חפש מאמרים:
שלום אורח
01.04.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופי

מאת: ivTextקופירייטינג27/02/2009801 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קופירייטר נשמע כמו מקצוע זוהר, המאפשר התחככות במיטב אנשי העסקים, עבודה במשרדים מפוארים, עם מכונות הקפה החדישות ביותר, רצפות פרקט ושלל הפיתויים החומריים המאפיינים את העולם הזוהר של הפרסום.
האמת? דימויים לחוד ומציאות לחוד. קופירייטר יכול להיות מקצוע נחמד, יצירתי ומעניין, אבל המחיר, אוי המחיר...

בטרם בחרתי במקצועו של קופירייטר סברתי גם אני שזהו עולם זוהר, המציע אינסוף פיתויים ופינוקים. אך מאז הצטרפתי לשורותיו של המקצוע והפכתי להיות קופירייטר מן המניין, התדרדרה איכות חיי פלאים. מאדם העובד קשה לפרנסתו וישן שנת לילה מתוקה ונינוחה, כפי שנאמר בספר קוהלת – "מתוקה שנת העובד", הפכתי להיות אדם חסר מנוחה, מתלבט, המתהפך על משכבו בלילות ולא מצליח למצוא מנוח לנפשו המיוסרת. מה אומר? לא קלים חייו של קופירייטר...

מה כל כך רע להיות קופירייטר, תשאלו ודאי? בסך-הכול קופירייטר אינו איש שירות בתי הסוהר שעבריינים מאיימים על חייו או סוכן מוסד שעלול להתגלות בכל רגע במשימתו הסודית מעבר לקווי האויב... על מה בדיוק הוא מתלונן?
נכון, אני מודה. הלקוחות למזלי אינם מאיימים על חיי ואני גם לא נאלץ להסתובב ברחובות תל-אביב מחופש בזהות בדויה. לזה, למזלי, עדיין לא הגעתי. אבל בואו ונבחן את מכלול הלחצים והציפיות המופעל עלי בתפקידי כקופירייטר ותראו גם אתם עד כמה תובעני מקצועו של קופירייטר.

ראשית, האחריות הכרוכה במקצוע אינה קלה. לקוחותיי משלמים במיטב כספם עבור זמן הפרסום היקר, ואני, הקטן אחראי להצלחתו של הקמפיין שלהם באמצעות המילים שאני יוצר יש מאין. לא זאת בלבד שאני אחראי על ניסוח מוצלח, ממצה ושנון, שיצוד את עינו של הלקוח החשוף לכל כך הרבה מסרים פירסומיים בכל סוגי המדיה, אלא עלי לנסח חדשות לבקרים מסרים פירסומיים עבור מוצרים מתחומים שאיני מבין בהם דבר. כיצד עלי לנסח מסר פרסומי מדליק עבור מוצר שאינני מבין כלל כיצד הוא פועל ובקושי הצלחתי להבין למה הוא משמש? הלקוח ששכר אותי צריך לעבוד קשה ולהסביר לי מהו בדיוק המוצר שאני אמור להציג, מה מוצלח בו ביחס למוצרים האחרים בשוק, מהן מגרעותיו ומה חדשני בו. אני מודה שאני מחכים הרבה ולומד על תחומים בהם לא היה לי מושג ירוק קודם לכן. גם הסיפוק שאני מפיק כאשר אני מצליח לנסח סלוגן קצר וקולע אינו רע. והחלק המספק ביותר הוא לראות את תגובתו של הלקוח ואת הבעת ההערכה המלווה בפליאה כאשר אני מצליח להבריק במיוחד ולהציג את המוצר שלו באופן שגם הוא לא חשב עליו. אך לומר לכם שאני מתרווח על כורסת העור שלי ולוגם מספל הקפוצ'ינו המשובח בעוד סלוגנים מבריקים מתעופפים בחדר לכל עבר? ממש לא. זו בהחלט עבודה לא קלה.

ומה עוד מדיר שינה מעיני, תשאלו? טוב בדיוק הדבר שהוליך אותי להיות קופירייטר מלכתחילה - היצירתיות והאפשרויות האינסופיות שמאפשרת השפה. היופי שבשפה הוא גם מה שהופך אותה לכל כך נזילה ובלתי נגמרת ולכן גם קשה. כל מסר פרסומי ניתן לניסוח בכל כך הרבה דרכים, אופנים ווריאציות, עד שאיני מצליח להפסיק לחשוב על אפשרויות שונות ולהתלבט ביניהן. העובדה שתמיד יש אפשרויות ניסוח חדשות ושונות אינה תורמת, גם היא, לניסיון הנואש שלי להשיג מרגוע לנפשי המיוסרת. הרי ברגע שמסרתי את הסלוגן או הטקסט השיווקי ללקוח והוא שלח אותו לפרסום, כבר אין דרך חזרה. מה אעשה אם לאחר שהסלוגן יפורסם אחשוב על סלוגן טוב ומוצלח ממנו?

אז מה אומר לכם? לא קל להיות קופירייטר. ומי שחושב שאנו עושים חיים מוזמן פשוט לנסות בעצמו. אין לי ספק שהתנסות קצרה תוביל אותו לאותה מסקנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091258 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091125 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091171 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091247 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091159 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091144 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091677 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/191153 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/171471 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/141640 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/141813 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/137113 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/137166 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/137245 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica