חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגים שונים של קופות גמל

מאת: אסףקופות גמל19/02/20128586 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בארצנו הקטנטנה כמו גם בעולם ישנו אפיק חיסכון אליו מפרישים המועסקים והמעסיקים חלק יחסי מהכנסתם החודשית, זאת לשם שימוש בכסף שנחסך בגיל מאוחר יותר בדומה מאוד לפנסיה. סוג זה של חיסכון מוכר בשם קופת גמל, קיימות קופות גמל רבות בהם ניתן להשקיע את כספנו החודשי בכפוף לרצון שלנו להיחשף יותר או פחות למסחר בשוק ההון ובהשקעה במניות.

מהי קופת גמל?

קופת גמל ביחיד או קופות גמל ברבים הם סוג של חיסכון בינוני עד ארוך טווח בו משתמשים רובנו. לכל אחד שמנהל חשבון השקעות בקופות גמל קיים חשבון משלו, בו נרשמות כל הפקדותיו למשך שנות עבודתו הארוכות. בנוסף נרשמות גם המשיכות, במידה והיו, וכן גם דמי הניהול שנגבים באותם קופות גמל, גם הרווח או ההפסד שנצברו במהלך שנות החיסכון נרשמות.

קופות גמל רבות מנהלות את כספי החוסכים בהשקעה ישירה בבורסה, ישנם כאלה שמופנות יותר לאפיק מנייתי ויש כאלה שכלל לא. חברות רבות מעניקות ללקוחות את מגוון האפשרויות להתאמה בחיסכון קופות גמל, זאת כדי שיוכל לבחור באיזה אפיק השקעה ברצונו להשקיע.

בעיקרון ניתן להפריש לקופות גמל לכל מטרה שבה נחפוץ במהלך חיינו, אך בפסקה הבאה ננסה להעביר ולהסביר את שלושת הסוגים המרכזיים של קופות גמל המוכרות לרבים בשוק זה.

הראשונה בה נדון היא קופות גמל לתגמולים לעמיתים עצמאיים- המעסיק הוא העמית, כלומר העובד הוא זה שמפריש לעצמו סכום קבוע (שיכול להשתנות במהלך תקופת החיסכון). השנייה היא קופות גמל לתגמולים לעמיתים שכירים- כאן העובד והמעביד מפרישים כל אחד בנפרד לקופה שעל שמו של העובד, בה העובד יוכל להשתמש ברגע שיחפוץ. השלישית היא קופות גמל מרכזיות לפיצויים, גם בה העמית הוא המעסיק שמפקיד כספים לצורך הבטחת זכותם של עובדיו לפיצויי פיטורין.

בנוסף לשלושת הסוגים המרכזיים הללו ניתן למנות עוד מספר קופות גמל נוספות בהם נעשים הפקדות לשם הבטחת זכויותיו של העובד ושל המעסיק. אלו כוללות את קרנות ההשתלמות לעצמאיים או לשכירים, קופות גמל אישיות לפיצויים, קופות גמל לחופשה, קופות גמל לצורך דמי מחלה וכן קופות גמל למטרות אחרות כמו: תשלום בגין חגים, דמי הבראה וכ"ו.

חשוב לציין כי עובדים שעוסקים בשתיים או אפילו בשלוש עבודות שונות יכולים להפריש אל קופות גמל שונות וכן גם להפריש לאותה קופת גמל שאליה מפריש המעסיק הראשון, כל זאת בכפוף לדרישתו של העובד ולבחירותיו האישיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162077 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי30/05/161312 צפיות
בעבר, טיולים לספארי באפריקה היו מנת חלקם של משוגעים לדבר או בעלי יכולת כלכלית. לא רבים היו מוכנים לטוס אל היבשת השחורה ולבלות מספר ימים בחברתם של חיות. היו מי שנבהלו מעצם הטיסה לאפריקה, אחרים לא התרשמו מהמחשבה שהם יבלו מספר ימים בקרב חיות, ויהיו גם את אלה שחלמו על כך אך לא היתה להם אפשרות כלכלית או אחרת לעשות את זה.

מאת: אסףטיולים בחו"ל30/05/161125 צפיות
חולמים על שבועיים של טיול מהחלומות? רוצים לקחת חופש עם בן או בת הזוג ועם הילדים ולשכוח מכל הצרות ותלאות היום? זה הזמן להזמין מקום בטיול מאורגן לתאילנד, המקום שמשכיח את כל הצרות שלכם ועוזר לכם להירגע. לפחות לשבועיים.

מאת: אסףטיולים בחו"ל23/04/161313 צפיות
אחד ממוקדי המשיכה הגדולים ביותר בסין הוא חצי אי מקאו, המקום המכונה "לאס וגאס של המזרח הרחוק". כל טיול מאורגן לסין כולל ביקור של לילה אחד לפחות באי, וכפי שנראה מיד, יש מספיק סיבות טובות לכך.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/161303 צפיות
אין הרבה מדינות באירופה שמציעות שתי ערים מרכזיות ותיירותיות בדמות ברצלונה ומדריד, ומצד שני שתי ערים כל כך שונות מבחינה תיירותית, חברתית ופוליטית. כידוע מדריד היא בירת ספרד, עיר יפהפה ומרהיבה ביופייה אך עיר שנחשבת למעונבת ורשמית, בעוד ברצלונה, בירת חבל קטלוניה אשר מעוניינת להתנתק מספרד, נחשבת לעיר בילויים, פתוחה, רעננה, אשר מושכת אליה צעירים רבים מכל העולם הן בשביל לטייל והן בשביל להתגורר בעיר.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16983 צפיות
מפלי איגואסו שוכנים לאורך 2.7 ק"מ של נהר האיגואסו, הם כוללים 275 מפילחם אשר גובהם מגיע למעלה מ-80 מטר והם מספקים למעל מ-6 מיליון קוב מים בשעה. מדובר במפלים שנמצאים בצומת הגבולות ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. המפלים נחשבים לאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ולאחרונה הם נבחרו גם לאחד מפלאי הטבע שנעשו על ידי הטבע ולא על ידי אדם.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16967 צפיות
סין מאתגרת בשל היותה תרבות עתיקה, בת אלפי שנים. היא מונה יותר ממיליארד בני אדם, כחמישית מאוכלוסייתה העולם. 56 המיעוטים שבה צובעים אותה בגוונים אנושיים מרתקים.אתריה, האטרקציות שלה, מסעדותיה, אורחות החיים בה, הטכנולוגיה המפותחת ותנופת פיתוח מואצת, אדירת ממדים, כל אלה הופכים אותה למבוקשת ונחשקת על ידי תיירים מערביים.

מאמרים נוספים בנושא קופות גמל

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161339 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161298 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: דניאל seoקופות גמל19/09/132302 צפיות
בדרך כלל, כאשר תגיעו לבנק לבקש משכנתא, יושיבו אתכם מול יועצת משכנתאות שתדבר איתכם על נושאים שלא הכרתם בעבר. נושא משכנתאות הינו תחום מפותח ורווי שמשתנה בכל שנה ויוצר עניין עבור רבים מאלו שמבקשים לרכוש את הבית הראשון עבור התא המשפחתי החדש שלהם. אחת משיחות המסדרון הנפוצות ביותר במקום העבודה שלי נע סביב נושא המשכנתאות.

מאת: רוני נויקופות גמל03/02/131594 צפיות
גדולות שלהם. לשמחתכם חברות הביטוח בישראל הן גופים גדולים,שמרניים שמנוהלים ממש לא במשך שנים ממש ארוכות העובדה שלא נרשמה אף התמוטטות של חברת ביטוח כמו במדינות אחרות.

מאת: דן גולקופות גמל30/12/128354 צפיות
גם אחרי שהפכתם להיות עמיתים באחת מקרנות הפנסיה או לחילופין רכשתם קופת גמל, כדאי שתעקבו אחרי הנעשה בתחום, כדאי שתכירו את כל השינויים בתחום. בייחוד בימים אלו כשמדובר על פנסיה יש לא מעט שינויים שמתרחשים בשוק

מאת: פיננסיםקופות גמל10/10/108724 צפיות
במאמר זה נסביר מהן קופות גמל, למי מיועד השימוש בהן וכיצד בוחרים קופה רווחית.

מאת: אקזיט גרופקופות גמל13/09/108762 צפיות
קופת גמל אישית מהווה אבן דרך נוספת ליצירת שוק הון תחרותי ומשוכלל בישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica