חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלושה דברים שעליך לדעת כדי להצליח בשוק המט"ח

מאת: לירן הרשמןמט"ח26/02/20091088 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקושי הגדול להרוויח במסחר אינו בהכרח בשל אסטרטגיה שאינה טובה. הבעיה המרכזית שרוב גדול אינו שורד לאורך זמן בשוק הינה הפסיכולוגיה הטבעית המושרשת בנו כבני אדם. רגשות, פחדים, תכונות ואופי הם הגורמים המביאים הרס לסוחר. בשביל לשרוד בשוק יש לפעול ממש כמכונה. לא פשוט לעשות זאת ועל מנת להימנע מאלה ישנם מספר דברים שכדאי לשים עליהם דגש במסחר.

שעות מסך - הגרוע ביותר לדעתי הוא העודף בשעות מסך, ישיבה ממושכת ליד מסך המחשב מול הגרפים מביאה לשני דברים . האחד, שעמום וחיפוש עסקאות בכוח, מה שגורם לך כסוחר להיכנס לעסקאות שמנוגדות לאסטרטגיית העבודה שלך. השני, לאחר כניסה לעסקה עליך לשים את ההוראות האוטומטיות סטופלוס וטייק-פרופיט ולצאת ממסך המחשב. ישיבה ממושכת מול העסקה תגרום לרגשות האנושיים להשתלט על אופן ניהול העסקה שלך. אתה תראה את העסקה מרוויחה, מפסידה עולה ויורדת. בסוף עסקה שתיאורטית הייתה מורווחת מאוד נסגרה אצלך בהפסד. תוכנית ואסטרטגית עבודה מסודרת עוד בעיה נפוצה היא חוסר בתוכנית עבודה אחת מסודרת. רבים נוטים להחליף לעיתים קרובות את תוכנית העבודה שלהם ומשנים ללא הפסקה את אותה התוכנית. זה משול לסוחר ללא אסטרטגיה כלל.

תוכנית עבודה ואסטרטגיה- מצא לעצמך תוכנית עבודה ואסטרטגיה המתאימות לך ולאופי שלך. עבוד איתן ותן לזמן לעשות את שלו. סטטיסטית תוכל לבחון באמת את האסטרטגיה רק לאחר פעילות מרובה וניסיונות רבים. לכן גם חשוב לתעד את אותן עסקאות שביצעת עם הפירוט של הכניסה לעסקה וניהול העסקה. רק לאחר זמן ממושך תוכל להחליט נקודתית היכן דרוש לבוא השיפור באסטרטגיה.

מינופים מתאימים - מינופים הם לדעתי אחד האויבים הגדולים של סוחרי המט"ח. הם שגורמים להמון סוחרים לא להצליח בשוק הזה, ולבסוף לעזוב אותו לאחר שנכוו. אם לדוגמא סוחר הרוויח 50 פיפס בעסקה במינוף של 10,000דולר, משמע הרוויח 50 דולר. הרבה פעמים במקום לשמוח ברווח נוטים רבים להצטער שלא נכנסו במינוף גדול יותר לדוגמא 100,000 דולר והיו עושים יותר כסף, 500 דולר לדוגמא בעסקה. לא, אסור לחשוב ככה. במקום זאת חשוב איך היית מרגיש אלמלא היית מפסיד בעסקה 500 דולר? האם הייתי נכנס לקיפאון? האם הייתי מפתח יצר נקמנות על העסקה שהפסדתי ומיד הייתי פותח עסקה נוספת בכדי "להחזיר את הכסף שכרגע הפסדתי? האם הייתי ממושמע לסטופלוס שקבעתי והייתי נצמד אליו, או שהייתי סוגר את העסקה לפני שהסטופלוס נתפס כי לא הייתי מסוגל לספוג הפסד כל כך גדול? האם ההפסד מהעסקה היה משפיע עליי לרעה לגבי המשך המסחר? לכן, עליך לקבוע את גודל העסקה על פי הסכום שהיית מוכן להפסיד בעסקה. שאם יהיה הדבר כך התשובות שלך לשאלות הקודמות יהיו לא. ההמלצה שלי היא להתחיל בעסקאות של 10,000$ כלומר כל פיפס שווה ערך ל-1$. בהתאם לתוצאות ולשיפור היכולת לעלות מינופים בצורה הדרגתית. עם הזמן היכולת הטקטית והמנטאלית משתפרת אצל הסוחר ובהתאם להצלחות, יש לעלות בצורה הדרגתית את המינופים. כל תקופה לעלות את המינוף מעט והיקף העסקאות יגדל בהתאם לתוצאות ולא בהתאם לפנטזיות על התעשרות מהירה.

"הניסיון-הוא שם שכל אחד נותן לשגיאותיו"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לירן הרשמן - אנליסט מכללת פסגות www.psagot.org

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירן הרשמן

מאת: לירן הרשמןשוק ההון01/03/091243 צפיות
תאר לעצמך שאתה יכול לדעת מה מצב הלך הרוח השורר בשוק, האם הפחד והפאניקה אוחזים בשוק או אולי אופוריה ואופטימיות מלווים את השוק. האם היית יודע לפעול נכון יותר בנסיבות אלו? ואם הייתי אומר לך שניתן למדוד את רמת הלך הרוח בשוק, האם זה היה מסייע באופן תזמון העסקאות שלך?

מאת: לירן הרשמןאימון אישי - כללי26/02/091034 צפיות
לכולנו יש שאיפות וחלומות בחיים, מעטים מגשימים אותם מהסיבה שרק מעטים באמת מאמינים בעצמם. אל תוותר לעולם!

מאת: לירן הרשמןשוק ההון26/02/091109 צפיות
במהלך חיינו אנחנו עובדים קשה בשביל הכסף שלנו, זהו מהלך וצעד נכון לחפש השקעה חכמה שבה הכסף שלנו יוכל לעבוד בשבילנו ולעשות יותר. השאלה היא כיצד והיכן להשקיע אותו?

מאת: לירן הרשמןמט"ח26/02/091083 צפיות
במאמר הבא, אדון בתחום המסחר בשוק המטבעות העולמי, הנמצא בתנופה הולכת וגדלה בשנים אלה יותר ויותר במגזר הפרטי. מסחר בשוק המטבעות העולמי, הוא תחום הסוחף רבים חדשים משנה לשנה במטרה למצוא עבודה נוספת, עצמאות וחופש כלכלי.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152457 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151898 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151976 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141958 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141854 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica