חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך אפשר להגיע לדפי העיתון ולתוכניות טלוויזיה ?

גם עסקים קטנים ובינונים רוצים לקדם את עסקיהם, כולם רוצים לקרוא על העסק שלהם בעיתון, לראות את עצמם בטלוויזיה ולהפוך לאייטם הכי לוהט בתקשורת. הדרך המקצועית לעשות זאת, היא באמצעות יחסי ציבור.

ישנן הגדרות רבות ושונות אולם ההגדרה הרחבה והטובה לדעתי היא: מאמץ מתוכנן ומתמיד לקשר בין העסק (חברה, מוצר, אדם) לבין קהלי המטרה שלו, שהופך אותם למוכרים בצורה חיובית. חברת מחשבים תרמה 10 מחשבים לבית ספר בנתיבות זוהי פעילות יחסי ציבור, חנות בגדים תרמה 100 חולצות לילדים נזקקים גם זו פעילות של יחסי ציבור.

מדובר בדיאלוג מתוכנן וממושך בין העסק או הארגון לקהל המטרה שלו, ותכנונו חשוב מאד על מנת לבדוק לאן העסק רוצה להגיע: מהן המטרות ויעדי פעילות יחסי הציבור? מי קהל היעד? איך מתכוננים לעשות זאת? וכמובן באילו אמצעי תקשורת רוצים להשתמש?

כאשר עסק קובע לעצמו אסטרטגיה (מטרות ויעדים) בפעילות יחסי הציבור הוא צריך להגדיר אותן באופן המאפשר הצגתן בתקופת זמן ריאלית.מטרות יחסי העיבור צריכות להיות כפופות לתוכנית השיווק של העסק, והמטרות יכולות להיות בהתאם לצרכים, לדוגמא : למצב עסק כמוביל בתחום העיצוב בארץ, להגדיל מכירות או לחשוף מוצר חדש.


כללי המשחק
אם אתם רוצים לבצע יחסי ציבור לעסק שלכם, השאלה הראשונה היא: מה אתם מצפים מיחסי הציבור? פעולות יחסי הציבור נועדו לשרת את מטרות ויעדי החברה, ומכאן להיות כפופים להן. כל הפעילות מכאן ואילך צריכות להיות מתוכנות. יחסי ציבור לא מתוכננים העובדים בשיטת ה"שליפות" יכולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת.

חשוב לזכור יחסי ציבור, לא רק מסיעים לעסקים להגיע לעיתון אלא גם עוזרים בבניית מותג, העלאת מודעות למוצרי החברה ושירותיה, העברת מסרים, קשרי לקוח-קהילה, הגדלת מכירות, טיפוח גאוות יחידה טיפול, במשברים ועוד.
עסקים קטנים ובינוניים לא מבינים תמיד את חשיבות יחסי הציבור וגם יוצאים מנקודת הנחה שיחסי ציבור הם רק נחלתם של עסקים וחברות גדולות, בגלל חוסר תקציב וחוסר הבנה לחשיבות ולתרומת יחסי- ציבור לעסק.

בעלי העסקים לא מודעים כי דווקא בתקופה של מיתון ושוק תחרותי בו העולם הפך לכפר גלובאלי, עסקים חייבים להביא את המסר שלהם לידיעת ציבור רחב ככל האפשר. להשקעה ביחסי ציבור יתרונות כלכליים ברורים כאמצעי להגיע לתודעת הציבור. העלויות של מערכת יחסי ציבור זולה יותר מכל אפיק פרסום אחר. באשר לאפקטיביות, ליחסי ציבור תהודה רבה, והסיבה לכך שידיעות עיתונאיות וכתבות טלוויזיוניות נתפסות בעיני הציבור (הקוראים/צופים) כאובייקטיביות, מהימנות, אמינות ועובדתיות.

למרות זאת הבעיה הניצבת בפני מנהלי העסק, היא לבחון את הערך הכספי של יחסי הציבור, יחס העלות תועלת שמביאה ההשקעה בתחום. הבעיה קשה משום שקשה לבודד את משתנה יחסי הציבור ממשתנים אחרים כמו תקשורת מפה לאוזן, קידום מכירות, פרסום ושיווק.

אם עדין לא הגעתם למצב שבו אתם יכולים להרשות לעצמכם איש יחסי ציבור אז הנה כמה טייפים שיכולים לעזור לכם עד שתהיה לכם האפשרות: כדי לבצע יחסי ציבור טובים לעסק/חברה עליכם לנסות לחשוב כעיתונאים ולהבין את האופן בו הם פועלים. כעיתונאים אתם מעוניינים להיות מעניינים וחדשנים אתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם מידע שהם לא ידעו, חשבו או קראו קודם לכן. מידע שישרת את קהל הקוראים. כמו-כן חשוב שמידע יהיה אמין והעובדות מדויקות.

מכאן, כבעלי עסקים נסו לספק לעיתונאים את מה שהם רוצים לשמוע. חשוב לציין כי החשיבה לא מסתכמת רק בראיה עיתונאית, איש יחסי ציבור חושב בחמישה כובעים שונים: כובע השוק, מנהל העסק, מנהל שיווק, עורך ועיתונאי. יחסי ציבור שנוצרים מהיכולת לחבוש ולהחליף את כל הכובעים הללו הם הדבר הנכון והטוב ביותר לעסק.

 

הכותבת הינה מנכ"לית משרד שירון יחסי ציבור www.shiron.biz

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי טורסטון עדני

מאת: לי טורסטון עדני נדל"ן06/01/111235 צפיות
רגע לפני שאתם מקבלים את אחת ההחלטות החשובות של חייכם רכישת דירה חשוב שתדעו איך לבחור את יועץ הנדל"ן שלכם.

מאת: לי טורסטון עדני שירה22/05/101561 צפיות
קובץ השירים "מה שאבד מראש" הוא ספר ביכורים מלא ניגודים: אסולין בוחן את הגבולות הדקים שבין עדינות וגסות, בדידות והמולה, כאב ועונג. שיריו עוסקים בפרטי, אך מציבים מראה של נפש צעיר אוניברסאלית. כתיבתו בולטת בפשטותה, בסגנון המדויק וחד-האבחנה וברגש העז העולה מכל שיר ושיר.

מאת: לי טורסטון עדני תיאטרון05/01/101620 צפיות
הספר לתיאטרון פלייבק מושך אליו לא רק שחקנים, אלא גם כאלה שאין להם כל נגיעה לתחום המשחק רבים רואים בו כלי עסקי / ניהולי / טיפולי הולם. הסיבה? "תיאטרון פלייבק לא מלמד משחק, אלא שיטה שבה לומדים לבטא סיפורים וחוויות ולהפוך אותם להתרחשות תיאטרלית בדרך יצירתית וספונטנית. לתהליך יש ערך מוסף. לומדים להסתכל על החיים מזווית אחרת לנתח ולהבין מצבים בצורה שלמה יותר. ויש כמובן גם את החוויה הרגשית וכייף של החוויה הקבוצתית" כדברי אביבה אפל יו"ר פלייבק העולמי ומייסדת תיאטרון פלייבק "משחק מהחיים"

מאת: לי טורסטון עדני אינטרנט - כללי26/11/091403 צפיות
42 הרצאות בתחומים שונים, המצאות וחידושים, סדנאות ל"מיטיבי לכת" בתחום: העיצוב גרפי, צילום, אינטרנט, מפגש צלמים מרתק, ופאנל מרכזי בהשתתפות עורכי מגזיני "לאשה" ו"בלייזר" שיעסוק בסוגיית העיבוד הדיגיטאלי: "כולם מרטשים בפוטושופ, והעולם שותק.."

מאת: לי טורסטון עדני רפואה משלימה30/09/09991 צפיות
ד"ר אסתר יוגב, רופאה, הומיאופתית ומטפלת אלטרנטיבית מביאה לכם עצות וטיפים אלטרנטיביים שיעזרו לכם להעביר חורף מלא בריאות ומצב רוח טוב

מאת: לי טורסטון עדני שיפוצים13/09/091339 צפיות
מי היו בעלי המקצוע המבוקשים ביותר בחודשי הקיץ יולי אוגוסט 2009?

מאת: לי טורסטון עדני גיל הזהב13/04/091266 צפיות
מכון בריינטריין Brain-Train"" שנפתח ברעננה הוא אחד מארבעת המרכזים היחידים מסוגו בעולם, המציעים תוכנית עשירה ומגוונת לשיפור כושרו של המוח ויכולתו הקוגנטיבית

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213664 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213625 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/213749 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/213895 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176451 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175622 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175603 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica