חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צריכת חלבון לבנייה נכונה של השריר

מאת: ירון גונדאתוספי מזון22/02/20101828 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם הספורט נוהגים רבים לצרוך כמות מוגברת של חלבונים מהחי והצומח לצורך בנייה מהירה של השרירים. בנוסף לכך צריכת חלבונים מוגברת משמשת גם ספורטאים חובבים ואוכלוסיות שכלל אינן עוסקות בספורט, כגון ילדים עם בעיות גדילה, זאת בשל תפקידו החשוב של החלבון כמרכיב מרכזי לגדילת השריר ובנייתו.

החלבון הוא רכיב המזון המשמעותי והחיוני ביותר לבניית השריר לאחר אימון כוח (כגון הרמת משקולות) או אימוני סיבולת (כגון ריצות ארוכות או רכיבה על אופניים). בתיאור כללי של האימון הספורטיבי ובנייתו של הכושר הגופני והשרירים ניתן להציג את תפקידו החשוב של החלבון.

 אימון הכושר הגופני הוא למעשה הרס של רקמות השריר הנעשה בזמן האימון, כאשר הגוף מסיים להשתמש באנרגיה הזמינה שלו הוא מתחיל לפרק שרירים בגוף. מנגנוני הגוף מגיבים על הגירוי שנובע מהרס השריר ופועלים על מנת לפצות על הנזק שנגרם לרקמות ובונים את אותן תוך הגדלת מסת השריר או הסיבולת שלו. 

החלבון משמש בתהליך זה כחומר ממנו בונה הגוף את רקמות השריר החדשות ולכן חשיבותו הרבה לתהליך. החלבון מכיל בתוכו חומצות אמינו, שביניהן הגלוקטין, המהוות מרכיב משמעותי לבניית השריר. התהליכים של הרס השריר ובעיקר בנייתו מתבצעים לרוב בשעות שלאחר האימון, לכן שימוש בתוספי חלבונים נכונים, משמש להגברת תהליך בניית השריר ולהקטנתו של הרס השריר במהלך אימון עצמו ולאחריו.  

ספורטאים רבים מעדיפים שלא להסתמך רק על צריכת חלבונים טבעית ובוחרים להיעזר גם בתוספי מזון על מנת לשפר את יכולת הגוף להתאושש מהאימון הספורט ולשפר את בניית השרירים. חלבונים לספורטאים נלקחים במינונים שונים ולצורך תזונה נכונה בחלבונים יש לתכנן תכנית אימונים ותכנית תזונה מסודרת הקובעת את פיזור צריכת החלבונים לאורך שעות היום. לחסרי הניסיון בתחום רצוי להתייעץ עם מומחים. 

חלבון לספורטאים מחלב ישראל

חלב ישראל הוא חלב כשר הנחלב מן הפרה בנוכחותו של יהודי, זאת בניגוד לחלב נוכרי אשר נחלב על ידי גויים ללא השגחה. כיום ניתן להשיג מגוון תוספי מזון המכילים חלבונים המבוססים חלב ישראל.

חלבון לספורטאים שמיוצר מחלב ישראל, אותו חלב כשר שמיוצר במקרים רבים בישראל, מהווה כיום בסיס ליצור מוצרי חלבונים המשמשים ספורטאים ואוכלוסיות אחרות. השימוש בחלב כשר מאפשר לספורטאים המקפידים על כשרות לצרוך את כל התוספים באיכות גבוהה תוך שמירה על תזונה כשרה.

חלבון מ"חלב ישראל" אשר מעובד באופן איכותי ומדגיש את תהליכי הסינון וההפרדה בין הגלוקוז לשומנים והידרוליזציה, עשוי כמו חלבונים אחרים לספק לגוף כמות גלוקטימין (סוג של חומצת אמינו) מתאימה לצורך בנייתו של השריר.

 צריכת חלבונים נכונה עבור ספורטאים מבוססת הן על משטר תזונה מאוזן ונכון וצריכת תוספי החלבון בזמנים המתאימים לכך על פי אופי האימון. בעולם הספורט קיימים כיום מספר דרכים לנטילת תוספי חלבון לספורטאים וניתן להשיג אותם גם על בסיס חלב ישראל. יש ספורטאים שמעדיפים לשתות שיקים ומשקאות חלבונים שונים, זוהי נטילת החלבונים המביאה לספיגה היעילה ביותר בגוף. צריכת חטיפי חלבון הם דרך נוספת לצריכת החלבונים, חטיפי החלבונים מספקים את יצר הרעב ומהוווים ארוחה קטנה. באשר יעילותם של שיטות צריכת החלבונים אין הסכמה מאלה, אולם ישנה חשיבות לאופי הפעילות הספורטיבית ולטעם האישי.   

חלבון לספורטאים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הקניון הוירטואלי http://www.bari-p2.co.il/ "העיקר הבריאות" -כל מוצרי הבריאות במקום אחד במחירים ההוגנים ביותר בשוק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון גונדא

מאת: ירון גונדאתוספי מזון11/05/101301 צפיות
מקור המילה ויטמין בלטינית הוא ויטה=חיים. הויטמינים נחוצים לאדם על מנת שגופו באופן כללי, והמערכות, איברים ותהליכים פיזיולוגים שונים המתרחשים בגוף, יוכלו להתרחש באופן נורמאלי וללא הפרעות. הויטמינים הינם חומרים אורגנים החיוניים לגוף האדם, כיוון שאין הגוף יכול לייצר אותם בכוחות עצמו.

מאת: ירון גונדאאורטופדיה ופיזותרפיה11/05/101256 צפיות
במהלך היום אנחנו יושבים במשרד, יושבים בבית מול המחשב או מול הטלוויזיה, יושבים לאכול, נשים העובדות בתור קוסמטיקאיות, רופאים\ות וכדומה. השעות הארוכות שאנו מבלים ביום בישיבה, היא מצב אינו טבעי לגופנו, מצב שעלול לגרום לנזקים בריאותיים.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101249 צפיות
אין אף רופא בעולם אשר יכול להתווכח עם חולה אשר טוען שכואב לו, גם באם הכאב הוא אינו פיזי. מחלות והפרעות רבות גורמות בנוסף לתסמינים הפיזיים גם לכאב נפשי. כאב נפשי כמו כאב פיזי הוא אמיתי.

מאת: ירון גונדאטיפול בעור11/05/102458 צפיות
לאחרונה פורסם ברחבי העולם, העיתונים והאינטרנט, מקרה לא נעים ואף מזעזע של "איש העץ". מי מאיתנו שראה את תמונתו של האיש המסכן, חייב להודות שחש כאב בטן קל.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101724 צפיות
אחת הבעיות הפיזיולוגיות הנפוצות באוכלוסייה הכללית היא בעיית ה"גב התפוס"-כאבי גב. מחקרים מראים שכ-80% מהאוכלוסייה הכללית תחווה בשלב כלשהוא בחייה כאב גב.

מאת: ירון גונדארפואה סינית11/05/101133 צפיות
רפואה סינית היא בעצם אוסף של שיטות שנועדו לטפל בגוף האדם ומשתמשים בהן כבר למעלה מ 5000 שנה. לרפואה הסינית שיטות ייחודיות משלה לגילוי ואבחון בעיות בריאותיות וטיפול בהן.

מאת: ירון גונדאסרטן11/05/101725 צפיות
תזונה טובה, מאוזנת ובריאה חשובה בכל גיל על מנת לשמור על התפתחות וגדילה תקינה ועל איזון ובריאות הגוף. חוסרים במרכיבי מזון או ויטמינים ומינרלים עלולים לגרום לתופעות, בעיות ומחלות גופניות רבות. מזון רפואי הינו מזון הניתן במרבית המקרים לחולי סרטן ולאנשי גיל הזהב.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172692 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172332 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171580 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152472 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151852 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151721 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148607 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica