חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת תוכן – המדריך לדילמות שבדרך

מאת: ivTextקופירייטינג27/02/20091192 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כתיבת תוכן?  –  מה הבעיה? מחליטים מה רוצים לכתוב באתר, כותבים ומעלים לאתר. ובכן, זו בדיוק הדרך בה לא כותבים תוכן. כיצד כותבים אם כך תוכן לאתר? זה דורש קצת יותר הסבר.

ראשית יש לומר שכתיבת תוכן לאתר היא מלאכה שדורשת תכנון ומחשבה רבה אף בטרם כתבנו את האות הראשונה. כתיבת תוכן כלאחר יד נראית כמו.. טוב, כמו כתיבת תוכן כלאחר יד. בואו ננסה להיכנס קצת יותר לעבי הקורה ולצייר תמונה של מלאכת הכתיבה "מבפנים".

הדרך הטובה ביותר להחליט על האופן בו נבצע כתיבת תוכן לאתר היא פשוט להציב לעצמנו סידרה של שאלות. התשובות שנענה לעצמנו על השאלות הללו תהיינה "מפת הדרכים" של כתיבת תוכן לאתר שלנו או של הלקוח.

מהן, אם כן, השאלות הללו? נציין רק אחדות מן השאלות הללו ונסביר כיצד התשובה שאנו עונים עליהן עשויה להדריך אותנו במשעוליה של כתיבת התוכן המתאימה לאתר שלנו.

השאלה הבסיסית ביותר לדעתנו היא פשוט לאיזה סוג של אתר מיועד התוכן שאנו כותבים? האם זהו אתר תדמית? האם זו חנות וירטואלית? האם זהו אתר אינפורמטיבי? כל יעוד מחייב, באופן טבעי, כתיבת תוכן שונה בתכלית. כתיבת תוכן לאתר כוללת פעמים רבות מינונים שונים ושילובים שונים של מידע וכתיבה שיווקית ברמה כזו או אחרת ועלינו ככותבי האתר לדעת לשלב ביניהם במידה הנכונה.

שאלה משמעותית נוספת הינה מהו מבנה האתר? כתיבת תוכן אמורה להתאים למבנה האתר המדובר. כל בניה של אתר דורשת קבלת החלטה כיצד לבנות את האתר כך שישיג את מטרותיו ויעביר את מכלול המסרים שהוא מבקש להעביר לגולשים. כל אתר מבקש להעביר כמות מסוימת של מסרים מצד אחד, וכל אתר יכול לכלול מספר עמודים הנע בין עמוד אחד ובין מאות רבות של עמודים ואפילו אלפים. הדילמה נובעת מן העובדה שמצד אחד ככל שמספר העמודים קטן יותר, כל המסרים יהיו פרושים על שטח מצומצם יותר וידרשו פחות הקלקות ופחות "עבודת" גלישה וזמן גלישה של הגולשים. מצד שני ריכוז יתר של מסרים יצור עמוד גדוש בתוכן בלתי ניתן לעיכול ולהפנמה וכך יהיה מתכון בטוח לתכנים חשובים שלא יקלטו על ידי הגולשים. בנוסף הוא יצור רושם של אתר שאינו מחולק כראוי בין סוגי התכנים השונים שהוא מציע, כלומר אתר שלא הושקעה בו עבודת תכנון ראויה ומחשבה מקדימה ולכן זה יצור אצל הגולשים תחושה שהאתר הוא אתר שאינו ראוי לתשומת לב.

שיקול נוסף הקשור למבנה האתר הוא מהו העמוד לו מיועד התוכן. אמנם האינטרנט הוא מדיום חדש יחסית, אך אף  במשך הזמן הקצר הזה נוצרו בו מוסכמות מסוימות הקשורות לסוגי הדפים שאמור לכלול אתר ולאופיים של התכנים המתאימים לעל עמוד. "דף נחיתה" צריך להיות כתוב באופן מסוים, דף "אודות" צריך להיות מנוסח באופן אחר, דף "צור קשר" דורש טקסט ייחודי וכן הלאה.

שאלה אחרת היא מהו הז'אנר או התחום אליו שייך האתר? השאלה תנחה אותנו כיצד לבצע כתיבת תוכן לפי הז'אנר או התחום אליו שייך האתר. מדוע זה דרוש? פשוט מאוד. כל תחום מתאפיין בשפה שלו, בעולם מונחים ייחודי לו, בקונוונציות השוררות בו ועוד. מאחר וכל תוכן שאנו מנסחים פועל בתוך שדה קונוונציות כזה, עליו להתאים לתחום אליו הוא מיועד.

שאלה דומה לה היא כמובן מיהו קהל היעד אליו מתכוון האתר לפנות? כתיבת תוכן צריכה תמיד לנסח תוכן המותאם לקהל היעד – להשכלתו, לגילו, לשפתו ולעולם האסוציאציות שלו. טעות שכיחה היא להניח כי כתיבה עבור קהל יעד מסוים שייכת רק לתחומים שיווקיים. כל כתיבה, לכל אתר שהוא, מבקשת לפנות אל קהל, אף כאשר איננו מבקשים למכור לו דבר. בסופו של דבר אנו רוצים שמה שאנו כותבים יהיה רלבנטי עבורו, אחרת לשם מה אנו כותבים?

שאלה נוספת היא מיהם המתחרים של האתר שלנו? בתשובה זו יוכל בעל האתר לעזור לנו טוב מכל. פעמים רבות יאמר לנו בעל האתר  -  אלה הם המתחרים שלי ואני מבקש תוכן דומה למה שהם מציגים באתר שלהם. הפניה של בעל האתר אל תכנים מסוימים הדומים למה שהוא מבקש להוסיף לאתר שלו יכולה, פעמים רבות, לסייע לנו יותר מאשר כל הדיונים התיאורטיים.

שאלה זו מתחברת אל אחת השאלות החשובות ביותר שהיא פשוט  -  מה רוצה הלקוח שלנו? מה כוונתו להשיג באמצעות התוכן שנכתוב עבורו ומהו האופן בו הוא רואה את התוכן? האם יש סגנון מסוים המועדף עליו? בסופו של דבר התוכן הוא תוכן עבור אתר של לקוח והלקוח מכיר טוב מאיתנו את האתר שלו, את קהל היעד ואת המטרות שהוא מבקש להשיג באמצעות התוכן שנכתוב עבורו.

נחזור אם כן אל המסר בו התחלנו את המאמר  -  כתיבת תוכן היא מלאכה הדורשת תכנון מדוקדק עוד בטרם התחלנו לכתוב את האות הראשונה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091798 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091713 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091718 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091959 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091737 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091668 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092484 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193786 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172457 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142657 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142801 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138141 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138205 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138351 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica