חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלות בקרב הקהילה הלסבית

מאת: עדי כץבריאות ורפואה כללי03/02/20101524 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לסביות הן נשים שנמשכות לנשים אחרות. במבט ראשון הכותרת 'מחלות בקרב הקהילה הלסבית' נשמעת גזענית ומשונה- מדוע להפריד בין מחלות בקרב נשים לבין מחלות בקרב נשים לסביות ? התשובה לכך יכולה להפתיע אתכם- כי יש הבדלים מובהקים בין שתי אוכלוסיות הנשים. הסיבה המרכזית לכך הינה ככל הנראה ניהול אורח חיים שונה, וחשיפה שונה ללחצי חברה. הסטטסטיקה מצביעה על כך שנשים לסביות מעשנות יותר ושוקלות יותר בממוצע מאשר נשים המגדירות את עצמן הטרוסקסואליות. ייתכן כי תופעה זו נובעת מנורמות שונות הפופולריות בקרב נשים לסביות כגון: התנגדות לסטראוטיפים חברתיים ולמיתוס היופי והרזון, או אולי הן נתקלו בקשיים חברתיים לנוכח הזהות המינית הלסבית. ממצא נוסף המתאים לכך הוא שהינן סובלות מהתקפי חרדה ודיכאון יותר מנשים סטרייטיות. בנוסף, נמצא כי נשים לסביות מבקרות בתדירות נמוכה יותר אצל רופאים, ואינן מרבות לבצע בדיקות רחם ושד, שיכולות לסייע בגילוי מוקדם של סרטן. כמו כן, נמצא כי נשים לסביות יולדות פחות מנשים סטרייטיות ונוטות ללדת בגיל מאוחר יותר. ידוע כי כניסה להריון ראשון מעל גיל 30 מהוות פקטור סיכון להתפתחות סרטן שד ורחם.לאור כל האמור ניתן להבין כי גורמי הסיכון למחלות שונים בין נשים לסביות לנשים סטרייטיות, ואי לכך מחייבות התייחסות שונה בקרב אנשי רפואה. התייחסות נשים לסביות ודו מיניות למחלת ה איידס מהווה דוגמא מצוינת להפנמה של מסע הסברה שנועד רק לאוכלוסיית סטרייטים או הומוסקסואלים. המלחמה באיידס מתבססת על הסברה כיצד להשתמש בקונדום, כאשר אין לכך חשיבות ביחסים לסביים. מכך, נשים לסביות רבות מסיקות שאינן צריכות להיזהר מפני מחלות מין בכלל ומחלת האיידס בפרט, אך זוהי טעות מסוכנת, מאחר ונשים לסביות מקיימות יחסי מין עם מגוון פרטנריות, חלקן דו מיניות, ולכן הסיכון להדבק ב מחלות מין הוא אפשרי ואף סביר בהחלט. הסברה רפואית צריכה לקחת בחשבון את ההבדלים הללו, ולפנות לקהילה הלסבית באופן שונה ממה שנהוג היום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי כץ, עוסקת ב קידום אתרים בחברת אינטרדייט- חברה לקידום ו בניית אתרים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי כץ

מאת: עדי כץפילוסופיה19/05/112848 צפיות
מחלוקות פילוסופיות ומחקריות רבות ניטשו על הקשר בין שפה וחשיבה. הבלשנות הקלאסית נטתה לחשוב שחשיבה משפיעה על שפה, אך לא להפך. שני תיאורטקנים בשם ספיר וורף יצרו היפתוזה נוספת: יש קשר מעגלי בין שפה וחשיבה- כמו שחשיבה משפיעה על שפה, כך גם השפה משפיעה על חשיבה.

מאת: עדי כץפילוסופיה04/04/112880 צפיות
הגישות האקזיסטנציליסטיות דוגלות בצורך של האדם לחפש משמעות בעולם כאוטי, ונוהגים להשתמש בהם בעיקר בעבודה עם חולים כרוניים או סופניים. הסיבה המרכזית לכך היא שהעולם של אנשים עם מחלה הופך להיות מאוד כאוטי- כל הדברים המוכרים הופכים למנוכרים- אפילו הגוף עצמו. אנשים עם מחלות כרוניות כגון סרטן, איידס , מחלות דלקתיות, מחלות מין עם השלכות חמורות, בעיות תנועה ועיכול ועוד גורמות לסבל רב למטופל, והוא פעמים רבות מנסה למצוא היגיון בכל מה שארע לו, ובמיוחד על רקע תחושה של בגידת הגוף.

מאת: עדי כץדיני ירושה18/10/101416 צפיות
צוואה היא מסמך משפטי מאוד חשוב. רוב האנשים לא עומדים על חשיבותו בשל חששותיהם ממה שהוא מייצג. נכון שצוואה מסמלת את הסוף של החיים, אבל היא מהווה במקרים רבים התחלה בשביל אנשים אחרים. למה הכוונה?

מאת: עדי כץדיני ירושה30/09/102171 צפיות
פעמים רבות הליך ירושה הוא פשוט- או שיש צוואה שמורה במדוייק כיצד הרכוש של המנוח מתחלק בין יורשיו, או שמפעילים את דיני הירושה בהיעדר צוואה . עם זאת, לעיתים הליך הירושה מלווה בסכסוכים משפחתיים לאור חוסר שביעות רצון מאופן חלוקת הירושה. אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום דיני ירושה היא ירושה של נחלות חקלאיות.

מאת: עדי כץדייטינג29/09/101514 צפיות
כיום ישנן אפשרויות נוספות ל הכרויות לדתיים – אתרי אינטרנט מיוחדים הפונים למגזר זה. אתרי אינטרנט אלו הם צנועים יותר, לרוב לא נוהג שימוש בתמונה בשלב מוקדם, והם מציעים פלטפורמה נרחבת להכרויות לדתיים. כמובן שגם בקרב דתיים יש זרמים רבים, והוקמו אתרים רבים הפונים לנישות שונות כמו למשל הכרויות ברסלב .

מאת: עדי כץקידום אתרים16/08/101498 צפיות
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.

מאת: עדי כץפסיכולוגיה06/05/105221 צפיות
הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה פסיכולוגית שמתאפיינת בעיסוק יתר ביכולת האדם, ולרוב מלווה בתחושת גולות וגרנדיוזיות של האדם כלפי עצמו וחוסר אמפתיה כלפי האחר. אדם יקבל תווית של אדם עם הפרעת אישיות רק במקרים קיצוניים, ויש להבין שלרוב האנשים יש רמה כזאת או אחרת של נרקסיזם. האדם הנרקסיסט חווה עצמו כבעל יכולות ושאיפות גבוהות ומזלזל באחרים- הוא ופס אותם כחסרי יכולות ואונים

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223103 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213609 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica