חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול אסונות

מאת: ivTextביטוח - כללי28/02/20091460 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחרתי דווקא להתחיל במשפט \\\"כל עדר צריך רועה\\\" , אינני בטוח שקרנטלי היה מסכים עם הקביעה הזאת בהיבט של ניהול אסונות אך בהמשך העבודה אנסה לפרט ולגעת קצת יותר בסיבות שגרמו לי לבחור דווקא בו בהקשר למאמר זה.
במשך העבודה אגע בקצרה בנקודות לתכנון וניהול נכון של אסון בהיבטים השונים, אביא דוגמאות מקוריות להמחשת כוונתו של קרנטלי ואסכם בכמה משפטי אני מאמין שיענו גם על השקפת עולמו של קרנטלי מנקודת מבטי שלי.

בשירותי הצבאי ביצעתי מספר תפקידי קמב\\\"צ ונתקלתי לא מעט בתופעת התכנון הפרטנית , אגף מבצעים מעלה מספר רב של תרחישים ולהם נכתבות מספר רב של פקודות לביצוע בעת מקרה אסון , אני, כמשרת בחיל רפואה בו התכנון כמעט זהה לכל תרחיש שיקרה נדרשתי לתכנן לפרטי פרטים את הסיוע הרפואי בכל תרחיש, למרבה ה\\\"תדהמה\\\" , כמעט כל נספחי הרפואה שהפקתי היו זהים , מתוך ההבנה ששינוי יידרש רק בשטח על פי תנאי השטח ואופי האירוע המלצתי כמעט תמיד להשאיר את המענה הרפואי המקסימאלי בנוסח אחיד לכל הפקודות המדברות על מקרי אסון , כמובן שהיו פקודות להן נדרשתי לנסח מבנה חדש בשל האופי השונה שלהן אך לרוב תכנון המענה נשאר כללי ולא פרטני.

במהלך כתיבת פקודות לאירועי אסון שונים , מנסה המחבר לבצע אינטגרציה בין המשאבים הנדרשים להפעלת הפקודה , אופן הפעלת הפקודה (קרי, מתודיקת פעולה בשטח האירוע) והמוכנות להפעלת הפקודה (תרגילים), לצערנו הרב, בצה\\\"ל ישנו רק גוף אחד שיודע לדבר עם גורמים חוץ מערכתיים וזה פקע\\\"ר , פיקוד זה שמביא בחשבון את כל האלמנטים שהוזכרו קודם בעת כתיבת הפקודה אכן מנסה לשלב את הגורמים החיצוניים שאינם קשורים ישירות אליו בעת כתיבת הפקודה , זכור לי היטב כי בשלב מסוים הוחלט בפיקוד העורף להתחיל לאמן במקביל לגדודי החילוץ גם יחידות של מתנדבים , זאת , מתוך הכרה שבעת אירוע אסון גדול ,הצבא, גדול ככל שיהיה , לא יוכל לנהל לבד את המערכה ויאלץ לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המתנדבים בשטח , כמו כן הוחל בשיתוף גורמי הרפואה האזרחיים בתכנון התרגילים , נעשו בקרות של בית חולים על בית חולים , הופקו לקחים שהועברו מהאחד לשני ונוצרה מערכת חוצת מדים.

בשרותי בפיקוד העורף למדתי רבות , הפתיע אותי עם זאת שבכל יום שעבר נכנסתי לתחומים שטרם מופו וטרם עסקו בהם , כך היה גם בנושא מעורבות הקהילה בפינוי עצמי של שפוכת במקרה של רעידות אדמה , במהלך זמן מה בפיקוד העורף ההנחה הרווחת הייתה שאסור לאפשר לאזרחים לסייע בפינוי מבנים , בהרצאות ששמעתי היו שאמרו שהאוכלוסייה תהיה עסוקה בביזה , תהיה הממוה וכואבת.
אני זוכר שאחרי האסון בטורקיה השתנו הדברים לחלוטין , או אז היה ברור לכולם שהאוכלוסייה היא כוח עזר ממעלה ראשונה ויש לרתום אותה למאמץ , לא זאת בלבד שהם כוח עבודה מוטיבטיבי ממעלה ראשונה אלא אדם שחופר כדי להציל את משפחתו לא ישקע ביגון ויעבור על דעתו.
מכיוון שהובן שהאוכלוסייה מגיבה היטב ומסייעת מעבר לצפוי במקרים כאלו נעשה גם ניסיון בגיוס טוב ליבם של האנשים שנפגעו / היו באזור הרגשי של האסון על מנת לגייס כלים ( צמ\\\"ה , אוכל ועוד) שלא היו בנמצא אצל הגורם הפוקד על האירוע , ברגע שהמערכת המנהלת עבדה בשילוב עם האוכלוסייה , המתנדבים הזרים ואנשים בעלי אמצעים , תפוקות החילוץ היו גבוהות יותר ואפקטיביות יותר.

מחקרים , ועדות וכנסים היו שגרת יומי במהלך שלוש וחצי שנים בהם שימשתי כראש מדור הדרכות רפואה של בית הספר לחילוץ של פיקוד העורף , באותם ימים ניסו להבין בפיקוד האם כל מה שראינו הוא ורק הוא מה שיקרה, ניסו להתאים פתרונות למה שעלול לקרות , זכור לי שהשתתפתי בדיונים בנושא קרינה והמענה הרפואי לאירוע אסון הקשור לנושא , ועדה אחרת בה ישבתי עסקה בפיתוח תורה לגילוי לכודים וטיפול רפואי בהם תחת הריסות , ההבנה שעלול לקרות משהו שעוד לא ראינו ושבידינו לפתור מצבים אלו כבר עתה טרם קרו היא השיטה הנכונה לדעתי , אם זאת , ניתן היה בפירוש להיסחף כפי שקרה בוועדה אחרת בהם ישבתי , ועדה שניסו להמציא תרחישים דמיוניים זאת למרות שבאותה עת טרם סיימו לפתח פתרונות לתרחישים ידועים שכבר קרו לפחות פעם אחת בעבר.

אינטגרציה של כלל הגופים שישתתפו באירוע הינו מרכיב עיקרי של \\\"הצלחת\\\" ניהול האסון מבחינתי , לאחר שביצעתי את סבב האימונים הראשון לכל פלוגות הרפואה של גדודי החילוץ בפיקוד העורף הבנתי משאלות אנשי המילואים שקיים חוסר הבנה וידע רב לגבי גופי החירום האחרים שמשתתפים באירוע אסון , הבנתי שאילולא אנחנו (הסגל המאמן) המצב כנראה יישאר כך עד לאירוע אסון והדבר אינו יכול להמשך , החלטנו כגוף מאמן לוותר על תוכן מקצועי לטובת הכשרת הגוף הצבאי במשולב עם גוף הרפואה האזרחי (מד\\\"א , מתנדבים ועוד) , הדבר נתן דיבידנד כשכבר באימון השלישי של הפלוגות התחילו להגיע נציגי התחנות (מד\\\"א) לאימונים.
חלק נוסף הקשור לאינטגרציה בין גופים עוד בשלב התכנון קשור לאמרה \\\"התאמן כפי שתלחם\\\" , בזמנו היו יושבות יחידות הצבא לבתי החולים ופלוגות הרפואה הנפתיות בבתי החולים במרחב הארץ בזמן \\\"אסון\\\" (יותר חירום) אבל היו מתאמנות בבסיס צבאי , לאחר קבלת החלטה בפיקוד הועברו כלל האימונים לבתי החולים , כך נוצר קשר הדוק בין בתי החולים ליחידות הצבאיות שיהיו עימם בחירום (אסון).

לדאבוני בצה\\\"ל אין הבחנה עד היום בין מקרה אסון לחירום , מבחינת צה\\\"ל פעולה צבאית (להצלה) רחבת היקף כמענה לאסון (דוגמת רעידת האדמה בטורקיה) שקולה לאותה פעולה כמו חילוץ לכודים מבניין שקרס בשכונת התקווה או ניהול אירוע התופת בדולפינריום , כמות הכוחות המוקפצים (מיל\\\' וסדיר) אינה פרופורציונאלית מבחינת מימדי האירוע , אין כלל התחשבות ביכולות הגופים המורגלים בטיפול באירועי חירום ורק הזמן (בין 4-5 שעות) משנה את גישת הצבא לתפיסת החירום כחירום או אסון , קרי, רק כאשר הצבא משתכנע שמד\\\"א מסוגל להתמודד עם כל הנפגעים הוא מאפשר למנהל 10 של מד\\\"א לעבוד בשקט ללא הפרעות מצידו.

אחזור לרגע למשפט עימו פתחתי את העבודה ואסכם בו , מניסיוני הדל למדתי שכל אדם בשעת משבר זקוק להנחיות , מחפש להיתלות על מישהו חזק שיסחב אותו או יגיד לו מה לעשות.
קרנטלי במאמרו הצליח קצת להרוס לי את התפיסה הזאת , ידעתי שניתן להפעיל אזרחים לכל דבר במקרה אסון , ידעתי שהתפקוד שלהם הוא טוב , אבל לא ידעתי שההתארגנות שלו תגיע גם בלי מרות , בלי שיגידו לו לאן ללכת או מה לעשות.
אני עדיין דבק במשפט זה , יכול להיות שזה בגלל שאני איש צבא , יכול להיות שעוד לא ראיתי כלום אבל ללא ספק , אני מסכים עם כל שאר הנושאים שהעלה קרנטלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091803 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091719 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091727 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091966 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091746 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091675 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092492 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172792 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174826 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164251 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163531 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155316 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154853 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154758 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica