חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיבוי ברירית הסינוסים

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/20192366 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבנה האף והסינוסים שבתוכו

כדי להבין טוב יותר את המצב של עיבוי ברירית הסינוסים, כדאי להתייחס יותר למבנה האף ולסינוסים עצמם. המבנה של האף מתחיל בנחיריים שדרכם נכנס האוויר. בתוך האף עצמו נמצאת מחיצה המפרידה בין החלק הימני לחלק השמאלי שלו. בתוך כל אחד מבין החלקים נמצאים מבנים הנקראים קונכיות האף שנועדו לנווט את האוויר ולהגדיל את שטח הפנים של רקמת הרירית. הרירית מצפה את החלל בתוך האף ויש לה תפקידים רבים: היא גורמת ללחלוח וחימום האוויר לפני שהוא נכנס לריאות, מווסתת את זרימת האוויר באף והיא מתפקדת גם כאיבר הרחה. בתוך האף נמצאות גם קצות עצב ההרחה, שנועדו לסייע לנו לקלוט את הריחות השונים סביבנו.

הסינוסים נחלקים ל-4 קטגוריות:

· סינוס הלחי.

· סינוס אחורי.

· סינוס המצח.

· הסינוסים האתמואידאלים – כלומר, תאים קטנים המצויים בצדי העין.

CT של מערות הפנים

CT של מערות הפנים יכול להתבצע במקרים רבים: במקרה שבו יש צורך לעקוב אחר מחלות דלקתיות, לפני ביצוע ניתוחי קונכיות באף, הסרת גידולים שפירים ועוד. במהלך ביצוע ה-CT מתגלים ממצאים כגון עיבוי ברירית הסינוסים.

עיבוי ברירית הסינוסים – ממה הוא נגרם?

עיבוי ברירית הסינוסים הוא ממצא שכיח למדי. ממצא זה יכול להופיע בעקבות דלקת של הסינוסים, הצטננות או מצב של נזלת כרונית. על כל פנים, מומלץ לגשת לרופא לבירור נוסף. הטיפול ברירית הסינוסים משתנה מאדם לאדם, ורק רופא מקצועי יוכל לקבוע את הטיפול הנכון. על כן, חשוב להשקיע זמן ומחשבה בבחירת הרופא המטפל. פנו לאתר האינטרנט, שאלו בפורומים רפואיים והתייעצו עם בני המשפחה והחברים כדי להגיע לרופא הנכון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל תוכן עשיר העוסק בתחומי ההריון השונים: הכנה ללידה, טיפולי פוריות, יוגה בהריון, צילום הריון, ונושאים נוספים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרוסלה הריון ולידה

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211612 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196504 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196487 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192447 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191975 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: קרוסלה הריון ולידהמסיבות19/03/193506 צפיות
עבור אנשים רבים הכלים החד פעמיים הם כלי פלסטיק לבנים ומשעממים שאינם מתאימים לאירועים. אך ההיפך הוא הנכון. קיימים כלים חד פעמיים מעוצבים לכל אירוע שאינם נבדלים בהרבה מהכלים הרב פעמיים. כך שאם יש לכם אירוע, זה הזמן להזמין את הכלים הייחודיים האלה.

מאת: קרוסלה הריון ולידהבריאות ורפואה כללי01/05/18945 צפיות
מהם השקדים, מהו שקד שלישי, מהן הבעיות שהוא גורם וכיצד ניתן לטפל בו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201468 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192447 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

מאת: רוני הכהןרפואה29/09/171726 צפיות
נמצאים על מטוס אשר מיועד להטסה של חולים ובו יש את כל הציוד והצוות הרפואי אשר יכול להעביר אותם אל היעד שלהם בשלום וללא סכנה שהיא לא מחושבת על ידי הצוות הרפואי טרם היציאה לדרך. מהי עלות הטסה רפואית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica