חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הזן כדרך חיים, תורה בודהיסטית בדרך חיים

מאת: אורי בינהרפואה משלימה20/03/20101521 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תורת הזן היא תורת בודהיסטית שצמחה במזרח בעיקר בסין וביפן. פירוש המילה זן: כאן ועכשיו. הזן גורס כי: הכול משתנה ללא הרף, הכול בר שינוי ואינו נח לרגע, הדבר הקבוע היחיד זה השינוי. אנחנו חווים את העבר וחושבים על העתיד, כאשר למעשה, העבר מאחורינו והעתיד לא ידוע. הזן עוזר לנו להתמקד בהווה.

כמה שזה פשוט להבין וכמה שזה מסובך ליישם. כמו שאמר מסטר זן ידוע" הדבר הכי בעייתי בתורת הזן שהיא פשוטה מדי להבנה". הדרך היחידה לדעת זן היא לחוות אותו. אנסה להסביר זאת בדוגמאות הקלאסיות הבאות:

· כשמישהו שואל מה זה אבטיח: אפשר להראות לו תמונות, להסביר שמדובר בפרי ירוק מבחוץ ואדום מבפנים. אבל דרך הזן הרבה יותר פשוטה, לוקחים חתיכה ומכניסים לפה, ואז יודעים מה זה אבטיח.

· אתה יושב על שפת הים ביום חם מאוד ואתה מזיע ויש לך ביד גלידה קרה. אתה מניח את הגלידה על הראש ומרגיש את הטפטוף הקר. הטיפות הקרות על גופך החם זה זן.

· תלמיד זן רץ למורו באמצע היום ואמר לו:"אוי מורי, המדיטציה שלי נוראה! אני לא מצליח להתרכז ואני כל הזמן נרדם. זה פשוט נורא! המורה השיב לו מבט וענה כעובדה,"זה יעבור". לאחר שבוע רץ התלמיד למורה ואמר לו "אוי מורי, המדיטציה שלי נפלאה! אני מרגיש כל כך מודע לעצמי, כל כך שליו, היא פשוט נפלאה!! המורה השיב לו מבט וענה כעובדה,"זה יעבור"

אחת מנקודות המפתח בזן היא היכולת לשנות מסגרות מחשבתיות, לא להיות מקובעים! למשל, צפרדע צדה את הזבוב אם הוא במעוף, היא שולחת את הלשון ותופסת אותו. אולם, גם אם תמות מרעב וסביבה יהיו המון זבובים היא לא תשכיל לתפוס אותם. היא פשוט מורגלת בצורה אחרת של ליקוט מזונה.

הדרכים לתרגל ולחיות את הזן הם רבות: מדיטציות, הליכת זן, חידות, גני זן, לסדר את מרחב המחיה שלנו כדרך הזן.

תרגול המחשבה על ידי חידות "חסר פשר" הנקראות koan, נועד להחזיר לאדם את אופיו על ידי שחרור מחשבתי. דוגמאות ידועות לחידות זן הן כדלקמן:

· מה הוא קול המחיאה של כף יד אחת?

· איך נראו פניך טרם נולדת?

· מה תראה בראי ריק?

גני זן נוצרו על ידי כוהני דת והם נועדו למדיטציה. השבילים צרים הכול מגורף, יש חול אבנים ומים. את הליכת הזן תיאר "טיוהר", מורה רוחני:

"האדם במשך אלפי שנים נותן משמעות לחיים ומנסה להבין את משמעותם. כשהולכים ברחוב או ביער, אם נוכחים (מודעים לכאן ועכשיו) בכל צעד, אזי ההולך נעלם ורק ההליכה קיימת. אשליית האני מתפוגגת וההליכה הופכת לסוג של תפילה, של הכרת תודה."

בחוגי מדיטציה, אותם אני מעבירה, אנו מתרגלים הליכת זן ותמיד אנשים מדווחים על חוויות עילאיות אותן הן חווים במדיטציה זו.

הצטרפו אלי במסעי אל עבר שיטות מדיטציה להקלה על מצבי לחץ ומצבי קשים- מרכז הלל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרכז הלל בהדרכת סנדרה אליאש. מרכז הלל הוקם ביישוב נופית כמרכז להנחיה, יעוץ, הדרכה, הכוונה, וקבלת כלים מעשיים ורוחניים להגשמת מטרות. וזאת, מתוך רצון לעזור לאנשים להתמודד עם מצבי לחץ והתמודדות עם מצב חריג בתוך המשפחה.

במרכז נערכים טיפולים הוליסטיים, סדנאות, קורסים, ערבי העשרה ומדיטציות.

מצאתי כי המרכז הוא מקום בו כל אחד יוכל למצוא את השקט הפנימי, להתחזק, להרגיש בנוח לבכות ולצחוק, למצוא את הכוחות הטמונים בכל אחת ואחד על מנת להמשיך ולהתמודד עם "ההפתעות" שמזמנות לנו החיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי בינה

מאת: אורי בינהאומנות - כללי06/09/162086 צפיות
עולם הקעקועים הישראלי פורץ גבולות בשנים האחרונות, מאות מכוני קעקועים פזורים ברחבי הארץ ונראה בהחלט כי התחום רק הולך ומתרחב באופן עוצר נשימה. רבים מהאנשים אשר בוחרים לעשות קעקוע כלל אינם לחשיבות הטיפול בקעקוע, ובמיוחד בימים הראשונים שלאחר עשייתו. בעוד חשוב ביותר כמובן להמשיך ולשמור על הקעקוע גם בשבועות, בחודשים, ובשנים שלאחר עשייתו, את עיקר הדגש יש לשים על הימים הראשון שלאחר ביצועו, ימים אשר הקפדה על הוראות הטיפול הינה קריטית.

מאת: אורי בינהאומנות - כללי03/08/162992 צפיות
מדהים לחשוב עד לפני עשר שנים היו בישראל 15 מכוני קעקועים בלבד, בכל רחבי המדינה. וכיום, לעומת זאת ישנם מעל ל-300 מכונים פעילים מצפונה ודרומה של המדינה, נתון אשר גדל משבוע משבוע עם פתיחה של עסקים חדשים בתחום. השינוי אשר חל בארץ תחת תחום הקעקועים הוא הרבה מעבר למספר העסקים הפועלים בה. מרתק לראות את השינוי אשר חל במדינה מבחינת התפיסה, דרך ההסתכלות של הישראלים אל עולם הקעקועים.

מאת: אורי בינהבתים משותפים21/03/161418 צפיות
בשנת 2005 החלה ממשלת ישראל בשיווקה של תכנית חדשנית בשם תמ"א 38, אשר הדליקה את דמיון של מאות אלפי בעלי דירות ונכסים ברחבי הארץ. הרעיון אשר עליו התבססה התכנית הוא חיזוק מבנים ישנים אשר דורשים תחזוקה, ובפירוט – בניינים אשר הוקמו טרם לשנת 1980, בה הוחל תקן בנייה לבנייני מגורים אשר כולל הגנה מפני רעידות אדמה.

מאת: אורי בינהתעשייה21/03/161227 צפיות
חשיבות לבישת ביגוד מגן מצד עובדים לא תסולא בפז, אך ניכר כי החשיבות, לעיתים, נופלת על אוזניים ערלות מצד מעסיקים, אשר כל רצונם הוא לחסוך עלויות על גבם של עובדם ותוך כדי סיכון ידוע של בריאותם והעמדתם במצב של סכנה.

מאת: אורי בינהבניית אתרים21/03/162288 צפיות
בעולם רווי טכנולוגיה וריחוק, בו ניכור אינה מילה זירה, ניכר כי תחושת הבדידות הינה בין המתגברות והחזקות מבין אלו אשר בני האדם חווים בתקופה האחרונה. תחושות אלו קיימות גם במסגרות ארגונים גדולים וכן במקומות עבודה, שכן במקומות אלו מתקיים מדרג, חיץ, ברור בין העובדים לבין החברים בהנהלה \ מנהלים, אשר מגביר באופן מובן את תחושת הריחוק מצד העובד.

מאת: אורי בינהקוסמטיקה20/11/101456 צפיות
כיום רבות פונות אל מכוני הקוסמטיקה השונים, בעיקר לצורך הסרת שיער בשיטות שונות. המחיר לעיתים מציק לכיס וגם לא כולנו אוהבות או סתם מתביישות להראות את איברי גופנו המוצנעים, בפני אנשים זרים. כיום כל אחת יכולה להעניק לעצמה טיפול פרטי ואישי בעזרת מכשיר להורדת שיער ביתי.

מאת: אורי בינהקוסמטיקה20/11/101386 צפיות
מי מאיתנו לא לפעמים מתעצלת להוריד את השיער המיותר מהאיברים, בעיקר בחודשי החורף אז חלקי גופנו יחסית מוגנים ומוסתרים. אך אם את שיער הרגליים, הידיים וכל השאר ניתן להסתיר, משיער הפנים אין שום דרך להימלט מלא להוריד. שפם , סנטר ולחיים, חייבים להוריד מיידית בלי לחשוב פעמיים. קיימות שיטות רבות של הסרת שיער פנים, החל מלבד בבית ועד במכון.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213864 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201533 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191625 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181633 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica