חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קשריות בלוטת התריס – מה זה אומר?

מאת: moraleבריאות ורפואה כללי20/09/20182959 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא מעט אנשים, בפרט נשים מבוגרות, נאלצים להתמודד עם מצב של קשריות בבלוטת התריס, אותה בלוטה פנימית אשר נמצאת בבסיס הצוואר מתחת לפיקת הגרון. לבלוטה זו יש חשיבות רבה עבורנו, שכן היא מאפשרת לנו לווסת את הטמפרטורה של הגוף וכן היא מקלה עלינו בתהליך של חילוף חומרים.

תופעה של קשריות בבלוטת התריס, נובעת מגושים אשר יכולים מאוד קטנים, ברמה של מילימטרים עד לגושים בגודל של סנטימטרים. בדרך כלל מדובר על גושים שלא ניתן למשש ואי אפשר להרגיש אותן בבדיקה גופנית רגילה ולכן יש צורך לבצע בדיקת אולטראסאונד על מנת לאתר קשרים בבלוטת התריס. רק אחרי בדיקה שכזו, ואחרי שמאתרים את הקישוריות, אפשר להחליט כיצד להמשיך ולטפל בבעיה.

צריך לומר, הצורך בבדיקת אולטראסאונד הוא מאוד גבוה מאחר והשכיחות לגילוי קישוריות כאלה בבדיקה כזו עולה לאין שיעור על פני בדיקה גופנית רגילה.

לפני שנסביר מה הם הגורמים לקשריות בבלוטת התריס, חשוב לציין, ככל שאנחנו נאתר אותן מהר יותר, אז יהיה קל לטפל בבעיה לפני שהיא תחמיר, ויהיה ניתן למנוע מצב בו הבעיה תהפוך להיות מורכבת יותר. לרוב, אחרי בדיקת אולטראסאונד, נהוג לבצע בדיקת ניקור FNA אבחנתי, אז ניתן באמצעות מחט קטנה ועדינה לשאוב מספר תאים מהבלוטה, את התאים שולחים לבדיקה, לאחר מכן אפשר לקבוע האם מדובר בקישרויות ממאירות או שפירות.

כפי שניתן להבין, אם לא נבצע את הבדיקות הנדרשות, ייתכן מאוד שאנחנו נצטרך להתמודד עם תאים ממאירים אשר יתפשטו בגוף ואז הטיפול להסרתם, במידה וזה ניתן, יהיה הרבה יותר קשה ומורכב.

מה הם הגורמים לקישוריות בלוטת התריס?

ישנן מספר סיבות שיגרמו לנו להניח שיש בעיה של קשרים בבלוטת התריס אשר מחייב אותנו לבצע בדיקה וטיפול באזור זה.

  • ראשית, פעילות יתר של בלוטת התריס, מה שמוביל להפרשת יתרשל הורמונים אשר מופרשים על ידי הבלוטה.
  • שנית, לחץ על איברים סמוכים לבלוטה, כגון קנה הנשימה, מהשיקשה מאוד על יכולת נשימה סבירה.
  • שלישית, אנחנו נוכל לחוש בשינוי במראה החיצוני, כתוצאהמהופעת הקישוריות.

הבדיקות שמתבצעות על מנת לאתר קישוריות בבלוטת התריס, אינן מסוכנות, ואינן מורכבות מדי. מדובר בבדיקת אולטראסאונד פשוטה ולאחר מכן בבדיקה שכוללת ניקור רגילה עם מחט עדינה. כל מה שנדרש זה לא לדבר ולא לבלוע רוק על מנת למנוע תזוזה של הבלוטה בזמן הניקור.

הרופא ידאג גם לספק הוראות ברורות לפני הניקור כיצד עליו לנהוג, וכן הוא ישאל אותו שאלות שונות שקשורות לשימוש בתרופות, דוגמא כאלה שמדללות דם, על מנת שיוכל להמליץ על הפסקת השימוש בהן ימים ספורים לפני הטיפול. בכל מקרה, כל פעולה אשר תתבצע, תהיה בהתייעצות מלאה עם מומחים בנושא, והמטופל עצמו יוכל להתייעץ עם רופא משפחה בשביל להחליט באילו תרופות חלופיות להשתמש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת morale

מאת: moraleרפואה סינית18/03/201365 צפיות
כשאנחנו חולים, חווים תחושת כאב או כל דבר אחר, הרבה פעמים אנחנו ממהרים ללכת לרופא המשפחה או רופא מומחה. כך לימדו אותנו. הרופא יבדוק אותנו, ישלח אותנו לצילומים, יעשה בדיקות דם, ויחליט איזה טיפול נכון לנו, תרופתי, ניתוח או כל דבר אחר

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: moraleתיאטרון17/03/205814 צפיות
הרבה פעמים אנחנו קוראים ושומעים על כך שהופעות ופעילויות תרבותיות הן הרבה יותר ממה שנראה, הרב יותר ממה שנתפס בעין או באוזן. במילים אחרות, מדובר בכלי, אמצעי, שיכול לעזור בתהליכי ריפוי שונים. לכן אנחנו יכולים לראות, למשל, מטפלים באומנות או בעלי מקצוע בתחום הטיפול שמשתמשים בשיטות אומנותיות שונות בעבודה מול מטופלים, בפרט כשמדובר על ילדים ובני נוער.

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי04/12/191647 צפיות
עד גיל מסוים, סידור ארון ילדים נמצא תחת האחריות של ההורים. הילדים לא יכולים, לא יודעים, הם לא בגיל המתאים בשביל לעשות את זה. משלב מסוים, בדרך כלל זה מגיע אחרי גיל 12-13, הילד כבר אחראי לסדר את ארון הבגדים שלו. למרות שבמקרים רבים, הורים בפרט אימהות, נוהגים לעשות את זה עבורו, לפחות עד הצבא ואולי גם במהלך שירותו הצבאי, זאת מתוך מחשבה, שאם הם לא יעשו את זה, הארון יישאר מבולגן והוא לא ימצא שום בגד

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי02/12/191550 צפיות
כמעט בכל בית בישראל ובכלל, אפשר למצוא לפחות ארון ספרים אחד. בין אם מדובר בארון ספרי פרוזה, ספרי שירה, ספרי טיולים, ספרי דת או כל סוג אחר של ספרים. במקרים רבים, ארונות ספרים ממוקמים בסלון או קרוב לסלון, יש מקרים בהם הארון ממוקם בחדר עבודה, חדרי שינה ובמקומות אחרים. זה תלוי בסגנון העיצוב של הבית וכן בדרך בה בוחרים להציג את הספרים.

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192393 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: moraleעסקים - כללי16/09/181804 צפיות
בכל תהליך בחירה שאנחנו עושים, בין אם כאנשים פרטיים ובין אם כבעלי עסקים או אנשי מקצוע, יש שורה של נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן. אלה נקודות שישפיעו על הבחירה שלנו ועל איכותה. אם אנחנו לא נפספס בשום נקודה, אז מהר מאוד אנחנו נגלה שהבחירה שלנו היא טובה, איכותית, משרתת את המטרות שלנו ומעניקה לנו ערך נוסף.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223135 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213639 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201743 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201514 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica