חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התשוקה למילים האחרות - כמה הארות על כתיבה אפקטיבית

מאת: שלומית מירוןקופירייטינג07/02/20102309 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התשוקה למילים האחרות

כמה הארות על כתיבה אפקטיבית

מאת שלומית מירון

 

בעידן שבו אנו חיים, נדמה לפעמים שכל מה שחסר לנו הוא שקט.

כל כך הרבה מילים כתובות, מדוברות, מתחנפות, מצטופפות, מתדפקות. כולן מנסות להגיע אלינו ולהתחרות על מקומן בתודעה שלנו, בגאות המאיימת של שטף המידע.

כתיבה שיווקית – יותר מכל כתיבה אחרת, היא כתיבה שזוכה ליחס חשדני – כאילו מילותיה רודפות אותך על מנת להשיגך ובכל מחיר.

זו הסיבה שדווקא לעוסקים בכתיבה שיווקית חשוב כל כך לברור את המילים, לחוש אותן ובעיקר למצוא את האיזון הדק בין הרצון להגיע לקהל היעד מהר ובעוצמה, לבין הקשבה לאותו קהל מאוים, מוצף מסרים.

זילות המילים

הזילות של המילים המוכרות, המשומשות, מחייב את הכותב בחשיבה יצירתית על מנת ליצור משהו חדש שיגע בלב הלקוח.

במסה הידועה של ביאליק  "גילוי וכיסוי בלשון" הוא כותב: "יש מלה שהכריעה בשעתה עמים וארצות, מלכים הקימה מכיסאותם, מוסדות ארץ ושמים הרגיזה. והנה בא יום והמלים ההן ירדו מגדולתן והושלכו לשוק, ועתה בני אדם מגלגלים בהן מתוך שיחה קלה כמי שמגלגל בעדשים".

העיניים של קהל היעד שלנו כבר שְׂבֵעוֹת. לבו גס. תמיד אותן מילים. תמיד אותו שיר הלל. אותם סופרלטיבים נבובים. די,  שמישהו כבר יגיד משהו אחר!  משהו מרתק, מצחיק, מרגש, שנון, אמיתי ואפילו תחת הכותרת כתיבה שיווקית.

חשבו על פרסומות שאתם נהנים לראות. מה יש שם ששובה את לבכם?

כתיבה אפקטיבית נדרשת למקוריות. תגידו את מה שאתה רוצים, אבל אחרת. מצאו ייחודיות, חפשו זווית ראיה אחרת.

התלהבות

הלקוח שאתם מבקשים לעניין מזהה אתכם דרך המילים: את ההתלהבות, את הכנות, את הענייניות, את היכולת שלכם להכילו על רצונותיו האמיתיים.

חשבו על מפגש אנושי. על האנרגיה שעוברת דרך שפת הגוף - ההבעה, העיניים, טון הדיבור, משך ההקשבה. כמה מידע אתם מקבלים חוץ ממילים.

כשיש רק מילים הן חייבות להכיל בתוכן הכל. ירגיש האדם הקורא את  התלהבותכם, את כנותכם, את היכולת שלכם לראותו ולהבינו.

האם יצא לכם לראות לאחרונה הופעה של אמן גדול?  האם ישבתם בקהל והרגשתם איך אתם נסחפים אחריו?

האם יצא לכם, לעומת זאת, לשבת בלובי של מלון או במקום אחר שם הופיע זמר מוכשר, אולם האנשים סביבו נשארים אדישים, עסוקים בשלהם. מה עושה את הבדל?

התלהבות מלהיבה ומדבקת והיא ניכרת גם במילים. לא במילים שחוקות, קופצניות ורעשניות, אלא במילים היוצאות תחת היד מתוך תחושה של חדוות יצירה.

מצב רגשי

לצד הנימה והסגנון האישיים של הכותב  (ציניקן, רגשן, ענייני וכ"ו), יש להבין מי קהל היעד ומה מצבו הרגשי כשהוא מחפש את המוצר שמבקשים למכור לו.

עם הורים שמחפשים גן ילדים, לא כדאי להשתעשע במשפט:  "אז איפה נשים את הילד השנה?"

אלו, בלי שום קשר לדרך התנהלותם בשאר תחומי החיים,  נמצאים כרגע במצב רגשי הורי. מה שאומר שהם מודאגים, מגוננים וחשדניים.

אתם לא רק צריכים לשכנע אותם שאתם לא הולכים להתעלל בילד, אלא שאתם מודעים לכל תחושה, רגישות ופחד, שאתם מבינים אותם ומכירים לעומק את צרכי הילד (שזה בדרך כלל הצרכים שלהם).

אם אתם מוכרים ספא, מתנות לגבר/אישה, מוצרי פינוק והנאה, אתם יכולים לכתוב באופן רומנטי, רגשני, משעשע ו/או חוצפני. וזאת משום  שהמצב הרגשי של קהל היעד שלכם הוא כרגע הרפתקני ונועז ולא משנה איך הוא בחיי היום יום שלו.

לשון הטקסט צריכה לייצג את המוצר ואת המצב הרגשי של הלקוח, כאשר הוא מחפש אותו.

מקרה מבחן

והנה דוגמה מהשטח. קוסמטיקאית בכירה, בעלת מכון ותיק, שכרה את שירותי כי היא חשה שבאזור מגוריה האוכלוסייה הצעירה חומקת מבין אצבעותיה המיומנות לטובת מתחרותיה הצעירות. וזאת למרות שהקוסמטיקאית הותיקה שלנו התמחתה בטיפול פילינג חדשני, שהפך עור מחוצ'קן של חבר'ה בגיל ההתבגרות לעור של תינוק.

הסתכלתי בפרסומים שלה. הייתה שמה גברת מאוירת עם תסרוקת מיושנת והרבה מילים שהבטיחו טיפול מקצועי ומסור מאין כמותו עם תוצאות מדהימות שאין כמותן.

ובכן, שלחנו את הגברת עם התסרוקת לדרכה ותחתיה יצרנו עלון  שעל צדו החיצוני נכתב רק זאת:  עוד לא גילית את הפרצוף האמיתי שלך

ההתגרות הזאת עבדה יפה. מי שפתח את העלון גילה בפנים חבורה של צעירות נלהבות מרוחות באופן משעשע במיני מסכות, בצירוף הסבר בהיר וממוקד על תהליך הפילינג האינטנסיבי שמנקה את עור הפנים מכתמים.

הסלוגן המיושן: "המכון לקוסמטיקה מתקדמת" הוחלף בסלוגן חדש: "לראות את העור".

אמת בפרסום

לנושא האמת פנים רבות. הרוחניים שבינינו בוודאי ידברו על חוק הבומרנג, על התגמול לטווח רחוק ברווחת הנפש שלנו ושל הסובבים אותנו.

אבל בואו נתייחס להיבט המעשי.

יצא לכם לקרוא על:

"צימר מפנק בגליל באווירה ירוקה, אינטימית ומפנקת. בית עץ רומנטי מוקף בצמחי מרפא ריחניים. נוף מרהיב..."

כאשר בהמשך - הגעתם לביתן עץ שבעל הבית בנה בעצמו עם קצת עזרה מהקרובים. כזה ששיח מרווה דהוי צומח בשוליו - ייצוג בודד לתמונה הפסטורלית של יער צמחי המרפא.

אוקי. הגענו עד כאן, סביר להניח שנישאר. נשלם מה שצריך. הפרסום השיג את מטרתו. ועכשיו השאלה מה יקרה בהמשך?

היום, גם מקומות נידחים בעולם, הבונים על לקוחות מזדמנים, מְדֻוָּחִים באמצעות האינטרנט, שלא לדבר על מדינתנו הקטנה. כמה זמן ייקח עד אשר - מפה לאוזן, ממסך למסך, המידע יעבור והעסק יקרוס?

תחושת רווחה או עוגמת נפש היא תוצאה ישירה של פער חיובי או שלילי בין ציפייה למציאות. דאגו שהלקוחות שלכם לא יופתעו לרעה.

פאנץ' ליין

בחום הזה, בקור הזה, במרוץ החיים המטורף הזה - היו משב רוח רענן.

הפתיעו, רגשו, הצחיקו - מבלי לוותר על האמת.

הם ייהנו, אתם תמכרו וחוזר חלילה.

קוראים לזה:

Win Win Situation

 

"שלומית בונה סיסמה"

052-2805516

shlomit@barak.net.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלומית מירון   - יוצרת,  רעיונאית ומנחת קבוצות.

מרצה בנושא כתיבה אפקטיבית מעם מרכזי הדרכה למנהלים "יוניברסיטי", אודם" ו- "Perfect Hr"

יוצרת מנחת סדנאות כתיבה "סיפור חיים" לקהל הרחב בקתדרה של קריית אונו

מחברת הספרים :

"המוצץ שלי והמוצץ של אבא - סיפורו של מסע גמילה משפחתי",

"מי נבהל מחץ מורעל"

סדרת הקומיקס - "המכורים לאייפון"

"ככה נראה אושר - סיפורים מאמצע החיים".

לקריאה נוספת:

באתר פסיכולוגיה עברית ובסלונה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומית מירון

מאת: שלומית מירוןקורסים וסדנאות06/04/103302 צפיות
אין דבר אנושי יותר מרצונו של אדם להטביע את טביעת אצבעו הייחודית בעולם הזה. אמצע החיים הוא התחנה הראשונה שבה אנשים רבים שואלים את עצמם שאלות קיומיות הנוגעות למימוש ולמשמעות חייהם. שאלות אלו מעוררות צורך עז לבחון את גרסתנו על אירועי חיינו, שכן - מהם חיינו אם לא גרסתנו עליהם? צורך זה עולה שוב וביתר שאת גם בשלב הבא – שלב היציאה לגמלאות. אנשים מבקשים לספר לאחרים את סיפורם, לא פחות מאשר לעצמם. לכל אדם יש סיפור מרכזי, אירוע מכונן, נושא מרכזי שסביבו סובבים חייו. הסיפור הזה זורם בעורקים, עומד על קצה הלשון, מסופר בפרקים ולסרוגין ואף פעם לא בא על פורקנו. בשלב מסוים (בדרך כלל עם היציאה לפנסיה) אדם אומר לעצמו: זהו, הגיעה השעה לספר את סיפורי פעם אחת ולתמיד, לשיר את שירת חיי במלוא הגרון מהתחלה ועד הסוף, להעביר את המסר, להרגיע את הגעגוע, להבין מה בדיוק התרחש שם/כאן.

מאת: שלומית מירוןהורות01/03/091811 צפיות
אתם זוכרים איך הבטחנו לעצמנו ברגע של חולשה להיות ההורים הכי טובים בעולם ולעולם לא לתת לאוצרותינו היקרים לחוות את הכאב שחווינו אנחנו מול המסרים הסותרים של הורינו? איך הבטחנו לחנך אותם לכל מה שטוב ונכון בעינינו, כדי שיהיו אנשים טובים, מאושרים. בעיקר כאלו המאמינים בכוחותיהם ומסוגלים לעזור לעצמם מול כל מכשול, מול כל צרה. "המוצץ שלי והמוצץ של אבא – סיפורו של מסע גמילה משפחתי" - שכתבה שלומית מירון וצילמה עדי אדר (הוצאת אסטרולוג) - מוריד את הלוט מעל כל ההכחשות שלנו. הם רואים. הם שומעים. הם מפנימים. והם יהיו כמונו. עוד סיבה להרחיב את המודעות ולהגביר את הצמיחה

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193799 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172461 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142668 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142813 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138148 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138209 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138356 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica