארי ביותר בקרב המבצעים מסחר בבורסה.

·         קרנות נאמנות- קרן נאמנות היא קרן המנוהלת על ידי מנהל תיקי השקעות ומשקיעה בניירות ערך שונים עבור לקוחותיה על פי הסכם הנאמנות. לכל קרן נאמנות מדיניות השקעה מוצהרת, והיא מורכבת מיחידות השתתפות המקנות זכויות שוות ברווחי הקרן.

 



תגיות המאמר: מניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
מדוושי ישראל מתמחים ב טיולי אופניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת ask4web קידום אתרים בגוגל

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל שוק ההון12/01/101520 צפיות
בעשור האחרון עלתה בצורה משמעותית החשיפה של כל אחד ואחת מאיתנו לחדשות. הטלוויזיה הרב ערוצית נכנסה לחיינו ואיתה שעות רבות של תוכן שיש למלא, ומה חביב יותר על הצופה הישראלי מאשר עוד ועוד חדשות. כפועל יוצא מכך, אנחנו היום מעודכנים הרבה יותר בכל אירוע קטן על הפלנטה, מודאגים מהבעיות המדאיגות את העולם כולו, עוקבים בחשש אחר התפתחויות שונות בעולם וגם מבינים הרבה יותר בכלכלה.

כמו האהבה עצמה, גם טבעות נישואין הן קטגוריה בפני עצמה, שונה ומיוחדת משאר הטבעות. טבעות נישואין מסמלות את האיחוד...

ויזה לארה"ב היא משאת נפשם של ישראלים רבים. קודם כל, מדובר, עדיין, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שממנה יונקת החברה הישראלית על כל..

מאת: חברת ask4web קידום אתרים בגוגל דיני ירושה31/12/091568 צפיות
ירושה, בהגדרתה הרחבה יותר, היא העברה של מאפיין מסויים מבן אדם לבן אחר. דוגמא טובה לך היא תורשה גנטית. ההורים שלנו מורישים לנו תכונות ..

רבים מאיתנו אינם יודעים, אך מימוש זכויות רפואיות יכולות להקל על כל אחד הזקוק להן מבחינה כספית...

למושג מימוש זכויות במדינתנו הקטנטונת מתלווה קונוטציה לא נעימה של מאבק בירוקרטי. האמת לא רחוקה משם...

"אתם תרים אחר בעיות כי אתם זקוקים למתנות שלהן" (ריצ'ארד באך)

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161950 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144967 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica