חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בֵּית מִשְׁפָּט לִתְבִיעוֹת קְטַנּוֹת – הליכים וערעורים

בֵּית מִשְׁפָּט לִתְבִיעוֹת קְטַנּוֹת – הליכים וערעורים

 

ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

הטכניון – הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, מרצה בקורסים "חשבונאות ניהולית מתקדמת" ו"בקרת עלויות".

מרצה מצטיין טכניוני – הצטיינות יתירה בהוראה לשנת תשע"ה סמסטר חורף.

מרצה מצטיין טכניוני – ראוי לשבח בהוראה לשנת התשע"ו.

אוניברסיטת חיפה – הפקולטה לניהול – מנהל עסקים, מרצה בקורסים "חשבונאות פיננסית" ו"עקרונות החשבונאות" לתואר MBA.

הפקולטה למשפטים – אוניברסיטת חיפה – מרצה בקורס "עקרונות החשבונאות  וניתוח דוחות כספיים", לתואר מוסמך במשפטים LL.M עם התמחות במשפט עסקי מסחרי.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה Dr. Faculty of Law, University of Haifa.

בֵּית מִשְׁפָּט לִתְבִיעוֹת קְטַנּוֹת – כְּתַב תְּבִיעָה, כְּתַב הֲגָנָה, תְּבִיעָה שֶׁכְּנֶגֶד

מוּנָּחִים:

בֵּית מִשְׁפָּט לִתְבִיעוֹת קְטַנּוֹת

סימן ה' (בתי משפט לתביעות קטנות)‏, לפרק ב' (בתי המשפט‏), של חוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984‏, מסדיר את סמכות השיפוט של בתי המשפט לתביעות קטנות, קובע ראיות וסדרי דין, וכן הוראות בדבר ייצוג, ערעור, בוררות, מקום השיפוט ועוד.

בית המשפט לתביעות קטנות הינו ערכאה אשר נועדה להכריע בסכסוכים בין צדדים, ללא ייצוג ע"י עורכי דין, שמשמעותם הכספית היא קטנה ואשר סכום התביעה אינו עולה על סך 33,400 ₪.

תְּבִיעָה קְטַנָּה

תביעה קטנה מוגשת במשפט אזרחי, על ידי יחיד ונערכת בהליך פשוט וקצר. צד אחד מבקש מבית המשפט סעד כנגד צד ב', המוגבל בסכום נמוך יחסית הקבוע בתקנות והמתעדכן מתקופה לתקופה.

כְּתַב תְּבִיעָה

פרטי כתב התביעה עולים מתקנה 9 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, בזו הלשון:

פִּרְטֵי כְּתַב תְּבִיעָה

9.       ואלה הפרטים שיכיל כתב תביעה, וחוץ מן האמור בתקנות להלן לא יכיל אלא פרטים אלה:

(1)   שם בית המשפט שהתובענה מוגשת לו;

(2)   שמו של התובע, מספר זהותו, מקום מגוריו ומען להמצאת כתבי בי-דין;

(3)   שמו של הנתבע וכן מספר זהותו ומקום מגוריו, במידה שניתן לבררם;

(4)   העובדה שהתובע או הנתבע הוא תאגיד או הוא פסול-דין או הוא קטין, אם הדבר

הוא כך, ואם הוא תאגיד – הצורה שבה התאגד;

(5)   העובדות העיקריות המהוות את עילת התובענה, ואימתי נולדה;

(6)   העובדות המראות שבית המשפט מוסמך לדון בתובענה;

(7)   הסעד המבוקש;

(8)   הסכום שהתובע הסכים לקזזו או ויתר עליו;

(9)   שוויו של נושא התובענה, ככל שאפשר לקבעו.

מן האמור לעיל עולה כי כְּתַב תְּבִיעָה הינו מסמך הכולל את פרטיו האישיים של התובע, עיקרי התביעה, עילת התביעה, סכום התביעה והסעדים המבוקשים תוך ציון הסעד ממנו ניתן ללמוד האם לבית המשפט אליו הוגשה התביעה יש סמכות עניינית לדון בתיק. כתב התביעה יכלול פירוט העובדות והתביעות של התובע מהנתבע.

כתב התביעה מוגש לבית המשפט המוסמך הכולל את שם בית המשפט, מקום מושבו, ציון סמכותו והעובדות המראות שלבית המשפט סמכות מקומית וסמכות עניינית לדון בתביעה.

כְּתַב הֲגָנָה

הגשת כתב הגנה והפרטים הנדרשים עולים מתקנות 49 ו-50 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, בזו הלשון:

הגשת כתב הגנה

49.        נתבע שנדרש להגיש כתב הגנה יגיש אותו תוך המועד הנקוב בהזמנה לדין.

50.        בכתב ההגנה יציין הנתבע את מספר זהותו וכן מען להמצאת כתבי בי-דין, שיהא –

(1)   מקום מגוריו של הנתבע – אם הוא טוען לעצמו;

(2)   משרד עורך דינו של הנתבע – (בתביעה קטנה קיים איסור ייצוג, ע"י עורך דין).

(3)   מקום מגוריו או מקום עסקו של מי שנתמנה מורשה לקבלת כתבי בי-דין לפי תקנה 478.

מיום 4.6.1992

מן האמור לעיל עולה כי כְּתַב הֲגָנָה הינו מסמך מפורט המוגש מטעם הצד הנתבע (ההגנה) והכולל את פרטיו האישיים של הנתבע וטענותיו בגין כתב התביעה. בכתב ההגנה הנתבע מנסה להפריך את הפרטים הרשומים בכתב התביעה במטרה להגן, להתייחס ולהסביר עמדה אחרת – מסוימת.

תְּבִיעָה שֶׁכְּנֶגֶד

תביעה שכנגד, הגנה שכנגד

53. (א)        נתבע המסתייע בנימוק שיש בו כדי לבסס תביעה שכנגד יגיש, נוסף   על כתב ההגנה, כתב תביעה שייקרא כתב תביעה שכנגד; בכתב תביעה שכנגד יצוין מספר ההליך בתביעה המקורית שהוגשה נגדו.

(ב)        תביעה שכנגד תתברר במסגרת התביעה המקורית, ואולם רשאי בית המשפט או הרשם, ביוזמתו או לבקשת בעל דין, להורות על הפרדת הדיון אם ראה שאין זה מן הראוי לפסוק בתביעה שכנגד במאוחד עם התביעה המקורית.

(ג)         על כתב תביעה שכנגד, על כתב הגנה שכנגד המוגש לפי תקנה 56 ועל כתב תשובה שכנגד המוגש לפי תקנה 62, יחולו ההוראות החלות על כתב תביעה, כתב הגנה וכתב תשובה, לפי העניין.

מן האמור לעיל עולה כי נתבע שיש לו עילת תביעה שכנגד נדרש להגיש ביחד עם כתב ההגנה בתביעה המקורית כתב תביעה שכותרתו "כתב תביעה שכנגד".

בירור התובענה המקורית והתובענה הנגדית ייערך בדרך כלל ביחד, אולם רשאים הרשם או בית המשפט, לפי בקשת בעל הדין או ביוזמתו, להחליט על הפרדת התביעות אם נראה כי לא ראוי לפסוק בשתיהן באופן מאוחד.

כְּתַב הֲגַנָּהּ בִּתְבִיעָה שֶׁכְּנֶגֶד

המצאת העתק לנתבע שכנגד

55. תובע שהוגשה נגדו תביעה שכנגד וכל אדם אחר ששמו צוין בכתב תביעה שכנגד, יוזמנו להגיש כתב הגנה שכנגד על ידי שיומצא להם העתק מכתב ההגנה ומכתב התביעה שכנגד בצירוף הזמנה; דין כתב תביעה שכנגד כדין כתב תביעה שבו נפתחת תובענה.

מן האמור עולה כי כל בעל דין אשר הוגשה כנגדו כתב תביעה שכנגד נדרש להגיש בתוך 30 יום מהמצאת כתב ההגנה, ההזמנה, כתב התביעה שכנגד וכתב הגנה שכנגד.

נתבע שכנגד יגיש כתב הגנה שכנגד

56. תובע שהוגשה נגדו תביעה שכנגד וכל אדם שהומצא לו כתב תביעה שכנגד יגיש, במועדים האמורים בתקנה 19, כתב הגנה שייקרא כתב הגנה שכנגד, ואם אינו מגיש כתב הגנה שכנגד, דינו כדין נתבע שלא הגיש כתב הגנה.

מן האמור עולה כי נתבע אשר לא יגיש כתב הגנה שכנגד, דינו כדין מי שלא הגיש כתב הגנה וניתן לתת נגדו פסק דין בהיעדר הגנה.

הַהֲלִיכִים בְּבֵית הַמִּשְׁפָּט לִתְבִיעוֹת קְטַנּוֹת

באתר בית המשפט קיים טופס תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות אותו ניתן להגיש בכתב יד.

1. בית-המשפט לתביעות קטנות דן בתביעות אזרחיות, המוגשות על-ידי יחידים.

2. ציין את פרטי הנתבע כולל כתובת. בתביעה כנגד תאגיד יש לציין את שמו ואת מספר התאגיד כפי שמופיעים על גבי החשבונית או באמצעות כניסה לאתר רשם התאגידים.

3. פרט את  נסיבות התביעה בקצרה תוך ציון העובדות והסכומים, בצירוף אסמכתא כראיה להוכחת העובדות והסכומים.

4. הגש את כתב התביעה במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות, אולם ניתן להגיש תביעה קטנה גם דרך אתר "נט המשפט". תשלום האגרה במקרה הזה מתבצע במעמד הגשת התביעה.

5. הגש את כתב התביעה והמסמכים הנלווים ב- 3 עותקים (לתובע, לנתבע ולבית המשפט), ככל שמספר הנתבעים גדל יש להוסיף עותקים לפי מספר הנתבעים.

6. קבל מבית המשפט הזמנה ובה מועד הדיון עם הגשת כתב התביעה. עליכם להתייצב לדיון יחד עם עדים מטעמכם, אם מצאתם צורך בכך.

7. בדוק במזכירות בית המשפט, אם כתב התביעה נתקבל אצל הנתבע. שכן לאחר הגשת כתב התביעה, בית המשפט ישלח עותק מכתב התביעה אל הנתבע, על מנת שיוכל להגיש כתב הגנה.

8. הגש את כתב התביעה בבית המשפט באזור הקרוב למקום מגוריו או עסקו של הנתבע, או למקום האירוע שבגינו תובעים.

9. אין להופיע עם עורכי דין, שכן בבית משפט לתביעות קטנות הצדדים אינם מיוצגים.

ע"פ סעיף 63 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 הייצוג על ידי עורך דין בבית המשפט לתביעות קטנות הינו ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו.

10. שלם אגרת בית המשפט לתביעות קטנות הנמוכה יחסית, של עד 1% מסכום התביעה.

11. הגשת כתב הגנה מטעם הנתבע הינה תוך זמן קצר, 15 ימים מיום קבלת כתב התביעה.

12. בית-המשפט לתביעות קטנות אינו כפוף לסדרי הדין הרגילים, כך נקבע בסעיף 62 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. תקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז-1976 קובעות כי בית המשפט צריך לפעול בדרך הנראית לו מועילה ביותר להכרעה צודקת ומהירה. כמו כן בית המשפט לתביעות קטנות יהיה רשאי לקבל ראיה אף אם לא הייתה קבילה בבית משפט אחר.

13. התובע נדרש להצהיר שלא הגיש יותר מחמש תביעות קטנות בשנה שקדמה להגשת התביעה.

14. נתבע רשאי להגיש תביעה כנגד התובע תוך תשלום אגרה בגינה, כתב הגנה מטעם הנתבע שכנגד, יוגש תוך 7 ימים מיום קבלת התביעה שכנגד.

15. בית המשפט לתביעות קטנות מקביל בסמכותו לבית משפט השלום. ערכאת הערעור על בית המשפט לתביעות קטנות הינה בית המשפט המחוזי. ואולם, על פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות ניתן לערער תוך 15 יום מקבלת פסק הדין.

**ערעור על פסק דינו של בית משפט לתביעות קטנות, הינו לאחר קבלת רשות מבית משפט מחוזי.

**ברע"א 8413/01 החברה להגנת הטבע נ' יפית רייס (מיום 05.02.2002), דחה כב' השופט א' ריבלין מבית המשפט העליון, בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (כב' השופט זכריה כספי), אשר דחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות. עילת הערעור הייתה כי פסק הדין של בית המשפט לתביעות קטנות ניתן ללא נימוק. בית המשפט המחוזי דחה את בקשת רשות הערעור וקבע כי יש להבין מפסק הדין שבית המשפט לתביעות קטנות קיבל את גרסת המשיבה המפורטת בכתב התביעה. בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור בזו הלשון: "הגם שפסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות מנוסח בתמציתיות רבה, עולה ממנו כי בית המשפט אימץ את גרסת המשיבה בכתב תביעתה, לאחר שזו אושרה בעדותה בבית המשפט…הגם שרצוי היה, כי בית המשפט ינמק את החלטתו ביתר פירוט, אף כי בצורה תמציתית, כאמור שתקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז-1976, כאמור בנסיבות העניין, הרי שלא מצאתי בכך עילה המצדיקה התערבות בהחלטתו של בית המשפט המחוזי לאשר את פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות".

**ברע"א8144/04 מיכאל בודקר נ' ברטה בשקירוב (מיום 20.03.2005) דחה כב' השופט א' רובינשטיין מבית המשפט העליון, בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר דחה בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופטת וסרקרוג). עילת הערעור לאפשר למבקש רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות. הדיון נסב בעיקר אודות השאלה האם ראוי ששאלות בנושא הרמת מסך תידונה בביהמ"ש לתביעות קטנות.


ביהמ"ש העליון דחה את הבקשה ופסק:

כשהמדובר – כבמקרה דנן – בתביעה צרכנית קטנה. אין לשלוח את התובע להליך יקר וממושך בבית משפט השלום רק משום שהצד שכנגד הוא חברה שהיום היא קליפה ריקה, שעה שבפיו טענות, העשויות להיות מוצדקות, נגד בעלי מניות שלה. הדבר נוגד את אחת התכליות המרכזיות של מוסד התביעות הקטנות.
בנסיבות העניין, הרמת המסך הייתה צודקת ונכונה.

על רשות הערעור בהקשר לתביעות קטנות בביהמ"ש העליון, בגלגול שלישי, להינתן במשורה שבמשורה, עוד ביתר קפדנות מאשר בבקשות רשות ערעור "רגילות", ואך בעוול זועק, או בשאלה משפטית בדרגת חשיבות גבוהה ביותר; אחרת – תסוכל כוונת המחוקק, שמשמעה הליך חסכוני ומהיר שאינו מטיל הוצאות גדולות על הצדדים, ושאינו גוזל מזמנם יתר על המידה. הליך ערעורי בביהמ"ש העליון עשוי לייקר את ההליכים משמעותית לצד הנפגע.

הערה:  המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים. רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות המוסד המטפל, מחייבות וקובעות. בכל מקרה בו נכתב לשון זכר הכוונה גם ללשון נקבה, וכן להיפך, אלא אם נאמר במפורש אחרת.

הכותב: ד"ר איתמר כוכבי, הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה כ-20 שנה, בקורסים חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות. כמו כן, מרצה באוניברסיטת חיפה, בפקולטה למשפטים של אונ' חיפה בקורס "עקרונות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים", לתואר מוסמך במשפטים LL.M עם התמחות במשפט עסקי מסחרי וכן בפקולטה לניהול – מנהל עסקים, לתואר MBA, בקורסים "חשבונאות פיננסית" ו"עקרונות החשבונאות".

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. Dr. Faculty of  Law, University of Haifa, ISRAEL.

במקצועו רואה חשבון וכלכלן (כ-23 שנה), וכן עורך דין ונוטריון. בעל משרד עריכת דין (רואה חשבון), בקריית הממשלה בחיפה. תחום התמחותו דיני מיסים, משפט מסחרי ודיני עבודה.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

מיקום המשרד: קריית הממשלה פל ים  7, חיפה,

פל': 5443671- 050 טל: 8621350- 04, פקס: 8621349- 04

e-mail:cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 הכותב הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול במקצועות חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות למעלה מ-15 שנה, וד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

(PhD ) Faculty of Law, University of Haifa, ISRAEL     [רואה חשבון(כלכלן)-כוכבי איתמר (C.P.A.)]

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

משרד עורך דין, קריית הממשלה פל ים 7, חיפה,טל: 8621350- 04, פקס:8621349- 04, פל': 050-5443671

cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר כוכבי

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכביחוק ומשפט - כללי10/09/201243 צפיות
תַּם עִדַּן הַסּוֹדִיּוֹת הַבַּנְקָאִית בִּשְׁוַויְץ בְּעִקְבוֹת הֶסְכֵּם חִלּוּפֵי מֵידַע אוֹטוֹמָטִיִּים

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231577 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica