חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עשה ואל תעשה בראיון עבודה

מאת: מאיה כהןראיון עבודה22/11/20128757 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזל טוב! לאחר ששלחתם קורות חיים, הוזמנתם לראיון עבודה. מכאן נראה שהדרך למשרה קלה.

להלן כמה טיפים אשר יעזרו לך לעבור את ראיון העבודה בהצלחה:

קודם כל, יש לוודא שאתם יודעים כיצד להגיע למקום הראיון ולתכנן את משך זמן ההגעה.

רצוי ללמוד על החברה אליה, במה היא עוסקת, שמות של מתחרים בתחום.

בנוסף, רצוי להתכונן אל ראיון עבודה ולשאלות אופייניות החוזרות על עצמן בראיונות עבודה

כגון:

מנה תכונה שתסייע לך בביצוע התפקיד - התמקדות בתכונות חיוביות רלוונטיות כגון: יכולת עבודת צוות, עמידה בריבוי משימות, חשיבה חיובית.

ציין תכונה שלילית שהיית רוצה לשפר - זו שאלה לא פשוטה, יש לבחור תכונה שניתנת לשיפור ואינה קריטית למילוי התפקיד ולציין דרכים בהן אתם מתמודדים איתה.

יש להקפיד להגיע לפחות רבע שעה לפני הראיון ולכבות את מכשיר הפלאפון לפני הכניסה לראיון.

כניסה לראיון: לא ללעוס מסטיק.בכניסה לראיון הושט יד רק אם המזמין הושיט יד ראשונה. אין להיכנס לחדר הראיון ללא הזמנה ברורה מצד המראיין.יש לשבת על הכיסא רק לאחר שהמראיין התיישב.

במהלך הראיון:

תן למראיין להוביל את הראיון. אל תנסה להשתלט על הראיון. ענה על השאלות שנשאלת ואל תנסה לעקוף אותן. התייחס למראיין ולשאלותיו בעניין.

הימנע מלעסוק במחשבות על המראיין. כשאתה מרוכז בו, אתה מעצים את כוחו ומחליש את כוחך. היה אתה עצמך. אל תנסה לשחק מי שאינך, המראיינים ברובם הם פסיכולוגים או אנשי מקצוע מנוסים בקליטת עובדים, והם ישימו לב לכך.

הקפד לדבר באופן ברור ושוטף ובקול בטוח ושדר נינוחות ונועם. השתמש באוצר מילים עשיר. אין לשאול את המראיין שאלות אישיות כלשהן.
אם נתקפת חרדה: שכיחה פתאומית, זיעה, דפיקות לב מואצות או חיוורון עצור את השיחה וספר שאתה מתרגש. סביר להניח שהבחינו בכך, והכנות תמצא חן בעיניהם.

עוד כמה טיפים הכרחיים:

1. צורת לבוש

לא נכון: לבוש מרושל, חשוף, כפכפים, חולצות טי שירט עם הדפסים לא נאותים.

נכון: להתלבש בהתאם לסביבת העבודה, לבוש מכובד, חולצות פולו, חולצות חלקות, נעלים סגורות

2. שפת דיבור

לא נכון: שימוש בסלנג, פטפטנות יתר או שתיקות ארוכות.

נכון: שימוש נכון בשפה, הקפדה על זכר ונקבה, שימוש נכון בזמנים, דיבור במידה.

3. שפת גוף: שפת הגוף שלנו מעבירה מסרים שבראיון עבודה חשוב .

לא נכון: התנהגות המשדרת לחץ וחוסר נוחות כגון: התעסקות עם עצמים תוך כדי ראיון (נגיעה בפלאפון, עטים), שילוב ידיים, תזוזה בחוסר שקט, ישיבה ברגלים פשוקות משדרת תחושה של חוסר נימוס.

נכון: יש לשדר תחושה של נוחות, עניין וביטחון. ניתן לעשות זאת ע"י ישיבה זקופה על הכיסא,  הישרת מבט אל המראיין, ציון הקשבה ע"י הנהון, רצוי לפרוש ידיים כלפי מעלה וניתן גם להניחן על הברכיים.

4. עיקר וטפל

לא נכון: דברנות יתר אשר תקשה על המראיין להבחין בפרטים החשובים והגזמה בפרטים שאף תשדר שחצנות.

נכון: התמקדות בנושאים הרלוונטיים לתפקיד, ליכולות המשמעותיות לביצוע התפקיד או להשתלבות בחברה.

 

להכנה טלפונית לראיון עבודה לחץ כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131304 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131001 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131305 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131261 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131240 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131214 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121132 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא ראיון עבודה

מאת: יונתן קדםראיון עבודה09/03/148778 צפיות
ראיון עבודה בעגלות הוא דבר לא פשוט, אתם הולכים לטוס לתקופה ארוכה וכדאי לברר היטב מי המעסיק ומה התנאים שמוצעים לכם.

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128606 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה20/07/128708 צפיות
לכול ראיון עבודה יש שאלות שונות אך הגורם המשותף בכול ראיון הוא מעשה הסימלי של לחיצת יד שמתרחשת בכול ראיון עבודה ,כיצד לעשות רושם ראשוני טוב בלחיצת יד.

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה16/06/128510 צפיות
לאחר שליחת קורות החיים למודעת דרושים מגיע שלב ראיון עבודה הטלפוני שעיקר מטרתם הוא לשמש את חברות בסינון ראשוני של מעומדים פוטנציאליים לגיוס לקראת ראיון פנים מול פנים.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה08/04/128364 צפיות
בראיון עבודה לא מספיק לענות יפה על השאלות, צריך גם לראיין את המראיינ/ת. ואם לא ניתנת לכם ההזדמנות לשאול שאלות- היו אתם אלה שתיזמו, זה רק יראה למראיינ/ת שאתם מועמדים רציניים, שהכנתם שיעורי בית והגעתם מוכנים לראיון

מאת: שלומי שם טובראיון עבודה26/02/128433 צפיות
להתכונן לראיון עבודה יכול להיות דבר שהוא מאוד מורט עצבים, אי אפשר להתכחש לזה. 30 דקות של שאלות אינטנסיביות ייקבעו את המסלול אליו יפנה החיים שלכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה03/10/118497 צפיות
מזל טוב! לאחר ששלחתם קורות חיים, הוזמנתם לראיון עבודה. מכאן נראה שהדרך למשרה קלה. אולי תופתעו לגלות כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו-"לזרום אתו"

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica