חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פלנטר פסיאטיס – דורבן העקב

מהו דורבן העקב

דורבן (בלועזית: פלנטר פסיאטיס) הינו תהליך דלקתי כרוני באזור החיבור שבין הרצועות בכף הרגל לבין עצם העקב מתפתח, לעיתים, לכדי הסתיידות. הסתיידות זו יוצרת מעין "זיז" (בליטת עצם קטנה בחלק התחתון של הקרסול ) באזור הדריכה של כף הרגל וגורמת לכאבים, בחלק מן המקרים.

איך זה קורה?

ישנן מספר סיבות להתפתחות הדלקתית של דורבן העקב , ביניהן:

·         מתח מתמיד על המיתר, שמקורו בעומס יתר, כמו עיסוק אינטנסיבי בספורט.

·         עודף משקל.

·         מבנה כף הרגל – כף רגל בעלת קשת שטוחה (פלטפוס) או גבוהה.

מהם התסמינים של דורבן העקב?

כאב חד בעיקר באזור העקב במהלך תנועה, עמידה ולעיתים גם מנוחה. בדרך כלל הכאב חד יותר בבוקר, ושוכך מעט לאחר שהרקמה מתרחבת בשל זרימת הדם המוגברת למקום הפגוע. הכאב מופיע שוב לאחר מנוחה או ישיבה ממושכת.

אזור העקב כואב למגע ולעיתים נפוח, ותחושת כאב כאשר מותחים את תחתית כף הרגל בשעת מנוחה. וכמובן, כאב יופיע בעת פעילות גופנית. במקרים מסוימים בדיקת רנטגן תידרש על מנת לבחון שינוי במבנה עצמות כף הרגל ועצם הקרסול (דורבן).

מהו הטיפול?

  • כפתרון לבעיות ההסתיידות, דורבן העקב מטופל ע"י שליחת גלי הלם אקוסטיים לאזור הבעייתי, שמרעידים את מקום ההסתיידות ומפוררים אותה, עד שהיא מתמוססת ונספגת בגוף. עקב כך, מוגברת זרימת הדם לאזור והדלקת והכאבים נעלמים.  טיפול בגלי הלם מחליף לעיתים קרובות סדרה טיפולים ארוכה של פיזיותרפיה ובמקרים מיוחדים גם ניתוחים. משך הטיפול הפשוט הוא כ-20 דקות בלבד. הטיפול אינו פולשני ואינו מצריך הרדמה, אלא אלחוש מקומי קצר. אצל האנשים הקשובים לגופם, המגיעים לטיפול תוך שבועות ספורים, התוצאות מעולות ומהירות עד 90 % הצלחה.
  • הומוטוקסולוגיה - סדרת זריקות מקומיות מחומרים טבעיים במינון נמוך לשיכוך כאבים לבעיות כגון: בלט דיסק צווארי, פריצת דיסק מתנית עם הקרנה לרגליים, שחיקת סחוס במפרק הירך ובברך, כאבי שריר וכתפיים, הפרעות עצביות
  • אם להסתיידות מתלווים כאבי שרירים, אפשר לשלב גם טיפול בגלי קול הנמשך 6-5 דקות, פעמיים בשבוע, במשך שלושה-ארבעה שבועות.
  • ניתן במידת הצורך לשלב הזרקת תכשירים הומיאופתיים ו/או טיפול בגז אוזון לאזור הדלקתי.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים מקצועי באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר טובי

מאת: תמר טובישיקום והידרותרפיה23/06/1113504 צפיות
המעי הגס הוא האיבר המרכזי שבו מצטברים רעלנים ומזהמים שונים. צטברותם של רעלים אילו במערכת העיכול פוגעים בתפקודו התקין של הגוף ועשויים לעורר את הופעתם של מחלות ובעיות בריאותיות נלוות. הידרותרפיה (חוקן מים) זו שיטה לניקוי יסודי של המעי הגס מפסולת ורעלנים שהצטברו במהלך השנים, והחזרת האיזון החומצי - בסיסי הטבעי.

מאת: תמר טובירפואה סינית20/06/111394 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: תמר טובירפואה09/05/111431 צפיות
תסמונת העייפות הכרונית, שנקראה בעבר גם “מחלת היאפים” או “מונונקלואוזיס כרוני”, תוקפת כ- 0.2% מהאוכלוסייה, בלי קשר למעמד חברתי-כלכלי. פיברומיאלגיה מוגדרת כמחלה ראומטית הפוגעת ב: 4%-2% מהאוכלוסייה, כאשר 95% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בנות 50-20. המחלה מתאפיינת בכאבים בשלד, במפרקים ובשרירים, ללא רקע דלקתי. על אף שהן נחשבות לתסמונות שונות, יש ביניהן קשר הדוק: שתיהן מאופיינות בתסמינים הפוגעים בצורה קשה באיכות החיים וביכולת התפקוד.

מאת: תמר טובייהדות22/03/111749 צפיות
באמצעות לימודי הקבלה ניתן להסביר את המורכבות של היקום בהיבט החומרי והלא-חומרי שלו, כמו כן, את הטבע הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי.

מאת: תמר טובירפואה11/11/102682 צפיות
מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).

מאת: תמר טוביספא30/10/101628 צפיות
חמאם הטורקי, הנו גרסה ים תיכונית של בית מרחץ, דוגמת הסואנה. החמאם היווה ומהווה עדיין תפקיד חשוב בתרבות הטורקית. בתי מרחץ הם רעיון ומסורת רומית שעברו אל הביזנטים, ומהם לטורקים.

מאת: תמר טוביספא30/10/101647 צפיות
ספא, הנו שם כולל לתחום ריפוי המסתמך על הקשר בין הגוף לנפש. תעשיית ה-WELLNESS התפתחה רבות בעשור האחרון וביטויה המרכזי הוא בריבוי מכוני הספא הבריאותיים והטמעת התפיסה כי ספא אינו רק מותרות ופינוק, אלא טמונים בו יתרונות בריאותיים רבים הן במישור הפיסיולוגי והן במישור הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223151 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213654 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201746 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201518 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201790 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201504 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191984 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica