חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מופע פלייבק וסדנאות אילתורים לילדים ונוער

מאת: moraleתיאטרון17/03/20205777 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרבה פעמים אנחנו קוראים ושומעים על כך שהופעות ופעילויות תרבותיות הן הרבה יותר ממה שנראה, הרב יותר ממה שנתפס בעין או באוזן. במילים אחרות, מדובר בכלי, אמצעי, שיכול לעזור בתהליכי ריפוי שונים. לכן אנחנו יכולים לראות, למשל, מטפלים באומנות או בעלי מקצוע בתחום הטיפול שמשתמשים בשיטות אומנותיות שונות בעבודה מול מטופלים, בפרט כשמדובר על ילדים ובני נוער.

לפני שנסביר כיצד זה בא לידי ביטוי, צריך להבין את ההקשר הרחב. הרבה פעמים מטופלים, וכאן הכוונה שלנו לילדים ונוער, מתקשים לבטא את עצמם, יש להם מה לומר, יש להם מה להוציא החוצה, הם רוצים שהקול שלהם יישמע, אך הם לא יודעים, איך מתביישים, מתקשים בכך מסיבות שונות. יש כאלה שלוקחים את זה למקומות מסוימים, ויש כאלה שבוחרים לנקוט בגישות פסולות, כמו למשל אלימות, בשביל להוציא את זה החוצה.

דרך האומנות, תוך שימוש בכלים של ריפוי, כמו משחקי אילתורים, הם יכולים להתמודד עם הקשיים השונים שהם חווים, הם יכולים לקחת את זה למקומות הרבה יותר חיוביים. במילים אחרות, תיאטרון פלייבק או מופעי תיאטרון בכלל, עוזרים לבני נוער וילדים במצבים רגשיים, באופן שכלים אחרים, כולל למשל, טיפול פסיכולוגי, לא בהכרח יכול לעזור.

צריך להדגיש כאן, הרבה פעמים אותם בני נוער שפנו למשחק בשביל לקבל כלים לריפוי או השתמשו בתהליך הטיפול איתם בכלים של משחק, הפכו את זה בסופו של דבר למקצוע לחיים ולכן זה משתלם לנסות את הגישה הזאת, במיוחד אם יש אנשי מקצוע מנוסים שיכולים להשתלב ולעזור.

איך זה בא לידי ביטוי בפועל

ניתן להשתמש בכלים שונים בשביל להגיע אל בני נוער וילדים במצבים רגשיים שונים.

למשל, ניתן לערוך סדנאות מיוחדות, כמו למשל סדנת אימפרוביזציה (אילתורים) משחקי פלייבק, ועוד. אלה דברים שמועברים על ידי שחקנים ומדריכים מקצועיים, אשר מציגים את עקרונות השיטה ומלמדים אותם באופן מעשי. בצורה כזו, גם יוצרים עניין אצל אותם ילדים ובני נוער וגם מאפשרים להם להשתחרר, לצאת החוצה, לבטא את עצמם. במקרים רבים, זה יכול גם להגיע למצב, שמתוך הסדנה יצאו מופעים והם יופיעו, בין אם זה באירועי חג, מופעי רחוב ועוד.

כמו כן, ניתן פשוט להציג בפניהם מופעים שונים, לנסות לשלב אותם במופעים באופן חד פעמי או קבוע, במטרה למשוך את העניין שלהם, לייצר אצלם תחושה אמיתית, שיש מקום ויש מי שרוצה להקשיב ולעזור להם.

חשוב להדגיש כאן, תיאטרון פלייבק עובד בשיטה מאוד ייחודית, שכן שהקהל משתתף, מספר את סיפור חייו והשחקנים מעלים את זה על הבמה. כך שאותם בני נוער וילדים שמשתתפים למשל בסדנה או בהצגה, לא חייבים בהכרח להיות אלה שמציגים את הסיפור שלהם, הם יכולים לראות איך הוא מוצג בעיניי שחקני התיאטרון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת morale

מאת: moraleרפואה סינית18/03/201362 צפיות
כשאנחנו חולים, חווים תחושת כאב או כל דבר אחר, הרבה פעמים אנחנו ממהרים ללכת לרופא המשפחה או רופא מומחה. כך לימדו אותנו. הרופא יבדוק אותנו, ישלח אותנו לצילומים, יעשה בדיקות דם, ויחליט איזה טיפול נכון לנו, תרופתי, ניתוח או כל דבר אחר

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202950 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי04/12/191641 צפיות
עד גיל מסוים, סידור ארון ילדים נמצא תחת האחריות של ההורים. הילדים לא יכולים, לא יודעים, הם לא בגיל המתאים בשביל לעשות את זה. משלב מסוים, בדרך כלל זה מגיע אחרי גיל 12-13, הילד כבר אחראי לסדר את ארון הבגדים שלו. למרות שבמקרים רבים, הורים בפרט אימהות, נוהגים לעשות את זה עבורו, לפחות עד הצבא ואולי גם במהלך שירותו הצבאי, זאת מתוך מחשבה, שאם הם לא יעשו את זה, הארון יישאר מבולגן והוא לא ימצא שום בגד

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי02/12/191547 צפיות
כמעט בכל בית בישראל ובכלל, אפשר למצוא לפחות ארון ספרים אחד. בין אם מדובר בארון ספרי פרוזה, ספרי שירה, ספרי טיולים, ספרי דת או כל סוג אחר של ספרים. במקרים רבים, ארונות ספרים ממוקמים בסלון או קרוב לסלון, יש מקרים בהם הארון ממוקם בחדר עבודה, חדרי שינה ובמקומות אחרים. זה תלוי בסגנון העיצוב של הבית וכן בדרך בה בוחרים להציג את הספרים.

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192391 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: moraleבריאות ורפואה כללי20/09/182957 צפיות
לא מעט אנשים, בפרט נשים מבוגרות, נאלצים להתמודד עם מצב של קשריות בבלוטת התריס, אותה בלוטה פנימית אשר נמצאת בבסיס הצוואר מתחת לפיקת הגרון. לבלוטה זו יש חשיבות רבה עבורנו, שכן היא מאפשרת לנו לווסת את הטמפרטורה של הגוף וכן היא מקלה עלינו בתהליך של חילוף חומרים.

מאת: moraleעסקים - כללי16/09/181804 צפיות
בכל תהליך בחירה שאנחנו עושים, בין אם כאנשים פרטיים ובין אם כבעלי עסקים או אנשי מקצוע, יש שורה של נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן. אלה נקודות שישפיעו על הבחירה שלנו ועל איכותה. אם אנחנו לא נפספס בשום נקודה, אז מהר מאוד אנחנו נגלה שהבחירה שלנו היא טובה, איכותית, משרתת את המטרות שלנו ומעניקה לנו ערך נוסף.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223225 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222806 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223101 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213132 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214220 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213280 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213693 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica