חפש מאמרים:
שלום אורח
31.03.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופירייטר

מאת: ivTextקופירייטינג28/02/2009831 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום המקצועות הוא תחום רחב מאוד ודינאמי. מקצועות שהיו מקצועות פופולאריים ונדרשים רק לפני עשורים מספר, נעלמו מן המפה ומקצועות חדשים מופיעים חדשות לבקרים, במיוחד על רקע ההתפתחויות הטכנולוגיות ההולכות ומואצות. חלק מן המקצועות השונים הם מקצועות שניתן לכנותם "בית ספר של החיים". בין המקצועות האלה ימנה בוודאי האדם  מן הרחוב מקצועות כמו אנשי עסקים, רופאים, פוליטיקאים (לפחות בקשר לצדדים מסוימים של החיים ולאו  דווקא הנעימים שבהם..) ואחרים.

אנו נבקש לטעון כאן טענה שעשויה להישמע פרובוקטיבית לאחדים מבין קוראינו –  גם מקצועו של  קופירייטר, נטען, הוא בגדר בית הספר של החיים. למה קופירייטר הוא בית הספר של החיים? תשאלו ודאי. משתי סיבות נענה  -  ראשית צריך ניסיון חיים בכדי להיות קופירייטר ושנית העבודה כקופירייטר מאפשרת לצבור ניסיון חיים.

בואו ננסה להסביר. תפקידו של קופירייטר דורש יכולת להיכנס לראשו של הלקוח. הילד מתאפיין באגוצנטריות שלו ובכך שהכול, מבחינתו, נמדד דרך הפריזמה של ה"אני". חלק מתהליך ההתבגרות של אדם כולל את התפתחות היכולת לראות נקודות מבט של אחרים ולהפעיל את מנגנון הביקורת המסוגל להשעות, לעיתים, את נקודת המבט של האני ולבצע ויתורים לטובת האחרים, גם כאשר האני נפסד מכך. על פי השקפות פילוסופיות שונות הויתור הזה אינו באמת הפסד ל"אני", כי את מה שמפסיד האני מבחינה חומרית, למשל, (כמו באמצעות תרומה לנזקקים) הוא מרוויח באמצעות סיפוק נפשי על כך שביצע מעשה טוב. למותר לציין כי על פי אמת מידה זו יש מבוגרים לא מעטים שלא השלימו מעולם את תהליך ההתבגרות שלהם... קופירייטר, אם לחזור לנושא לשמו התכנסנו, נדרש לנסח את תכניו השיווקיים מתוך יכולת להשעות את נקודת המבט שלו בכדי להבין את נקודת המבט של הלקוח. גם כאן זהו יותר תרגיל מחשבתי מאשר השעיה אמיתית של נקודת המבט. ראשית ההשעיה היא זמנית בלבד, עד שמושג הטקסט או הסלוגן המבוקש ושנית בסופו של דבר המשכורת בסוף החודש מפצה קופירייטר על הסבל הרב הכרוך בויתור על נקודת המבט האישית..

היכולת להתבונן במציאות מתוך נקודת המבט של האחר היא רבת-ערך. היא מאפשרת למחזיקים בה לשכנע בצורה אפקטיבית אחרים ולהשיג את מטרותיהם, מעניקה לנו מבט רב-מימדי על החיים ומורכבותם ועשויה אפילו ללמדנו קצת צניעות וענווה.

תכונה רלבנטית אחרת עבור קופירייטר, שרלבנטית ביותר גם לחיים בכלל, היא השליטה במילים והוירטואוזיות הלשונית. הבסיס של עבודת קופירייטר הוא השליטה במילים. באמצעות המילים נדרש קופירייטר לזקק את כל תכונותיו הרבות של המוצר לכדי טקסט קצר ולעיתים אף למשפט בן מילים ספורות, שיפריד בין העיקר לטפל ויעביר את המסר האפקטיבי והמשכנע ללקוח. למותר לציין כי שליטה במילים היא אחד הכלים החשובים ביותר לחיים בכלל ולא רק עבור אנשים שהשפה היא מקצועם. כפי שידעו כבר חז"ל: "חיים ומוות ביד הלשון".

תכונה שלישית היא היכולת למצע ולתווך בין הלקוח ששכר קופירייטר ובין הלקוח שהוא נמענו של הקופירייטינג. קופירייטר נדרש להתבונן על מכלול היחסים שבין צרכיו ורצונותיו של הלקוח ששכר את שירותיו ובין צרכיו יכולותיו ואמונותיו של הלקוח הפוטנציאלי ולמצוא דרך ביניים אופטימאלית שתאפשר לשני הצדדים לקבל את מבוקשם. הצורך בתיווך הוא צורך אנושי עתיק יומין והוא הולך ומתעצם, כפי שאנו רואים, למשל, מפריחתם של תחומים כמו גישור.

הבה נסכם, אם כן. קופירייטר טוב הוא מי ששולט במיומנויות שונות, רבות ערך למקצועו אך גם לחיים בכלל. קופירייטר טוב יוצא אל החיים מצויד בארגז כלים רב ערך שיכול לשמש אותו בכל התחומים. מנגד, בכדי להיות קופירייטר טוב יש צורך להגיע למקצוע עם מגוון יכולות שימושיות. כפי שאמרנו  -  קופירייטר: בית הספר של החיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091258 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091125 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091171 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091247 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091159 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091144 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091677 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/191151 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/171470 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/141640 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/141813 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/137113 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/137166 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/137245 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica