חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פירות יבשים

מאת: Nirit Shalomעסקי מזון31/01/20101108 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פירות יבשים כבר המון שנים נמצאים על צלחת המין האנושי. באזורים קרים בעולם מצאו בייבוש הפירות דרך מצוינת לשמירה על הפרי. גם עמים נבטים,נודדים היו משתמשים בפירות בישים כדי לצלוח מסעות ארוכים. בעבר פשוט היו משאירים את הפירות בשמש ונותנים להם להתייבש וכך גם שמרו על ערכם התזונתי. לצערנו היום משתמשים הרבה פעמים בשיטות תעשייתיות ובערבוב של חומרים כימיים. פירות יבשים הם דרך מצוינת להספקת אנרגיה. בתהליך הייבוש רמת הנוזלים יורדת בעוד שרמת הסוכרים עולה. ניתן להוסיף פירות יבשים להמון תבשילים.ישנם מטבחים רבים ומתכונים רבים המשלבים פירות יבשים בזמן הבישול. הפירות היבשים מוסיפים המון טעם לתבשיל ומשמשים כממתיק טבעי. ניתן לייבש כל פרי חלק מוצלחים יותר לייבוש וחלקם פחות. להלן רשימה של פירות הטובים לייבוש ,תמרים,מנגו,משמש,תאנים,פפאיה,בננה,שזיפים,צימוקים וכמובן עוד רבים וטובים.


פירות יבשים הם בריאים בגלל עוד כמה סיבות , למשל כמו הסיבים הרבים הופכים פירות יבשים למצוינים לקיבה. פירות יבשים זמינים על המדף כל השנה וניתן לחלק אותם לכמה איכויות:מפוארים במיוחד,מפוארים,נבחרים במיוחד,נבחרים וסטנדרטים. החלוקה לקבוצות היא לפי גודל,צבע,מצב הפרי וכמות המים שבפרי. ניתן לשמור פירות יבשים טובים למאכל כשנה שלמה.


איך אפשר לדבר על פירות יבשים בלי להזכיר במילה אחת את ט"ו בשבט. פירות יבשים הם המאכל המסורתי בחג ט"ו בשבט. הסיבה למנהג זה הוא שבעבר לפני שהיה לנו מקרר בכל בית , רק ככה יהודי הגולה טעמו פירות אשר גדלו בארץ הקודש. לצד אכילת פירות יבשים כמובן יש את מסורת שתילת העצים הנותנים לנו כל שנה את הפרי אותו אנו כל כך אוהבים. פירות יבשים אפשרו לשמור את הפירות לאורך המון זמן וככה לא בוזבז אף פרי. נהוג היה לאחר הקטיף להכין ריבות לאכול את הפרי טרי וכמובן גם לייבש.


אז כל כך הרבה מילים על פירות יבשים ראוי כמובן להגיע לחלק הטוב מכולם...הארוחה, מעולה גם בתור מתנה ליולדת או בשילוב עם פלטת גבינות איכותית כמו גת יין !.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Nirit Shalom

מאת: Nirit Shalomניקיון14/08/121043 צפיות
חשבתם שאתם יודעים הכל על רובוט שואב? חשבתם שזה מכשיר מותרות לעשירים בלבד? חשבתם שאתם יכולים לעשות את כל עבודת הניקיון הזו בעצמכם? טעיתם ובגדול. תנו לי לספר לכם ארבע עובדות על שואב אבק רובוטי שאין שום סיכוי שידעתם בגלל שעוד לא קראתם את המאמר הזה.

מאת: Nirit Shalomמשחקי אונליין27/03/112742 צפיות
חיות המחמד שלנו יקרות לנו ונחשבות לבן משפחה נוסף. מעבר לעובדה שאנו מחויבים לספק להם מזון ובית חם למחיה רבים רוכשים משחקים שיעסיקו את בעל החיים במהלך היום. מקורם של כל חיות המחמד הוא בטבע.

מאת: Nirit Shalomהשקעות27/07/101241 צפיות
אם צברת סכום כסף פנוי להשקעה, אך סכום זה עדיין אינו מספיק לפתיחת תיק השקעות, יש פתרון עבורך - תיק קרנות נאמנות!

מאת: Nirit Shalomהשקעות18/07/101528 צפיות
כולנו חוסכים כסף. השאלה היא מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? התשובה לשאלה זו טמונה בסכום שהצלחת לחסוך. אם חסכת סכום של כ- 250,000 ש"ח ומעלה, ניהול תיק השקעות אישי הינו הפתרון האידיאלי עבורך.

מאת: Nirit Shalomחוק ומשפט - כללי07/07/101450 צפיות
מחאת העובדים הזרים בישראל הולכת וצוברת תאוצה מיום ליום. אלו הן לא רק ההפגנות או הפסקות העבודה היזומות

מאת: Nirit Shalomקרנות נאמנות07/07/101695 צפיות
קרן נאמנות היא מכשיר פיננסי המאגד כספים של משקיעים שונים למטרת השקעה בניירות ערך. יחידות הקרן נקראות יחידות השתתפות וכל אחת מהן מקנה זכות שווה בנכסי הקרן. לכל קרן מפורסם תשקיף אשר מפרט את מדיניות ההשקעות.

מאת: Nirit Shalomפסקי דין05/07/101438 צפיות
כניסת נגיף לגוף האדם, לא תחשב כתאונה, אלא כמחלה ולפיכך אין זכאי התלמיד לתשלום תגמולי ביטוח על פי פוליסת תאונות אישיות לתלמידים.

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213636 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214038 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205503 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810474 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183350 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173144 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173509 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica