חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הידרותרפיה ושחייה שיקומית

אין מדובר בנכים, בלבד, אלא בכל מי, שסובל מבעיות שלד, שידרה ושרירים, באופן זמני או קבוע; כל מי שסובל ממחלות נוירולוגיות המגבילות את תנועותיו ועוד.

הידרותרפיה ושחייה שיקומית מאפשרת מאמצים קרדיו- וסקולריים מחד, ואיננה גורמת לנזקים מפרקיים, בניגוד להליכה, ריצה, ספינינג וכו'.

שני מנחים מקובלים בשחייה השיקומית: האחד על הבטן והאחר על הגב.

בראשון, אין מוציאים את הידיים מחוץ למים, על מנת למנוע לחץ על עמוד השידרה הצווארי וחגורת הכתפיים. עבודת הרגליים מינורית, ומתבצעת בכפות משוחררות, בתגובה לפעולת פלג גוף עליון.

מומלצת במיוחד השחייה על הגב, בגלל נתיבי אוויר חופשיים מחד, וקימור הלורדוזיס המותני מאידך. גם כאן, לא יוצאו הידיים מחוץ למים, והרגליים ינועו בחופשיות במישור החיצי.

השחייה השיקומית מהווה תשובה בריאה, לכל מי שרוצה לשמור ולשפר את כושרו הגופני בלי נזקים.

לארוך ההיסטוריה האנושית סבלו בני האדם מפציעות וחבלות שונות בגוף, במערכת השלד ובמערכת השרירים. בחברה המודרנית אנו חשופים ללחצים ומצבים שוחקים שמובילים לא פעם לפגיעות דוגמאת פריצת דיסק ונכויות שונות. רופא המשפחה ממליץ בדרך כלל על הידותרפיה ושחייה כפתרון לכאבים אלו ובמיוחד כפתרון לכאבי גב. אולם שחייה לא נכונה או לא מתאימה תפגע דווקא בפרט הסובל מפגיעה כול שהיא ויתכן כי מצב פציעתו יחמיר.

כאמור, לא כל אחד יכול לשחות שחייה מסורתית. אוכלוסיית הנכים ברובה מנצלת את סגולות המים, ואת עובדת המרחב קל יותר לתנועה והתקדמות מכל יתר המרחבים, ומשתמשת בו ככלי טיפולי, לשיקום ותחזוקה.

 



תגיות המאמר: הידרותרפיה, פריצת דיסק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל גלגל הצלה,גבי טפרברג

המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה

 

טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475

Email: gabi@galgalhatzala.co.il

 

אתר: www.galgalhatzala.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גבי טפרברג

מאת: גבי טפרברגשיקום והידרותרפיה03/08/101544 צפיות
לימור היגיעה למרכז ההידרותרפי "גלגל הצלה", במסגרת נסיונותיה למצוא עבודה כהידרותרפיסטית. היא שלחה קו"ח, שהיו מאד מרשימים, ומרגע, שנכנסה למים, הבינו כולם, שהיא מוכשרת, מנהיגה, אחראית, בעלת מקצוע ועוד.

מאת: גבי טפרברגשיקום והידרותרפיה03/08/101393 צפיות
יתרון גדול יש להידרותרפיה, בגלל המרחב, שבו היא פועלת. אם מאבד האדם כשני שליש ממשקלו, העומס על המקום הפגוע פוחת, ויכולת התנועה, שהיא המרכיב העיקרי בשיקום, מוגבלת הרבה פחות מאשר מחוץ למים.

מאת: גבי טפרברגשיקום והידרותרפיה03/08/101174 צפיות
בארץ קיימות בריכות קטנות רבות, בעיקר בחצרות של בתים פרטיים, שבעליהן הגו את בנייתן מתוך רצון להנות את בני משפחתם, ומאוחר יותר, הבינו, שזה הוא פוטנציאל אדיר לבלוי שעות הפנאי של האדם.

מאת: גבי טפרברגבריאות ורפואה כללי06/04/1010567 צפיות
ניצולי וירוס שיתוק הילדים מוצאים עצמם, שנים אחרי ההתקפה, במאבק חדש. תהליך איטי של החלשות שרירים, שיכול להגיע לניוון שרירי, בעיקר באזור עמוד השידרה, ולגרום לעקמת, הולך ומשתלט על חייהם.

מאת: גבי טפרברגבריאות ורפואה כללי06/04/101131 צפיות
לימור היגיעה למרכז ההידרותרפי "גלגל הצלה". במסגרת ראיון עבודה, אחרי שמקום עבודתה הקודם נסגר.

מאת: גבי טפרברגבריאות ורפואה כללי06/04/101400 צפיות
מחלת הפוליו היא תסמונת נוירולוגית, הנגרמת ע"י נגיף הפוליו. אם נסתכל על חתך רוחבי של עמוד השידרה, ניראה את הקרניים הקדמיות, ובהן תאי עצבים האחראים על המוטוריקה של הגוף. נגיף הפוליו פוגע בהם, משתק תנועתית את הגפיים, בעיקר התחתונות.

מאת: גבי טפרברגבריאות ורפואה כללי06/04/101214 צפיות
טרשת נפוצה שייכת לקבוצת מחלות דמיאלינטביות, הפוגעות במיאלין, שבקצות תאי העצב, ומאוחר יותר בתאי העצב עצמם.

מאמרים נוספים בנושא שיקום והידרותרפיה

מאת: שרון צרפתישיקום והידרותרפיה30/10/161420 צפיות
במקרים רבים לאחר עבודת שיקום מאומצת אנשים מוצאים את עצמם חוזרים אט אט אל החיים הרגילים כפי שהכירו אותם, בעוד אנשים אחרים לא מצליחים לחזור אל איתנם ונותרים עם רמה כזו או אחרת של נזק פיזי שאינו מאפשר להם להתקדם הלאה מבלי שהם יפנו אל חברת סיעוד לקבלת העזרה של מטפל מקצועי. מה צריכים לעשות מוקדם ככל האפשר?

מאת: DSD STUDIOשיקום והידרותרפיה10/04/161702 צפיות
גיל הזקנה מתאפיין בלא מעט שינויים גופניים, שינויים שעלולים לגרום ללא מעט בעיות רפואיות. מתי יש צורך בשיקום גריאטרי אצל קשישים? התשובה במאמר הבא.

מאת: טיראןשיקום והידרותרפיה04/09/143532 צפיות
שחייה, משחקי מים ופעילויות אחרות הקשורות למים, הן דרכים מצוינות לפעילות גופנית הדרושה לחיים בריאים פעילות גופנית בבריכות שחייה יכולה לעזור לאנשים עם מחלות כרוניות ומחלות נפשיות

מאת: ויטלי מיכאלוביץ'שיקום והידרותרפיה18/04/146271 צפיות
שתלים חדשים ואפשרויות מימון חדשות מביאות אנשים רבים לפעול למען שיקום הפה שלהם.

מאת: שלום כהןשיקום והידרותרפיה18/11/129307 צפיות
כיום ישנה מודעות גדולה ורבה אשר נמצאת בעליה מתמדת לגבי גופו של האדם והשמירה על בריאותו. כידוע, בגוף ישנם חיידקים רבים ובניגוד למה שרבים חושבים, לא כולם הם חיידקים רעים.

מאת: מכונת-כתיבהשיקום והידרותרפיה19/10/128834 צפיות
כסאות גלגלים ניתנים היום לרכישה במגוון רחב של דגמים ובהתאמות שונות לצרכים של האדם הסיעודי שנזקק לכסא מסוג זה. במאמר שלפניכם תוכלו להתוודע אל סוגים שונים של כסאות גלגלים

מאת: סיוון כהןשיקום והידרותרפיה15/10/128699 צפיות
אביזרים לנכים יכולים לעשות את כל ההבדל בין חיים נוחים ואיכותיים יותר ככל האפשר לבין מטרד וקושי יום יומי לבצע את המטלות ולו אף הפשוטות ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica