חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בסינוסיטיס אצל ילדים

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/20192438 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהם הסינוסים ומה היא סינוסיטיס?

סינוסיטיס היא מחלה אשר נקראת בעברית דלקת הגת, והיא שכיחה ביותר בקרב ילדים. הסינוס הוא מעין חלל שנמצא בעצמות הגולגולת, וקיימים בגוף האדם ארבעה זוגות סינוסים:

סינוסים פרונטאליים – נמצאים באזור המצח.

סינוסים ספונדיאלים – נמצאים מאחורי האף, במרכז בסיס הגולגולת.

סינוסים אתמויאדלים – נמצאים בין העיניים והם בנויים בצורה של חלת דבש.

סינוסים מקסילריים – נמצאים בשני צידי האף, באזור שמתחת לעיניים.

הסינוסים מקושרים אל חלל האף דרך פתחים קטנים, הרי לא מדובר בחללים סגורים. חלל האף והחללים של הסינוסים מצופים ברקמה רירית שנקראת "מוקוזה" ובה ישנן בלוטות קטנות אשר מפרישות ריר. הריר נקרא "מוקוס" והוא נועד להגן על רירית האף ועל הסינוסים.

מה הגורמים לסינוסיטיס אצל ילדים?

במקרים מסוימים יכול המוקוס להפוך נוזלי מאוד או סמיך מאוד, למשל במצבים של אלרגיה או בעת זיהום ועקב כך ניקוז המוקוס הופך בעייתי.

בנוסף, הסינוסים אשר אמורים להישאר פתוחים, יכולים להיחסם ואז עלולות להיווצר בעיות ניקוז אשר יגדילו את הסיכון לסינוסיטיס. בעיות ניקוז של הסינוסים עלולות להיות ממקור של בצקת, מכה, פוליפ, מוקוס סמיך באופן חריג ועוד.

התסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים?

לרוב נוכל להבחין בחום, כאבי ראש, ירידה בחוש הריח וגם בכאב נקודתי מאוד אשר מופיע מעל הסינוס המודלק ומחמיר בזמן שנוקשים עליו.

כיצד לטפל בסינוסיטיס בילדים?

הטיפול כולל מתן אנטיביוטיקה, במקרים בהם חוששים כי מקור הסינוסיטיס הוא בזיהום חיידקי, ובמקרים בהם נגרם דום נשימה בשינה עקב דלקת חמורה, משתמשים בתרסיס אף מבוסס סטרואידים.

במידה ומדובר בתגובה אלרגית, תרסיסי אף המכילים נוגדי היסטמין מפחיתים את מידת חומרת התגובה.

במצבים חריגים מבצעים ניתוח ובו מרחיבים את פתח הסינוס החסום או מבצעים הסרה של החסימה. יש מקרים מסוימים בהם יש צורך לחדור אל הסינוס בניתוח, על מנת לקחת תרבית של הפרשה, וזאת כדי לברר את מקור הזיהום המדויק. ניתוח נבחר רק במצבים בהם לא הייתה תגובה כלשהי לטיפולים תרופתיים או במידה שהסינוסיטיס פוגעת בצורה קשה באיכות חייו של המטופל.

בריאות טובה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל תוכן עשיר העוסק בתחומי ההריון השונים: הכנה ללידה, טיפולי פוריות, יוגה בהריון, צילום הריון, ונושאים נוספים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרוסלה הריון ולידה

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211611 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196501 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196481 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191973 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: קרוסלה הריון ולידהמסיבות19/03/193504 צפיות
עבור אנשים רבים הכלים החד פעמיים הם כלי פלסטיק לבנים ומשעממים שאינם מתאימים לאירועים. אך ההיפך הוא הנכון. קיימים כלים חד פעמיים מעוצבים לכל אירוע שאינם נבדלים בהרבה מהכלים הרב פעמיים. כך שאם יש לכם אירוע, זה הזמן להזמין את הכלים הייחודיים האלה.

מאת: קרוסלה הריון ולידהבריאות ורפואה כללי01/05/18945 צפיות
מהם השקדים, מהו שקד שלישי, מהן הבעיות שהוא גורם וכיצד ניתן לטפל בו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201466 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

מאת: רוני הכהןרפואה29/09/171725 צפיות
נמצאים על מטוס אשר מיועד להטסה של חולים ובו יש את כל הציוד והצוות הרפואי אשר יכול להעביר אותם אל היעד שלהם בשלום וללא סכנה שהיא לא מחושבת על ידי הצוות הרפואי טרם היציאה לדרך. מהי עלות הטסה רפואית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica