חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים – טכנולוגיות שצריך לדעת

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים21/01/2010713 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניגוד מוחלט לבניית אתרים, כאשר לקוח קונה מוצר כגון טלוויזיה או מכונית, הוא מעוניין לדעת על איזו טכנולוגיה מדובר, ישנה מגמה של השנים האחרונות לא ליידע את הלקוח לגבי טכנולוגיות השימוש בבניית אתרים וכן באותה העת לא מעט חברות בניית אתרים מונעות מהלקוח להבין את החסרונות והיתרונות בשימוש בכל טכנולוגיה קיימת. אנו נעשה סדר בטכנולוגיות של בניית אתרים ונחלק את אותן על פי קטגוריות על מנת שנבין איך מתאמים את צרכי הלקוח לאתר של ממש, ובכך הופכים את החסרונות ליתרונות.

באופן גורף, אנו מחלקים את סוגי הטכנולוגיות לשני חלקים עיקריים:

טכנולוגיה המבוססת שרת – השרת עליו נמצא האתר.

טכנולוגיה המבוססת צד לקוח – המחשב ממנו אנו עובדים.

טכנולוגית צד שרת היא למעשה הבסיס עליו עובד האתר, הכוונה היא שהמידע המעובד בין אם זה גישה למסדי נתונים או חישובים מתמטיים או כל מידע אחר אשר זקוק לעיבוד שאי אפשר להסתמך על מקור אחר מלבד השרת. היתרון המרכזי כאן הוא תאימות מידע – כלומר כולם יראו את אותו המידע מאחר והוא מעובד מאותו מקור, דהיינו מאותו מחשב שהוא השרת. למשל, אותה שעה, הגדרות , מסדי נתונים וכדומה. החיסרון הוא שככל שיש יותר בקשות – כך השרת עובד יותר קשה וחוויית הגלישה יותר איטית.

טכנולוגיית צד לקוח עובדת בצד המחשב ממנו עושים את הבקשה, לרוב זה המחשב ממנו הלקוחות גולשים, היתרון העיקרי בבניית אתרים במקרה זה הוא ברור, הורדת מעמס מיותר מצד השרת על ידי חישוב בצד הלקוח. החיסרון ברור, כל לקוח יכול לראות דברים שונים, שכן כל מחשב שונה יכול לגרור חישובים שונים. למשל, הבדלי תצוגה בין אקספלורר לפיירפוקס, או הבדלי שעות וכדומה.

טכנולוגיות המבוססות שרת:

(נעבור על מקצת הטכנולוגיות המבוססות שרת)

PHP - PHP Hypertext Preprocessor, ניתן ליצור דפי Web דינאמיים בשילוב נתונים מבסיסי נתונים, וכך לטפל בטפסים ובמידע שנשלחים מהמשתמשים (clients). התפקיד של PHP הוא לנתח את המידע וליצור פלט בהתאם. PHP היא שפת קוד פתוח ולכן כמעט כל אחד יכול לפתח את השפה, והיא מופצת בחינם.

ASP- Active Server Pages (דפי שרת אקטיביים) היא טכנולוגיית צד שרת מבית מיקרוסופט ליצירת אתרי אינטרנט דינמיים. רוב חברות בניית האתרים הפכו את השפה הזו לשפה העיקרית, מאחר והתחזוקה קלה יחסית ומהירה מול הלקוחות.

asp.net טכנולוגיה זו היא הכי חדשה בתחום ונחשבת למילה האחרונה בתחום, החיסרון היחידי כיום הוא שהעלויות יחסית יקרות אך ניתן לתחזק בצורה יעילה ומהירה. השפה מציעה לא מעט אפשרויות חדשות בתחום בניית האתרים מבחינת מהירות וגם גרפיקה.

טכנולוגיות המבוססות לקוח:

JAVASCRIPT –היא ידועה בעיקר כשפה המוטבעת בדפי  HTML על מנת להציג דפים דינמיים. החיסרון העיקרי הוא שיש הבדלים בין סוגי דפדפן ממנו גולשים, לכן אם הלקוח צריך מידע אמין שלא ישתנה ויהיה תלוי במחשבים אחרים – אסור להשתמש בשפת תכנות זו. ואין להסתמך על כך בבניית האתר.

FLASH - הידועה גם כשוקוייב פלאש התוכנה מבוססת על  גרפיקת וקטורים התורמת להקטנת משקל הקובץ, ניתן לצרף לסרטוני הפלאש קובצי וידאו וקול, ולהשתמש במצלמת אינטרנט ומיקרופן במידה והם מחוברים למחשב. החיסרון הפעם מגיע מכיוון שונה לגמרי והוא קידום אתרים – מנועי חיפוש כדוגמת גוגל לא מסוגלים לקרוא את קובץ הפלאש, ולכן אם יש טקסט ומידע בפלאש, גוגל לא יוכל להגיע ולפענח זאת.

לסיכום: בבואנו לבנות אתר אינטרנט , אנו מציעים לתת משקל לטכנולוגיה הרצויה  בשיקולים של אתר תדמית, אתר שרוצים לקדם או אתר תוכן.לכל סוג אתר יש צורך ויש לנצל את הטכנולוגיה המתאימה בבואנו לבנות אתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים - SITENET Ltd הוקמה בשנת 1998 ומתמחה בבניית אתרים , עיצוב אתרים, פיתוח מערכות ניהול תוכן וקידום אתרים. בעלת ניסיון עשיר בבנייה ותכנון מערכות מבוססות דאטאבייס. בין לקוחותינו תוכלו למצוא את משרד האוצר, חברות תיירות מהמובילות בארץ חברות היי-טק, עיתונים מקוונים ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סייטנט בעמ

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים01/06/12903 צפיות
רבות דובר וסוכם על הענף הזה שנקרא בניית אתרים באינטרנט, רבות עוד יסופר והמודעות והמציאות אשר מתלווה לטכנולוגיה זו משתנה במהירות גדולה מאוד עד אשר אפילו אנו אשר נמצאים בעולם הזה לא מספיקים ללמוד את השינויים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים17/04/111059 צפיות
אנו נתמקד במשהו הרבה יותר רלוונטי מעולם העסקים ועולם בניית אתרים אשר ממנו מגיעים. כיום אתרים מצליחים נחשבים לאתרים אשר בנויים בצורה אופטימאלית , מתוכננים בצורה מדוקדקת אשר אפיון ומיתוג שיווקי על ידי מציאת פלח שוק מתאים וכמובן שללא קידום אין למעשה סיכוי לאתר להתקיים היום במיוחד אם בכוונת האתר להתחרות בנושאים תחרותיים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111035 צפיות
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111000 צפיות
בכל אתר ואתר שאנו נכנסים אליו תמיד משהו מעצבן אותנו, או שהאתר איטי מדי, אנחנו לא מוצאים את מה שמחפשים, יותר מדי דפים נפתחים לנו, ההרשמה או הטפסים מסובכים מדי ואנחנו לא מבינים מה רוצים מאיתנו. לרוב זו גם הבעיה הקשה ביותר שבעלי אתר מתמודדים איתה. לכן בבואנו לבנות אתר חדש, יש לקחת בחשבון את ה"ידידותיות למשתמש".

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111029 צפיות
כריית מידע או נתונים היא סריקה טקסטואלית של הדף והסקת מסקנות לוגיים אשר מובילים את הסורק ליצירת פעולות הנגזרות מכך. ובכן, לא כולם חייבים להבין באופן מיידי את המשפט האחרון, על מנת להבין לשם מה נועדה כריית מידע יש להבין כי מידע הוא כח

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/11985 צפיות
בניית אתרים באינטרנט ופורטלים בפרט הינה התעסקות ושימוש נרחב בכמות מידע עצומה בדרכים שונות, כגון ניהול מערכות פרסום באתר, ניהול דפים דינאמיים באתר. ניהול קישורים בין הדפים, סקרים, גלריות וכדומה, הפורטלים כיום גם שולחים מידע לאתרים אחרים, כגון RSS ו XML על מנת לשתף כמה שיותר מידע כולל לינקים לאתרים אחרים.

מאת: סייטנט בעמבניית אתרים28/01/111838 צפיות
מה זה אתרי מראה? לא זה לא אתר שבוא רואים הכול הפוך, זה אתר שדומה מאוד מבחינת התכנים והמבנה לאתר המקורי, אך השינוי המהותי בו הוא למעשה בניית אתר המיועד לפלח שוק אחר שאמור לראות את הנתונים או את הדפים בצורה שונה מבחינה שיווקית.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213602 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194078 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175718 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174876 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172713 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172280 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162131 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica