חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למי מיועדת קופת גמל להשקעה?

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/20161337 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

גמישות בחיסכון

בהתייחס לקופות הגמל המשווקות כיום לקהל החוסכים ולמוצרי חיסכון פנסיוני נוספים (קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים וכדומה) קופות גמל להשקעה מציעות לעמיתים (הכינוי המקובל לחוסכים במסגרת קופת גמל) רמת גמישות גבוהה יותר ביכולת למשוך את כספי החיסכון בעת הצורך.

משיכת כספי חיסכון פנסיוני מקופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים, במועד קודם לגיל הפרישה כרוך במרבית המקרים בתשלום מס גבוה במיוחד בסך 35 אחוזים (מס שנקבע על ידי המדינה בדיוק על מנת להרתיע את החוסכים ממשיכת הכספים האמורים להבטיח את קיומו הכלכלי של החוסך בשנות הפנסיה). עמיתי קופות גמל להשקעה לעומת זאת, לו יבקשו למשוך את כספי החיסכון במלואם טרום מועד גיל הפרישה, ידרשו לשלם מס רווחי הון על הרווח הריאלי שצברו בתקופת החיסכון, בגובה 25 אחוזים בלבד.

חיסכון נוסף

בהתאם לאמור לעיל אפשר לאבחן כי בחירה בקופות גמל להשקעה מתאימות במיוחד לקהל חוסכים המעוניין ברמת גמישות מסוימת ביחס לכספי החיסכון. רמת גמישות שכזו יכולה להידרש לדוגמא לקהל אשר כבר מחזיק אפיק חיסכון פנסיוני אחד ומבקש מחד להשקיע כספים נוספים על מנת להבטיח בצורה טובה יותר את עתידו הכלכלי לאחר היציאה לגמלאות ולהגדיל את גובה הקצבה החודשית ומאידך לשמור לעצמו את האפשרות להשתמש (לצורך זה או אחר) בכספי החיסכון במועד מוקדם יותר לגיל הפרישה או למשוך את הכספים במלואם (ולא לקבלו כקצבה חודשית).

צעירים ומבוגרים

קהל יעד רלוונטי נוסף לקופות גמל להשקעה הם צעירים בעלי מעמד עצמאי אשר מבקשים להתחיל לדאוג לעתידם הכלכלי אך מאידך, בשל גילם הצעיר, אינם מוכנים "לנעול" כספי חיסכון למשך עשרות שנים עד הגיעם לגמלאות. כמו כן קהל מבוגר בגילאי הגמלאות אשר מצבם הכלכלי יציב והם במקשים להבטיח את עתידם הכלכלי של הנכדים, יכולים בהחלט למצוא פתרון ראוי במוצר פיננסי חדש זה.

 



תגיות המאמר: קופת גמל להשקעה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20922 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20993 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191082 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191380 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191120 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191427 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195827 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא קופות גמל

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161296 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: דניאל seoקופות גמל19/09/132299 צפיות
בדרך כלל, כאשר תגיעו לבנק לבקש משכנתא, יושיבו אתכם מול יועצת משכנתאות שתדבר איתכם על נושאים שלא הכרתם בעבר. נושא משכנתאות הינו תחום מפותח ורווי שמשתנה בכל שנה ויוצר עניין עבור רבים מאלו שמבקשים לרכוש את הבית הראשון עבור התא המשפחתי החדש שלהם. אחת משיחות המסדרון הנפוצות ביותר במקום העבודה שלי נע סביב נושא המשכנתאות.

מאת: רוני נויקופות גמל03/02/131591 צפיות
גדולות שלהם. לשמחתכם חברות הביטוח בישראל הן גופים גדולים,שמרניים שמנוהלים ממש לא במשך שנים ממש ארוכות העובדה שלא נרשמה אף התמוטטות של חברת ביטוח כמו במדינות אחרות.

מאת: דן גולקופות גמל30/12/128351 צפיות
גם אחרי שהפכתם להיות עמיתים באחת מקרנות הפנסיה או לחילופין רכשתם קופת גמל, כדאי שתעקבו אחרי הנעשה בתחום, כדאי שתכירו את כל השינויים בתחום. בייחוד בימים אלו כשמדובר על פנסיה יש לא מעט שינויים שמתרחשים בשוק

מאת: אסףקופות גמל19/02/128585 צפיות
בארצנו הקטנטנה כמו גם בעולם ישנו אפיק חיסכון אליו מפרישים המועסקים והמעסיקים חלק יחסי מהכנסתם החודשית, זאת לשם שימוש בכסף שנחסך בגיל מאוחר יותר בדומה מאוד לפנסיה. סוג זה של חיסכון מוכר בשם קופת גמל, קיימות קופות גמל רבות בהם ניתן להשקיע את כספנו החודשי בכפוף לרצון שלנו להיחשף יותר או פחות למסחר בשוק ההון ובהשקעה במניות.

מאת: פיננסיםקופות גמל10/10/108721 צפיות
במאמר זה נסביר מהן קופות גמל, למי מיועד השימוש בהן וכיצד בוחרים קופה רווחית.

מאת: אקזיט גרופקופות גמל13/09/108760 צפיות
קופת גמל אישית מהווה אבן דרך נוספת ליצירת שוק הון תחרותי ומשוכלל בישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica