חפש מאמרים:
שלום אורח
31.10.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופירייטינג

מאת: ivTextקופירייטינג27/02/2009758 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נשמע קל, לא? קל מאוד לעבור מן המילה "רעיון" למילה "אתר". בסך הכול הקשת מקש אחת. לממש זאת, מצד שני, קצת פחות קל. חשבתם פעם כמה מרתקת הדרך שעובר רעיון מן השלב בו הוא בסך הכול זרם חשמלי בין כמה נוירונים במוחו של מישהו ועד שמופיעה פתאום ישות חדשה בעולם – אתר אינטרנט, ספר, מדינת היהודים, חברה מסחרית או כל דבר אחר? בימי הביניים קראו לניסיון להפוך חומר כלשהו לזהב בשם אלכימיה. מה שהם לא הבינו, כנראה, הוא שכל הפיכה של אין ליש היא סוג של אלכימיה.

גם יצירה של אתר חדש היא סוג של קסם. וכפי שקשה לבצע קסם מוצלח, קשה גם ליצור אתר מצליח. אתר מצליח דורש שילוב משוכלל בין גורמים שונים – נושא טוב, עיצוב טוב, בנית אתר מקצועית, עיתוי, ממשק משתמש יעיל ונוח לשימוש, תכנים, קופירייטינג וגם מזל לא ממש יזיק. בשל השילוב הנדרש בין גורמים כה רבים, יש להתייחס לבניית אתר מצליח כאל פרויקט במלוא מובן המילה ולפעול על פי תוכנית פעולה, המביאה בחשבון אל מכלול הנתונים המורכבים המשפיעים על הפרויקט.

כאן לא נעסוק בעיצוב אתרים, בהיבטים טכניים של תכנות או במזל. לשם כך יש את מפעל הפיס. מה שכן מעניין אותנו הוא קופירייטינג. קופירייטינג אינו פחות קריטי להצלחתו של אתר מאשר עיצוב טוב או ממשק משתמש יעיל. עילת קיומם של מרבית האתרים ברשת היא אחת – תוכן. ותוכן הוא תוכן שנועד להשיג, בדרך כלל, מטרות מסוימות.
תפקידו של קופירייטינג, מעצם הגדרתו, הוא עיצובו וניסוחו של התוכן, באופן שיצליח להשיג את מטרותיו. מטרות אלה עשויות להיות שונות - תדמיתיות, שיווקיות, אינפורמטיביות, חברתיות, חדשותיות, בידוריות וכן הלאה.

כל אחת ממטרות אלה שונה בתכלית מן האחרות. אין דינו של תוכן תדמיתי כדינו של תוכן חדשותי. ומאחר וכבר ראינו שהתוכן הוא המרכז סביבו נבנה האתר, יש להביא בחשבון שיקולי תוכן מן השלב הראשוני ביותר של תכנון האתר. משום כך אמור קופירייטר להיות חלק מן הצוות המוביל את האתר בדרך הארוכה מן הרעיון ועד לאתר החי והבועט ברשת ושיקולי קופירייטינג הם מן השיקולים כבדי המשקל ביותר במהלך תכנון האתר והוצאתו אל הפועל.
אתר בעל עיצוב נפלא ופעולה שוטפת ונטולת תקלות, שיציג לגולשים תוכן שלא יהיה רלבנטי עבורם או שיציג תכנים רלבנטיים המנוסחים באופן שיגרום לגולשים לנטוש את האתר ולא יניע אותם לפעולה בו, יהיה בזבוז של זמן וכסף.

בואו נראה עתה, אם כך, כיצד משפיעים שיקולי קופירייטינג על השלבים והמרכיבים השונים בבניית אתר. קופירייטינג הוא שיקול רלבנטי מן השלבים הבסיסיים ביותר. שמו של אתר, כידוע, הוא אחד ממרכיבי ההצלחה שלו. שמות קלים, קליטים ורלבנטיים לנושאים בהם עוסק האתר מבוקשים מאוד ואף נמכרים במחירים גבוהים שעשויים להגיע למיליוני דולרים עבור הדומיינים המבוקשים במיוחד. בחירה בשם מתאים לאתר לדומיין או לחברה הוא מלאכה שאינה שונה ממלאכות קופירייטינג אחרות.

השלב הבא בו רלבנטי קופירייטינג הוא תכנון התוכן של האתר. תכנון תוכן הוא מלאכת אפיון מורכבת, הדורשת שיתוף פעולה עם המתכנתים, המעצבים, מתכנני הממשק ושאר בעלי תפקידים. ניסוח תכנים לאתר שרובו תכנים ויזואליים למשל, שונה לחלוטין מאתר המתבסס על תוכן והם שונים מאתר המשלב בין מדיומים שונים של תוכן. כל סוג תוכן מחייב אופן בניה אחר של אתר, אופן ארגון שונה של מאגר המידע בו מאוחסן המידע של האתר, ממשק משתמש שונה, אופן ארגון וחלוקה של דף הבית והחלטות שונות בנוגע למבנה האתר – מספר הדפים, תכולתם, המרכיבים החוזרים בהם לעומת המרכיבים המשתנים וכן הלאה.

השלב האחרון הוא הניסוח הקונקרטי של התכנים. לאחר שהוגדרו ואופיינו מבנה האתר וארגון התכנים שלו, מגיע השלב בו יש לפרוט לפרוטות את העקרונות הכלליים המנחים את האתר. זוהי מלאכת קופירייטינג במובן השגור ביותר. אך מי שמלווה את מלאכת הקמת האתר, מן הרעיון ועד לעלייתו לרשת, יודע שכאן מסתיימת המלאכה של קופירייטינג ולא רק מתחילה, כפי שעשוי להיראות מבחוץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091345 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091187 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091239 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091323 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091247 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091211 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091754 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/191762 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/171574 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/141759 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/141918 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/137219 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/137264 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/137356 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica