חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספר שירים חדש - "מה שאבד מראש": אסף אסולין

מאת: לי טורסטון עדני שירה22/05/20101561 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיוטה של הווה

קובץ השירים "מה שאבד מראש" הוא ספר ביכורים מלא ניגודים: אסולין בוחן את הגבולות הדקים שבין עדינות וגסות, בדידות והמולה, כאב ועונג. שיריו עוסקים בפרטי, אך מציבים מראה של נפש צעיר אוניברסאלית. כתיבתו בולטת בפשטותה, בסגנון המדויק וחד-האבחנה וברגש העז העולה מכל שיר ושיר.

אסף אסולין (26) מורה לקולנוע ומוזיקאי לשעבר, משיק בימים אלו את קובץ השירים הראשון שלו "מה שאבד מראש" המציג כמה זוויות ראיה חדשות: ראשית מדובר בספר שירים עדכני וקל לעיכול ומעבר לכך – אסולין עצמו מציע גישה חדשה שבאה לידי ביטוי לא רק בשיריו, אלא גם בתפיסה שלו לגבי שירה באופן כללי. 

אסולין מסביר כי הוא מעדיף להתייחס לשירה כמוצר לגיטימי שיש להפיץ ולשווק ברבים. אין זה מפתיע שאת צעדיו הראשונים בתחום עשה באינטרנט, באתר "במה חדשה" שם פרסם מיצירותיו ואף חבר לכמה אנשים ששינו את חייו. אחד מהם הוא יותם שווימר, לקטור ומבקר ספרות שראה באסולין תקווה לשירה חדשה מסוג אחר. "שירים למגירה זה משהו שלא עובד בשבילי" אומר אסולין. "חלק מהעניין זה לנסות שמישהו אחר יזדהה עם התחושות שלי. החוויה המרכזית שלי מלהיות בנאדם זה בלבול מאוד גדול ואם מישהו מצליח להתחבר לדברים שאני יוצר אז זה לפחות גורם לי להרגיש שאני פחות לבד פה. אני מאמין שספר שירה יכול וצריך להיות מוצר מעניין ונגיש לכל, שלוקחים אותו לכל מקום, מעיינים בו, מחזירים לתיק וחוזרים פעם נוספת לקרוא את אותו השיר. ובכל פעם השיר מקבל משמעות חדשה". אסף אסולין החל את דרכו בתחום הקולנוע. אחרי שסיים את לימודי הקולנוע ב"סם שפיגל" פנה לבימוי קליפים עבור כמה אומנים מוכרים, ביניהם שלומי שבן ואביתר בנאי. לביקורת על גילו הצעיר ולנגיעתו הקצרה בתחום השירה הוא משיב "שירה אינה אינטלקט. להיפך. היא מבטאת רגש שמהווה עבורי תהליך רגיל וטבעי לגמרי, כמו לאכול. כשיש לי עודף אינפורמציה בראש, אני לא פותר אותו באמצעות מילים, אלא באמצעות כתיבה. השירה אצלי לא באה ממקום של סבל או כאב על חוויות עבר טראומטיות, אלא דווקא מתוך ניסיון ולחוות את הרגע אבל כמעט תמיד זה נשאר בגדר ניסיון, טיוטה של הווה".

השיר "חוזה דרקוני", מופיע על גב כריכת הספר:

שנינו שעונים

 מקולקלים

שמקווים להיפגש.

האחד מראה זמן

שיבוא

השני זמן

שחלף.

הדלתות שאני טורק

עושות רוח

כל חיי.

בלי להתחרט שוב

אני רוצה לנשק אותך

 בפנייך ובגופך

כמו שחותמים

על חוזה דרקוני:

כאן

וכאן

וכאן.

"מה שאבד מראש": אסף אסולין

עריכה: יותם שווימר  איור עטיפה: שירי אשכנזי

עיצוב: מדלן כהן  מו"ל: מגבעת.

 מחיר  49 ₪   65  עמ'

להשיג : בסטימצקי, צומת ספרים ובחנויות ספרים נבחרות.

 



תגיות המאמר: שיר, שירים, ספר שירים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי טורסטון עדני

מאת: לי טורסטון עדני נדל"ן06/01/111236 צפיות
רגע לפני שאתם מקבלים את אחת ההחלטות החשובות של חייכם רכישת דירה חשוב שתדעו איך לבחור את יועץ הנדל"ן שלכם.

מאת: לי טורסטון עדני תיאטרון05/01/101623 צפיות
הספר לתיאטרון פלייבק מושך אליו לא רק שחקנים, אלא גם כאלה שאין להם כל נגיעה לתחום המשחק רבים רואים בו כלי עסקי / ניהולי / טיפולי הולם. הסיבה? "תיאטרון פלייבק לא מלמד משחק, אלא שיטה שבה לומדים לבטא סיפורים וחוויות ולהפוך אותם להתרחשות תיאטרלית בדרך יצירתית וספונטנית. לתהליך יש ערך מוסף. לומדים להסתכל על החיים מזווית אחרת לנתח ולהבין מצבים בצורה שלמה יותר. ויש כמובן גם את החוויה הרגשית וכייף של החוויה הקבוצתית" כדברי אביבה אפל יו"ר פלייבק העולמי ומייסדת תיאטרון פלייבק "משחק מהחיים"

מאת: לי טורסטון עדני אינטרנט - כללי26/11/091404 צפיות
42 הרצאות בתחומים שונים, המצאות וחידושים, סדנאות ל"מיטיבי לכת" בתחום: העיצוב גרפי, צילום, אינטרנט, מפגש צלמים מרתק, ופאנל מרכזי בהשתתפות עורכי מגזיני "לאשה" ו"בלייזר" שיעסוק בסוגיית העיבוד הדיגיטאלי: "כולם מרטשים בפוטושופ, והעולם שותק.."

מאת: לי טורסטון עדני רפואה משלימה30/09/09992 צפיות
ד"ר אסתר יוגב, רופאה, הומיאופתית ומטפלת אלטרנטיבית מביאה לכם עצות וטיפים אלטרנטיביים שיעזרו לכם להעביר חורף מלא בריאות ומצב רוח טוב

מאת: לי טורסטון עדני שיפוצים13/09/091340 צפיות
מי היו בעלי המקצוע המבוקשים ביותר בחודשי הקיץ יולי אוגוסט 2009?

מאת: לי טורסטון עדני גיל הזהב13/04/091267 צפיות
מכון בריינטריין Brain-Train"" שנפתח ברעננה הוא אחד מארבעת המרכזים היחידים מסוגו בעולם, המציעים תוכנית עשירה ומגוונת לשיפור כושרו של המוח ויכולתו הקוגנטיבית

מאת: לי טורסטון עדני ניהול24/02/091064 צפיות
בימים אלו של מיתון וחוסר ודאות רוב העסקים נוטים להוריד פרופיל, לעמוד מהצד ולראות מה עסקים אחרים עושים. גם אלו שלא נפגעו מהמשבר נעמדים במקום אפל וחשוך בו התקשורת מרוכזת בדברים שלילים ומבשרת על כל הרע שקורה סגירה וקריסה, פיטורי עובדים , הפסדים קשיים, ביטול עסקאות ועוד. לא מעט עסקים קטנים כגדולים תוהים מה לעשות? ואיך לפעול בימים קשים אלו?

מאמרים נוספים בנושא שירה

מאת: עידן אברהמישירה06/06/183760 צפיות
עדי אברהמי ?! משהו שמע מכיר ?! רב האנשים לא שמעו אבל ממש עכשיו מתחת לאף של כולם מתבשלת לנו בתוך סיר בבשול איטי יצירת אומנות אחת גדולה תרתי משמע!? מרבית הזמרים כיום הם זמרים שיש להם קול יפה ואוהבים לשיר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט מתים על הפידבק החיובי של הסיסבה שסובבת אותם, כלומר הם פשוט כל כך מסופקים מכך שהסובבים אותם מפרגנים להם באיזה קול יפה ומיוחד שזה בדיוק אחד הדברים שגורמים להם להמשיך לדרוש את המיקרופון ליד

מאת: מוטי ריקליןשירה31/10/172505 צפיות
לא לקנות את הספר. ספר אנמי, לא מעניין, לא מרגש, לא יפה. הספר כן יקלט אצל הקורא, כמתנשא ונפוח. חובבי שירה מובהקים ביותר, אולי ירצו להוסיף את הספר לספריה. לכאורה ספר לכולם, בעצם ספר למביני עניין.

מאת: הילה קומםשירה15/07/178001 צפיות
המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים. את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה (פרטים בהמשך). במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים. בין המורים שיישתתפו השנה ב IMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הישראלי יונתן שפנדורף. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני. כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.

מאת: מוטי ריקליןשירה14/05/163157 צפיות
עונש חכם. אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? ב 2016 יצא ספר השירים. הספר מכיל בתוכו הרבה דברים טובים. באמת הישג. חוץ מבחינה אחת. לא לקנות. הספר לא דקיק, כבד מאוד, רציני, ולפעמים חמור סבר. נדרש מאמץ גדול של ריכוז כדי לצלוח אותו. ברובו המוחלט הספר משעמם ומתיש. במאמר אפרט ואדגים טענות אלו.

מאת: מוטי ריקליןשירה11/02/163680 צפיות
פואטרי סלאם, זו תחרות שירה בה משוררים מקריאים יצירה בסגנון הנקרא ספוקן וורד. ספוקן וורד. הוא סוג של הקראת שירה המבוצעת בד"כ בדגש על קצב, חריזה, משחקי מילים, וכדומה. אדגים מספר רב של שירים, גם מישראל, וגם מהעולם. אנתח אותם, בצורה שמראה, שפואטרי סלאם באנגלית ( ארה"ב...). שירה אדירה. פואטרי סלאם ישראל, לא שירה.

מאת: מוטי ריקליןשירה01/12/152830 צפיות
מירון ח. איזקסון, הוא משורר וסופר ישראלי בולט בעשרות השנים האחרונות. הספר "מעבר". יצא בדפוס, ב 2015. הספר בלתי קריא לחלוטין. עם טקסטים בלתי אפשריים לפענוח, אפילו בקריאה די משקיענית. במאמר, נבחן את הספר, ונציג את מגרעותיו. הספר ינותח בהקשר למצב הכללי של השירה בארץ.

מאת: מוטי ריקליןשירה22/10/152624 צפיות
אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? נסקור גם את הקשר למשורר מאיר ויזלטיר, בו נדון גם באופן כללי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica