חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופות גמל – טיפים לבחירה נכונה

מאת: פיננסיםקופות גמל10/10/20108721 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
במאמר זה נסביר מהן קופות גמל, למי מיועד השימוש בהן וכיצד בוחרים קופה רווחית.

מהן קופות גמל - קופות גמל הן גוף פיננסי המאושר ע"י משרד האוצר ומיועד לעצמאיים ושכירים כאחד, והן משמשות תוכנית חסכון לטווח ארוך המנוהלות בבתי השקעות במטרה לצבור כספים לעת פרישה. כיוון שהשימוש בקופות גמל מזרים כספים ותורם לכלכלה, יש למדינה אינטרס מובהק שאנשים יבחרו לחסוך באמצעות קופות גמל. בנוסף, המדינה מבקשת לעודד אותנו לחסוך כספים בכדי שלא ניפול כמעמסה בעת פרישתנו, והיא עושה זאת ע"י נתינת הטבות מס לעובדים.

כיצד משקיעים בקופות גמל – מדובר בתהליך פשוט במיוחד. העמית מתבקש לבחור סכום כסף אותו הוא מעוניין לחסוך על בסיס חודשי ע"י הפרשה מכספי המשכורת לתתוכנית חסכון בקופת גמל. קופות גמל משמשות כחסכון סגור לתקופה מסויימת (לרוב עד גיל פרישה אך יש יוצאים מן הכלל) שלאחריה יקבל העמית את כספי החסכון. במקרה של פטירת העמית, המוטב מטעמו יקבל את כספי החסכון.

מהו ההבדל בין קופות הגמל השונות - קופות גמל מנוהלות בבתי השקעות וקיימות תוכניות שונות העומדות לבחירת העמית. הכסף שנמצא בתוך קופות הגמל מושקע בבורסה ובשוק ההון ע"י מנהלי בית השקעות במטרה להביא לתשואה חיובית. בדומה לניהול תיק השקעות גם כאן קיים אלמנט של סיכוי-סיכון בהתאם לתוכנית ההשקעה שנבחרה.

בטרם יבחר קופת גמל, יפגש הלקוח עם יועץ השקעות וביחד הם יבחרו את מידת הסיכון הרצויה באצעות מדיניות השקעה. מדיניות ההשקעה מגדירה את מידת הסיכון ע"י חלוקת ההשקעה למניות ואגרות חוב, כאשר השקעה באגרות חוב בעלי דירוג גבוה נחשבת בטוחה יותר.

כיצד בוחרים קופות גמל – חשוב מאוד שנבחר קופת גמל טובה שתתאים למידת הסיכון הרצויה לנו, כיוון שמדובר בהשקעת כסף רב בידיים זרות. בכדי לבחור נכון רצוי לבדוק מספר נקודות מפתח בעת עריכת השוואה בין קופות גמל ובתי השקעות שונים:

דמי ניהול – דמי הניהול יכולים להגיע עד שני אחוז מגובה היתרה בחשבון הקופה, ולכן כדאי לבחור קופות גמל בעלי דמי ניהול נמוכים על מנת למקסם את התשואה.

תשואה – כדי שנוכל לדעת האם יש פוטנציאל לתשואה גבוהה, עלינו להשוות בין קופות הגמל השונות ולבדוק את ביצועיהן לאורת תקופת זמן מסויימת. אל תסתפקו בנתונים מהשנה האחרונה, לאא בדקו מה הייתה התשואה כמה שנים אחורה.

מנהל תיק השקעות – חשוב לדעת מי בדיוק יקבל את כל ההחלטות בנוגע לכספיכם, ולכן רצוי להכיר היטב את מנהל תיק ההשקעות שלכם. בדקו האם יש לו ניסיון בתחום, המלצות ויכולת להפיק תשואה גבוהה. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע, חברים ומכרים וללמוד מנסיונם בתחום.

זכרו לבדוק היטב מהם תנאי ודרישות ההצטרפות לכל קופת גמל, וערכו השוואה מקיפה בין קופות גמל ובתי השקעות שונים בטרם תחליטו היכן להשקיע את מיטב כספיכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121083 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121374 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111157 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111336 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101390 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/101220 צפיות
במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101324 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאמרים נוספים בנושא קופות גמל

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161339 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161298 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: דניאל seoקופות גמל19/09/132300 צפיות
בדרך כלל, כאשר תגיעו לבנק לבקש משכנתא, יושיבו אתכם מול יועצת משכנתאות שתדבר איתכם על נושאים שלא הכרתם בעבר. נושא משכנתאות הינו תחום מפותח ורווי שמשתנה בכל שנה ויוצר עניין עבור רבים מאלו שמבקשים לרכוש את הבית הראשון עבור התא המשפחתי החדש שלהם. אחת משיחות המסדרון הנפוצות ביותר במקום העבודה שלי נע סביב נושא המשכנתאות.

מאת: רוני נויקופות גמל03/02/131594 צפיות
גדולות שלהם. לשמחתכם חברות הביטוח בישראל הן גופים גדולים,שמרניים שמנוהלים ממש לא במשך שנים ממש ארוכות העובדה שלא נרשמה אף התמוטטות של חברת ביטוח כמו במדינות אחרות.

מאת: דן גולקופות גמל30/12/128353 צפיות
גם אחרי שהפכתם להיות עמיתים באחת מקרנות הפנסיה או לחילופין רכשתם קופת גמל, כדאי שתעקבו אחרי הנעשה בתחום, כדאי שתכירו את כל השינויים בתחום. בייחוד בימים אלו כשמדובר על פנסיה יש לא מעט שינויים שמתרחשים בשוק

מאת: אסףקופות גמל19/02/128586 צפיות
בארצנו הקטנטנה כמו גם בעולם ישנו אפיק חיסכון אליו מפרישים המועסקים והמעסיקים חלק יחסי מהכנסתם החודשית, זאת לשם שימוש בכסף שנחסך בגיל מאוחר יותר בדומה מאוד לפנסיה. סוג זה של חיסכון מוכר בשם קופת גמל, קיימות קופות גמל רבות בהם ניתן להשקיע את כספנו החודשי בכפוף לרצון שלנו להיחשף יותר או פחות למסחר בשוק ההון ובהשקעה במניות.

מאת: אקזיט גרופקופות גמל13/09/108761 צפיות
קופת גמל אישית מהווה אבן דרך נוספת ליצירת שוק הון תחרותי ומשוכלל בישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica