חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פאונדרס על אי של יציבות בעולם נדל"ני סוער

מאת: פאונדרסנדל"ן23/02/20102341 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איפה כדאי להשקיע אחרי המשבר? איזה אפיקים עדיפים על משקיע ישראלי? איך לבחור מנהלים טובים להשקעה?

משקיעים פרטיים, חברות ובמיוחד גופים מוסדיים מגדילים בהתמדה את הקצאת הנכסים בנדל"ן מניב ומרחיבים משמעותית את תיקי הנכסים במדינות יציבות כמו בקנדה מתוך הבנה כי הוספת מרכיב נדל"ני מייצבת את תיק ההשקעות ומתאימה את תזרים המזומנים העתידי לאופי ההתחייבויות ארוכות הטווח.

המשבר הכלכלי האחרון היה הנושא החם ביותר במהלך שנה וחצי האחרונות. כולם דיברו על כך שהיה החמור ביותר מאז שנות ה-20, כולם למדו את המושגים כמו סאב-פריים, נגזרים פיננסיים ומינוף יתר. מומחים פרסו את משנתם באינספור ראיונות והסבירו כי זה הזמן להשקעות שיניבו תשואות של פעם במאה במיוחד בתחום הנדל"ן. כיום כבר ניתן לאמת או לפחות לחזק את האמירות הללו וכמעט כל חודש גוף מוסדי נוסף מודיע על רכישת נכסים מניבים בהיקפים גדולים. כלל, הראל, לאומי, מנורה ומגדל הגדילו משמעותית את הקצאת הנכסים לטובת הנדל"ן המסחרי המניב בישראל ובאזורים יציבים בחו"ל כמו שוויץ  וקנדה, אך הבעיה היא שרוב המשקיעים הקטנים כרגיל ישבו על הגדר, לא ידעו להיכנס בזמן לשווקים וליהנות מהתיקון. אז השאלה היא מה אפשר וכדאי לעשות כעת למשקיע פרטי, איפה ובאילו אפיקים להשקיע?

בשוק ההון העליות והתיקונים הגדולים כבר מאחורינו ומי שלא נכנס בתחתית ראוי שלא יתפתה כעת כשרוב המדדים חזרו לרמתם ההתחלתית, בטח לא להשקעות קצרות. אם נתמקד בנתונים כלכליים, גם רכישת דירה בארץ לצרכי השקעה אינה עוד אטרקטיבית כפי שהייתה בחמש שנים האחרונות ומי שילך אחרי העדר סביר שימצא את עצמו קנה ביוקר. עליית מחירי הדירות בכ-30% יחד עם הירידה של 10% בשכר הממוצע, תוכניות המדינה לשווק קרקעות למגורים בהיקף מאסיבי וצפי לעליית הריבית מצביעים בבירור על המגמה הצפויה. לעומת זאת, מצב הנדל"ן בחו"ל עדיין מלא הזדמנויות ומבטיח להניב תשואה עודפת משמעותית על השקעות נכונות.

איפה ובאיזה אפיקים להשקיע?

בנדל"ן, בדיוק כמו בשוק ההון יש מגוון אפיקים ברמות סיכון שונות ומי שמצפה לתשואות של 25% ומעלה ראוי שיבין כי זה כרוך בנטילת סיכונים ונדרשים ניסיון מעשי ומומחיות רבת השנים לניהול מוצלח של השקעה כזו. מאחר והשקעות נדל"ן מאופיינות בסף כניסה גבוה יחסית ונזילות נמוכה כדאי למשקיעים מתחילים לשקול אפיקים סולידיים על מנת להכיר את הענף, למצוא חברות ומנהלים טובים ורק אז להוסיף מרכיב אופורטוניסטי לתיק.

המחקרים שבוצעו בשנה האחרונה ע"י גופי מחקר מובילים כמוCBRE  ו- Colliers הצביעו על ירידות חדות במחירי הנדל"ן ברוב מדינות העולם. המחקרים מראים כי שני הגורמים שהשפיעו יותר מכל על מחירי הנדל"ן בשווקים המקומיים היו היצע הנדל"ן ופגיעת המשבר בכלכלה המקומית. מכל מדינות ה-G8 קנדה היחידה שהפגינה יציבות במהלך המשבר, בייחוד בתחום נדל"ן מסחרי ומשרדים. מערכת הבנקאית בקנדה לא נפגעה מהמשבר, לא היה היצע מנופח של פרויקטים והתחלות הבנייה. איכות החיים בקנדה היא בין הגבוהות בעולם ואחוז המובטלים העומד על 8.4% נמוך משמעותית מזה של ארה"ב ודומה לזה של ישראל. כל הנתונים האלה מצביעים על קנדה כי יעד אטרקטיבי להשקעות.

יחד עם זאת יש לזכור כי השקעות בחו"ל מחייבות מומחיות וניסיון באזור השקעה הספציפי, לכן חשיבות בחירת המנהלים הינה קריטית ויש להשקיע בפרויקטים של חברות עם רקורד ביצועים מוצלח באזור. החברה המובילה תחום השקעות נדל"ן בקנדה היא פאונדרס. החברה פועלת משנת 1997 ועד היום השקיעה בנכסים בהיקף של כ- 300 מיליון דולר. האסטרטגיה של פאונדרס מבוססת על איתור נכסים איכותיים עם חוזים ארוכי טווח שמושכרים לממשלה או חברות AAA. החברה מתמחה בהשקעות מניבות לטווח קצר ובינוני ובמהלך 2009 הרחיבה את תיק הנכסים המניבים באזור טורונטו בשלושה נכסים נוספים: שניים המושכרים למדינת קנדה וחנות גדולה המושכרת לרשת Zellers, קמעונאית מס' 1 בקנדה. פאונדרס מנצלת קשי נזילות של קרנות נדל"ן וחברות פיתוח ורוכשת מהם נכסים איכותיים במחירים אטרקטיביים המגלמים תשואה עודפת להשקעה. פאונדרס מגייסת את ההון העצמי לרכישת הפרויקטים ממשקיעים פרטיים ומוסדיים ולמעשה מצרפת אותם כשותפים להשקעה לכל דבר.

התשואה הממוצעת בפרויקטים מניבים של פאונדרס עומדת על כ- 25%.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פאונדרס

מאת: פאונדרסדיני עסקים21/07/111859 צפיות
אין זה חדש שלקנדה יש מה להציע מלבד טיולים ונופש מהנה. ענף הנדל"ן שומר על שגשוג ועל יציבות יחסית לאורך זמן רב. גם בזמני משבר כלכלי בעולם, קנדה הצליחה לשמור על כלכלה יציבה בניגוד למדינות אחרות שחוו משברים וגרעונות כלכליים, בעיקר הודות למשאבים הטבעיים - לנפט ולגז הטבעי שנמצאים על אדמתה, ובכך מאפשרת לתושבים איכות חיים גבוהה יחסית אל מול מחירי מחייה נמוכים

מאת: פאונדרסהשקעות04/03/102022 צפיות
בשוק ההשקעות כמעט ולא קיימות השקעות ללא כל סיכון, אך השקעת בנדל"ן הינה השקעה אשר הסיכון אשר נלווה לה הינו סיכון קטן ביותר באופן יחסי. בעקבות הסיכון הנמוך שבדבר, ההשקעה מתאימה לכל אדם, ללא תלות ברמת הכנסתו או במידת הונו הצבור, כל אחד יכול להשקיע ולהפיק תשואות נאות מדי חודש.הסיכוי הגבוה להשאת רווחים כתוצאה מהשקעה בנדל"ן צריך להעשות בצורה חכמה ומושכלת, על מנת להימנע מטעויות שיובילו להפסדים מיותרים. גם לאילו מאיתנו אשר אינם קונים ומוכרים נדל"ן באופן תדיר, הרי שקיימת האפשרות להיעזר באנשי מקצוע מהשורה

מאת: פאונדרסנדל"ן23/02/1019620 צפיות
השקעה בנדל"ן במדינות שונות בעולם הינו תהליך פופולרי אשר צובר תעוצה בשנים האחרונות. השקעות בנדל"ן מדומות לרוב לקניית ניירות ערך. כאשר קונים נדל"ן, הרוכש מקבל את ההזדמנות הוודאית להרוויח הון בשלב בו הנדל"ן שקנה יעלה בערכו. לפני הקנייה של נדל"ן מכל סוג שהוא חשוב לבצע את התהליך של הערכת נכס בכדי לדעת מהו שוויו וכמה ניתן להרוויח לאחר מכירתו. לפני המכירה ניתן להשכיר את הנכס וכך להרוויח על תשלומי השכירות.

מאת: פאונדרסניתוחים פלסטיים30/04/092219 צפיות
לכל האנשים שלא מרגישים טוב עם עצמם וכל אלו שאין בטחון עצמי או אלו שהתפיסה שלהם לגבי עצמם היא מעוותת ישר מציעים לעשות ניתוחים פלסטיים. אני תמיד הייתי נגד ניתוחים פלסטיים אני לא מבינה למה מישהי עם חזה יפה אבל בגודל בינוני צריכה לעשות הגדלת חזה ולהפוך לאיזה מישהי עם שני בלונים ענקיים על הגוף וגן אחר כך לסבול מכאבי גב. אבל בזמן האחרון התחלתי לשנות את ההרגשה שלי לגבי ניתוחים פלסטיים וכל זה בגלל שהתחלתי את ההתמחות שלי בית החולים קפלן אחרי סיום לימודי אחיות.

מאת: פאונדרסספרות06/04/0913473 צפיות
סיפורה של גרייס פיילי "שיחה עם אבי" נכתב כסיפור בתוך סיפור. הסיפור החיצוני מתאר מערכת יחסים בין אב קשיש וחולה הנוטה כנראה למות לבין בתו הרוצה לרצותו. האב מבקש מבתו שתכתוב "סיפור פשוט עוד פעם אחת." סיפור זה הוא הסיפור הפנימי של הטקסט שלכאורה נראה מופרד לגמרי מהסיפור החיצוני. הסיפור מונע על ידי אידיאולוגיה פנימית אותה מעביר המחבר המובלע. השיחה המתנהלת בין האב לבת חושפת הבדלים עקרוניים בהשקפת עולם וסובבת סביב שאלות פילוסופיות עמוקות על החיים, על ערכי המסורת, על הגורל וחופש הבחירה ועל יחסי הורים

מאת: פאונדרסביקורות מוצרים01/03/096732 צפיות
למי שאין ילדים, בטח לא יודע עד כמה בובות וובקינז משגעות את ילדי ישראל. הבובות הללו שהגיעו לארץ לא מזמן הפכו לטורנד הכי חם בשוק הצעצועים והבובות. שיחת היום בבתי הספר בישראל קשורה בעיקר לבובת וובקינז. הבובות האלו הביאו את שוק הצעצועים המקומי לפריחה ואת ההורים להרבה תהיות. אז מה זה בעצם בובות הוובקינז הללו? הבובות האלו מגיעות בשלל דגמים, צבעים ושמות. כל ילד בוחר מראש את הבובה שאותה הוא רוצה לגדל.מרגע הקניה ואילך, הופל הילד להורה לכל דבר.

מאת: פאונדרסנדל"ן11/01/098033 צפיות
פאונדרס ממליצים על 10 הפרמטרים שבלי בדיקתם לא חותמים על עסקת נדל"ן בחו"ל. העלייה בביקוש להשקעות בנדל"ן בחו"ל בתקופה האחרונה, מחייבת את המשקיע הישראלי לערוך בחינה מדוקדקת של ההצעות השונות. יועצי בית ההשקעות חברת פאונדרס, המתמחים בהשקעות נדל"ן מניבות בחו"ל, מביאים את הפרמטרים שבלי בדיקתם לא חותמים עסקת נדל"ן בחו"ל:

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222691 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183250 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182589 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182254 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica