חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לחץ בעבודה גורם לבריאות לקויה

מאת: יצחק בכררפואה18/06/20181439 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לחץ בעבודה היא תופעה שכיחה ביותר הגורמת למגוון פגיעות אצל העובד כולל נזקים פיזיים ונזקים נפשיים. למעשה רק כמות הנזקים למערכת שריר ושלד גבוהים יותר מכמות הנזקים הבריאותיים הנגרמים בגלל לחץ בעבודה.

על פי הנתונים שפרסם המכון האמריקאי למתח נפשי 40% מהעובדים מדווחים על סטרס גבוה או גבוה מאוד בעבודה, 25% מהם מזהים את העבודה כגורם סטרס מספר אחד בחייהם, 26% מהעובדים טוענים שהם שחוקים או שחוקים מאוד מהעבודה בגלל סטרס.

גורמים לסטרס בעבודה

בין יתר הסיבות לסטרס בעבודה נמנה את חוסר ההתאמה בין דרישות העבודה לבין היכולות של העובד. התגובות הרגשיות והפיזיות של העובד לנוכח ההמצב הזה עלולות על ציר הזמן לגרום לעובד לחלות. גורמים אפשריים למתחים הללו כוללים לחץ להשלמת המטלות, ביורוקרטיה, הנחיות שאינן ברורות, מערכת יחסים עכורה עם ההנהלה או עם עובדים ועוד.

לגורמים אלה מצטרפים לעתים גם גורמי לחץ אישיים, משפחתיים, כלכליים ועוד. התוצאה של הסטרס הזה היא פציעות גופניות ומחלות נפש שגורמות לעוגמת נפש ונזקים כלכליים אישיים ולאומיים כבדים. בין היתר על רקע אובדן ימי עובדה, פיצויים, אשפוזים ועוד.

סימנים ותסמינים אופייניים

בין הסימנים והתסמינים שאנו מוצאים כתוצאה מסטרס בעבודה נמנה  כאבי גב, כאבי ראש, מחלות לב, לחץ דם גבוה סחרחורות, אכילת יתר, דיכאון, חרדה, עייפות, סיכון גבוה יותר לתאונות עבודה ועוד.

המחקר

החוקרים במחקר המסוקר כאן והתפרסם בירחון מקצועי (Journal of Occupational and Environmental Medicine, July 2015) ניתחו מידע שנאסף במשך 5 שנות עבודה על 12,000 עובדים בשבדיה. במהלך השנים הללו העבודה לקחו 8% מעובדים ימי מחלה בגלל פגיעה נפשית. שני שליש מהם היו נשים.

על פי החוקרים עבודה המציבה דרישות גבוהות, עבודה מלחיצה, עבודה ללא תמיכה חברתית ועוד מעלים את הסיכון של העובדים ללקות בנפשם. גם עובדים המנהלים אורח חיים לא בריא הכולל בעיקר עישון וחוסר פעילות גופנית נתונים לסיכון גבוה לחולי נפשי והזדקקות לימי מחלה.

לאור הממצאים ההלו ממליצים החוקרים על התערבות מקצועית, ניהולית וחברתית שמטרתה הפחתה מהלחצים הנפשיים המוטלים על העובדים ושיפור בסגנון החיים שלהם כדי למנוע חלק ניכר מהנזקים והתסמינים ובכך גם למנוע אובדן ימי עבודה.

להמשך קריאה אודות הקשר שבין לחץ בעבודה לבין התפתחות סימנים ותסמינים נפשיים לחצו כאן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר יצחק בכר – כירופרקט. D.C. M.Sc

כירופרקטיקה, פציעות ספורט, שיקום

www.gav-clinic.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק בכר

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה18/06/181218 צפיות
כאבי גב תחתון מהווים תופעה אנושית שכיחה וטורדנית ביותר. את החולה המטופל לא מעניין שטווח שלו התנועה גדל או שהיציבה שלו השתפרה. הוא רוצה הקלה בכאב הגב ורצוי עכשיו. ברוב המקרים, מלבד כאבי הגב סובלים החולים גם מסימנים ותסמינים טורדניים נוספים כולל מגבלות תנועה, עמידה אנטלגית, נוקשות ועוד. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים שלמרות התסמינים האחרים, מבחינת החולים הדבר הראשון שיש להיפטר ממנו זה הכאב.

מאת: יצחק בכרחינוך ילדים18/06/182119 צפיות
סיפור לפני שינה הוא אחד מהדברים החשובים שאנו עושים עבור הילדים שלנו. על פי המחקר הנוכחי הורה שטורח לקרוא סיפור לילדו לפני השינה משפר את היחס איתו ומעלה את סיכויו להצליח בלימודים וכן תורם ליכולות הרגשיות והמילולית. הורים אלה משפרים למעשה חלקים שונים במוח של הילדים. סריקות מוח שנעשו שהדגימו כיצד אזורים במוח שאחראים למיומנות שפה הכוללים בין היתר את האזור שאחראי להבנת המילים וכן האזור שאחראי לדמיון ערים יותר אצל ילדים שהוריהם נהגו להקריא להם סיפורים באופן שג

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181333 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה17/09/091446 צפיות
שכיחות הפציעות בקרב אצניות בבתי הספר בארצות הברית וברחבי העולם המערבי הפכה לבעיה שאי אפשר להתעלם ממנה. מחקרים שנערכים בנושא שבים ומדגישים את הפגיעות של נשים אתלטיות לפציעות בעיקר בברכיים ובמיוחד ברצועה הצולבת. מאמר זה מנסה להסביר את הגורמים לרגישות מיוחדת זו בקרב נשים ואת הדרכים לצמצם את התופעה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201470 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192367 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192449 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192019 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182433 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181386 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

מאת: רוני הכהןרפואה29/09/171727 צפיות
נמצאים על מטוס אשר מיועד להטסה של חולים ובו יש את כל הציוד והצוות הרפואי אשר יכול להעביר אותם אל היעד שלהם בשלום וללא סכנה שהיא לא מחושבת על ידי הצוות הרפואי טרם היציאה לדרך. מהי עלות הטסה רפואית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica