חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ פנסיוני - השינוי הגיע גם לפנסיה שלנו

מאת: אסף יהלומייעוץ פנסיוני03/03/20132038 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכלכלה הישראלית חוותה בשנים האחרונות שינויים רבים, אשר הפכו אותה לתחרותית ופתוחה יותר. אחד השינויים שחלו בה, הוא בתחום של ייעוץ פנסיוני לשכירים. תחום אשר קרוב לליבם של מאות אלפי אנשים ומשפיע עליהם באופן ישיר, בשלב כזה או אחר של חייו.

ייעוץ פנסיוני הוא ייעוץ שניתן לשכירים ועצמאים, כדי להחליט היכן ובאיזו דרך להשקיע את כספם, על מנת שיוכלו להנאות ממנו בעת יציאתם לפנסייה. להזכיר לכולנו, גיל הפנסיה עומד היום על 67 לגברים ו62 לנשים. אחרי גיל הפנסייה, אנו נאלצים לחיות מדמי פנסיה שאנו מקבלים. שכירים נהנים מפנסיה אשר הפרישו לעצמם המעסיקים שלהם ב מסגרת קרן פנסיה וכמו כן מדמי ביטוח לאומי שהם מקבלים, בעוד שעצמאים נאלצים לחיות מהחסכונות שלהם וכן מדמי ביטוח לאומי שהם מקבלים. ייעוץ פנסיוני בא לעזור לשכירים, להחליט כיצד להשקיע את משכורתם בזמן שהם עובדים, על מנת שבעתיד יוכלו להנאות מפנסיה טובה ושאיכות חייהם לא תיפגע.

ב2007, השתנתה המערכת של הפנסיה בישראל. בשנה זו התחילו גם בנקים להעניק ייעוץ פנסיוני, תחילה בנקים קטנים, וב2009 הושלם השינוי, כאשר גם בנקים גדולים החלו לתת ייעוץ פנסיוני. צעד זה עורר כמובן לא מעט דיונים, מחלוקות וביקורות בקרב מתחרים של הבנקים, שהיו בעלי אינטרס בעניין וכן של בעלי טורים כלכליים מעמדות שונות.

השינוי הראשוני, קרי מתן ייעוץ פנסיוני על ידי בנקים קטנים, נעשה על מנת לעודד תחרות בתחום. לא עוד בלעדיות של חברות השקעות וגופים אחרים אשר ביקשו למשוך אליהן לקוחות שונים,  אלא תחרות בין הבנקים, חברות השקעות, חברות הביטוח ועוד על אופי ההשקעות, אם זה באמצעות קופות גמל, ביטוח פנסיה לגילאים שונים וכן מוצרים אחרים מתחום הפנסיה.

השינוי השני, מתן אפשרות לבנקים גדולים להעניק ייעוץ פנסיוני, נועד כדי לעורר את התחרות בתחום ומתוך הכרה שהבנקים הקטנים התקשו לעמוד בלחץ ולא יכלו להעניק את הייעוץ הנדרש לכל הפונים אליהם. כעת כל אזרח שצריך ייעוץ, יש לו למי לפנות.

מדוע בכלל נדרש ייעוץ שכזה? ובכן, בתקופת פנסיה כידוע, אין הכנסה לפנסיונרים. חלקם הגדול נאלץ לחיות על דמי ביטוח לאומי או על חסכונות עבר. על מנת שחסכונות אלו יעניקו להם תשואות שיספקו להם איכות חיים ברמה סבירה ולא יהפכו לנטל על המדינה, אזי שאותם פנסיונרים לעתיד, צריכים לקבל ייעוץ היכן להשקיע, כמה ולאיזו תקופה. כך כספם מתנהל בקופות גמל והשקעות אחרות, מה שמאפשר להם כמובן להגדיל את הסכום שיש להם. אחת הביקורות על החופש שניתן בייעוץ הפנסיוני היא, שהבנקים יעודדו השקעה במסלולים לא סולידיים. אך בדיקה שנעשתה גילתה, שדווקא רוב החוסכים פונים אל מסלולים אלו, מחשש שיפסידו את כספם וישארו בלי כל. כך אולי הם לא ירוויחו הרבה אך גם לא יפסידו את הכל ויישאר להם משהו לימים קשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף יהלומי

מאת: אסף יהלומישיער24/03/131135 צפיות
אי שם בשנות התשעים החל להיכנס לחיינו המושג, החלקת שיער. שנים ידענו ודיברנו על החלקה אבל זה לא קיבל את המינוח הזה, עד שפתאום מעצבי שיער מובילים יותר ומובילים פחות החלו לפרסם החלקות שיער מסוגים שונים שהם עושים, ומה אתם יודעים בנות ישראל רצו להחליק את שיערן. עד היום אגב מעצבים מחליקים שיער.

מאת: אסף יהלומיגינון24/03/13949 צפיות
כשהיינו צעירים, בני 15-16, נהגנו לעבוד בחופשות בגינון, זה נראה לנו עבודה פשוטה וקלה, גוזמים ענפים, מקצרים עשבים קצת חם , אבל בגדול זו עבודה טובה למי שאוהב לעבוד בשטח. כשגדלנו הבנו שגינון זו עבודה לאנשים רציניים, שמוכנים להשקיע קצת יותר מחודש חודשיים בתחום. אז התחלנו להעסיק גננים.

מאת: אסף יהלומיקורסים וסדנאות24/03/131475 צפיות
אם תמיד סיפרו לכם שיועצי השקעות זו עבודה משתלמת - הם צדקו. למרות שהשוק לא פשוט, ולמרות שהלקוחות לא תמיד מרוצים, העבודה כיועץ השקעות היא עבודה שמכניסה לא מעט כסף, בעלת תנאים מעולים וקביעות. חולמים להיות יועצי השקעות? החלום לא רחוק. היום כל אחד יכול לקחת קורס בנושא מבלי כל תואר אקדמי או ידע קודם בתחום.

מאת: אסף יהלומילימודי שפות24/03/131035 צפיות
תארו לעצמכם שאתם הולכים לראיון עבודה או לפגישה חשובה עם לקוח עסקי בינלאומי פוטנציאלי שיכול להניב לעסק שלכם עשרות ואולי מאות אלפי שקלים, ואולי - יותר. כל הראיון מתקיים באנגלית, ובמהלך השיחה אתם משתמשים במילה שנראית לכם תמימה למדיי

מאת: אסף יהלומירשלנות רפואית24/03/131162 צפיות
במהלך שני העשורים יש הכפלה של כמות התביעות כנגד רופאים ומוסדות רפואיים בגין רשלנות רפואית, זה לא שהרופאים הפכו פחות טובים או שהמוסדות הפכו מרושלים יותר, אלא זה העיקרון הצרכני והתודעתי. אחנונ למדנו יותר על הזכויות שלנו כמטופלים ואנחנו עומדים על הדרישות שלנו לקבל טיפול איכותי ונכון.

מאת: אסף יהלומיריהוט 24/03/131054 צפיות
בסקר שנערך בשנת 2004 על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, 70% מהנשאלים ענו כי סובלים מחום במשך רוב חודשי השנה. קיימות שלוש דרכים להעברת חום: העברה- ממוצק למוצק (לא כל כך רלוונטי לגבינו כיוון שלרוב אנו מרכיבים נעליים, המבודדות אותנו טוב מהאדמה), הסעה- דרך מעבר גזים (רוב רובו של החום המעיק עלינו, והפיתרון היחיד לבעיה זו הוא מיזוג אוויר), וקרינה (חלק נכבד, כחמישית מהחום שאנו מקבלים מהסביבה).

מאת: אסף יהלומיניקיון06/03/131026 צפיות
נדמה שאחד המקצועות הכי מעניינים בתחום הניקיון הוא ניקוי חלונות בגובה. מי לא היה רוצה לרחף מדי יום בין שמיים לארץ, כמו ציפור, לעשות סנפלינג, ולהשקיף על העולם מגבוהה. טוב, יש מי שמפחד מזה אבל מי שלא יכול ליהנות מעבודה מאתגרת ומעניינת.

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182103 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172784 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161629 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161679 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161789 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142842 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144647 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica