חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטת פאולה- התעמלות השרירים הטבעתיים

מאת: אורי בינהמדיטציה20/03/20101712 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התעמלות השרירים הטבעתיים נקראת "שיטת פאולה" על שם פאולה גרובר. פאולה, ילידת גרמניה עלתה לארץ בסוף מלחמת העולם השניה ולמדה בלט ושירה. פאולה חלתה במחלה שאובחנה כמחלת ניוונית ותחזית הרופאים הייתה שהיא תיהיה מרותקת על כסא גלגלים כל חייה. היא לא השלימה עם מצבה ועל ידי תרגול יומיומי, של תרגילים פשוטים מאוד הנקראת התעמלות השרירים הטבעתיים או "שיטת פאולה", נלחמה עם מחלתה ונצחה.

אז מה זה שרירים טבעתיים הנקראים גם סוגרים או ספינקטרים?

הגוף שלנו בנוי מ 660 שרירים שמהם אנחנו מפעילים באופן קבוע כרבע. ישנם שרירים שעובדים בצורה לא רצונית: נשימה עיפעוף, בליעה וישנם שרירים שאנחנו מפעילים אותם כמו דיבור, כתיבה, ריצה...

כל האיברים, השרירים, הגידים והתאים בגופנו מחוברים זה לזה ברשת עצומה של רקמות חיבור.

כל הפתחים בגופינו, הן החיצוניים והן הפנימיים, מוקפים שרירים טבעתיים. בצד החיצוני (פה, עיניים, פי הטבעת), בצד הפנימי (שוער הקיבה, סוגר צינור של המרה).

ההתעמלות מבוססת על הפעלת הספיקטרים בגופנו. שרירים טבעתיים אלו, מחוברים לשרירים אחרים. בכל פעם שאנחנו מכווצים ומשחררים שרירי טבעתי, נוצרת פעולת שרשרת המפעילה שרירים אחרים בגופינו רצוניים ולא רצוניים המחוברים לשריר זה. ההתעמלות מבוססת על עיקרון פשוט. על ידי כיווץ ושחרור הספינקטרים הבריאים אנחנו מגיעים להפעלת השרירים החלשים שבגופינו.

בגוף בריא, כל השרירים הטבעתיים פועלים בעת ובעונה אחת. כשספיקטר אחד חלש אפשר לחזק אותו על ידי הפעלת שרירים אחרים וכתגובת שרשרת תחזור פעילותו למצב תקין. התרגול בשיטת פאולה מבוסס על הנחייה בשיעורים פרטיים והמשך תרגול בבית, לקבלת תוצאות מהירות ומקסימליות. לכל אדם בעיות שונות, הגוף מגיב אחרת והמטרה היא לתת לכל אחד לזרום עם התנועה ולהתאים תרגילים יעודיים המתאימים רק לו.

גופינו חכם, הוא יודע לרפא את עצמו אם רק נתמסר, ונעזור לו.

בשיטת פאולה אפשר לטפל כמעט בכל מכאוב. בעיות גב, מגרנות, בעיות עיכול, בעיות נשימה, בעיות שליטה על הסוגרים ובעיות נוספות. כמו כן מומלץ לנשים בהריון לתרגל לקראת הלידה.

תוצאות מהירות ניתן לראות בטיפול בבעיות של בריחת שתן. מספר תרגילים פשוטים עשויים לסייע בפתרון בעיה זו. לדוגמא, באמצעות תרגול פשוט וקל של כיווץ ושחרור העיניים, מגיעים על ידי תגובת שרשרת, לחיזוק הספינקטר של שלפוחית השתן, והבעיה נפתרת.

שיטת פאולה הינה התעמלות נהדרת ומפליאה בפשטותה ובהשגיה. מי שנתפס ברישתה לא מפסיק לתרגל, לכווץ ולשחרר וכך שומר על גופו ועל נפשו.

הצתרפו אלי למרכז שלי- מרכז הלל בהדרכת סנדרה אליאש

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרכז הלל בהדרכת סנדרה אליאש. מרכז הלל הוקם ביישוב נופית כמרכז להנחיה, יעוץ, הדרכה, הכוונה, וקבלת כלים מעשיים ורוחניים להגשמת מטרות. וזאת, מתוך רצון לעזור לאנשים להתמודד עם מצבי לחץ והתמודדות עם מצב חריג בתוך המשפחה.

במרכז נערכים טיפולים הוליסטיים, סדנאות, קורסים, ערבי העשרה ומדיטציות.

מצאתי כי המרכז הוא מקום בו כל אחד יוכל למצוא את השקט הפנימי, להתחזק, להרגיש בנוח לבכות ולצחוק, למצוא את הכוחות הטמונים בכל אחת ואחד על מנת להמשיך ולהתמודד עם "ההפתעות" שמזמנות לנו החיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי בינה

מאת: אורי בינהאומנות - כללי06/09/162086 צפיות
עולם הקעקועים הישראלי פורץ גבולות בשנים האחרונות, מאות מכוני קעקועים פזורים ברחבי הארץ ונראה בהחלט כי התחום רק הולך ומתרחב באופן עוצר נשימה. רבים מהאנשים אשר בוחרים לעשות קעקוע כלל אינם לחשיבות הטיפול בקעקוע, ובמיוחד בימים הראשונים שלאחר עשייתו. בעוד חשוב ביותר כמובן להמשיך ולשמור על הקעקוע גם בשבועות, בחודשים, ובשנים שלאחר עשייתו, את עיקר הדגש יש לשים על הימים הראשון שלאחר ביצועו, ימים אשר הקפדה על הוראות הטיפול הינה קריטית.

מאת: אורי בינהאומנות - כללי03/08/162992 צפיות
מדהים לחשוב עד לפני עשר שנים היו בישראל 15 מכוני קעקועים בלבד, בכל רחבי המדינה. וכיום, לעומת זאת ישנם מעל ל-300 מכונים פעילים מצפונה ודרומה של המדינה, נתון אשר גדל משבוע משבוע עם פתיחה של עסקים חדשים בתחום. השינוי אשר חל בארץ תחת תחום הקעקועים הוא הרבה מעבר למספר העסקים הפועלים בה. מרתק לראות את השינוי אשר חל במדינה מבחינת התפיסה, דרך ההסתכלות של הישראלים אל עולם הקעקועים.

מאת: אורי בינהבתים משותפים21/03/161418 צפיות
בשנת 2005 החלה ממשלת ישראל בשיווקה של תכנית חדשנית בשם תמ"א 38, אשר הדליקה את דמיון של מאות אלפי בעלי דירות ונכסים ברחבי הארץ. הרעיון אשר עליו התבססה התכנית הוא חיזוק מבנים ישנים אשר דורשים תחזוקה, ובפירוט – בניינים אשר הוקמו טרם לשנת 1980, בה הוחל תקן בנייה לבנייני מגורים אשר כולל הגנה מפני רעידות אדמה.

מאת: אורי בינהתעשייה21/03/161227 צפיות
חשיבות לבישת ביגוד מגן מצד עובדים לא תסולא בפז, אך ניכר כי החשיבות, לעיתים, נופלת על אוזניים ערלות מצד מעסיקים, אשר כל רצונם הוא לחסוך עלויות על גבם של עובדם ותוך כדי סיכון ידוע של בריאותם והעמדתם במצב של סכנה.

מאת: אורי בינהבניית אתרים21/03/162288 צפיות
בעולם רווי טכנולוגיה וריחוק, בו ניכור אינה מילה זירה, ניכר כי תחושת הבדידות הינה בין המתגברות והחזקות מבין אלו אשר בני האדם חווים בתקופה האחרונה. תחושות אלו קיימות גם במסגרות ארגונים גדולים וכן במקומות עבודה, שכן במקומות אלו מתקיים מדרג, חיץ, ברור בין העובדים לבין החברים בהנהלה \ מנהלים, אשר מגביר באופן מובן את תחושת הריחוק מצד העובד.

מאת: אורי בינהקוסמטיקה20/11/101456 צפיות
כיום רבות פונות אל מכוני הקוסמטיקה השונים, בעיקר לצורך הסרת שיער בשיטות שונות. המחיר לעיתים מציק לכיס וגם לא כולנו אוהבות או סתם מתביישות להראות את איברי גופנו המוצנעים, בפני אנשים זרים. כיום כל אחת יכולה להעניק לעצמה טיפול פרטי ואישי בעזרת מכשיר להורדת שיער ביתי.

מאת: אורי בינהקוסמטיקה20/11/101386 צפיות
מי מאיתנו לא לפעמים מתעצלת להוריד את השיער המיותר מהאיברים, בעיקר בחודשי החורף אז חלקי גופנו יחסית מוגנים ומוסתרים. אך אם את שיער הרגליים, הידיים וכל השאר ניתן להסתיר, משיער הפנים אין שום דרך להימלט מלא להוריד. שפם , סנטר ולחיים, חייבים להוריד מיידית בלי לחשוב פעמיים. קיימות שיטות רבות של הסרת שיער פנים, החל מלבד בבית ועד במכון.

מאמרים נוספים בנושא מדיטציה

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181329 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה15/06/171558 צפיות
כולנו מחפשים שקט , חופש מהמיינד , חופש מהמחשבות שבאות והולכות בעירות וגם בשינה בדמות חלומות. החיים המערביים לא נותנים לנו הנחות ונדמה שרכבת המחשבות הזו רק הולכת וגוברת ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רגע אחד של שקט.

מאת: אשרם במדברמדיטציה05/08/152569 צפיות
ההזדמנות ללמוד איך להנחות מדיטציות אושו 10 ימים, 13 - 22 באוגוסט 2015 זו השנה החמישית ב"אשרם במדבר" שאנו פותחים מרחב של תרגול ולימוד המדיטציות לעומקן. ללמוד מה הפילוסופיה של המדיטציה בכלל ושל המדיטציות של אושו בפרט. איך להסביר את המדיטציה, איך להעביר אותה לקהל אחר ואף להתנסות בעניין. גם תיאוריה וגם פרקטיקה. וכל זאת משולב בשני סופ"שים שלמחנה מדיטציות אושו.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151611 צפיות
להיות באהבה ארבעה ימים, 4 - 7 בפבואר סדנת "התעוררות הלב המואר" נוצרה בשבילך לעזור לך להעיר את הלב. כאשר אנו זוכרים כיצד לחיות מהמרחב המקודש של הלב, אנחנו יכולים להפעיל את גוף האור שלנו – המרכבה. הסדנה יכולה לסייע לפתיחת העין השלישית דרך תרגול טנטרה של הלב. אנו נתחבר לתהליך היצירה בתרגילים שונים אותם נתרגל במהלך הסדנה.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151841 צפיות
אושו אינטנסיב Osho meditation camp - מחנה מדיטציות אושו 12-14 במרץ אשרם במדבר מזמין אתכם לחווית מדיטציות מדברית - סוף שבוע שכולו תרגול ולימוד מדיטציות אשר אושו יצר עבורנו. מחנה מדיטציות אושו, הוא אירוע המתקיים בכל רחבי העולם. המשתתפים מוזמנים לחוות באופן פעיל את איכות המדיטציות האקטיביות, אשר המורה אושו הביא עבורנו. המדיטציות האקטיביות מותאמות לאדם המודרני החושב, ועוזרות לו להתקרב אל העולם הפנימי ואל המודעות מתוך התבוננות אשר נוצרת באופן טבעי עקב האקטיביות שבמדיטציה. זהו סופ"ש שכולו מדיטציו

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141666 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה26/06/144052 צפיות
נחנו רוצים להזמין אתכם להזדמנות, הזדמנות לצאת מתוך המירוץ של היומיום ולחוות תהליך עמוק של גילוי ששינה חיים של אנשים רבים ב"מסע 21" - תהליך אינטרנטי עוצמתי מצרפים לכם לינק לפרטים והרשמה אם אתם מתפללים לאיזון לריפוי, לבהירות, להתפתחות... אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עוצמתי שיקח אתכם לצעד הבא שלכם...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica