חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיעוד חיים

מאת: אירה כהןספרות30/03/20101377 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לכל אדם יש סיפור. פסיעות שעשה בחייו יצרו את הדרך שבה צעד לאורך השנים.
את אותן פסיעות צריך לתעד במילים. תיעוד חיים הינו הסיפור של כל אחד ואחת מכם,
סיפור שייכתב לעצמכם, לקרוביכם או למען הדורות הבאים. כל סיפור כזה הוא תיעוד חיים. תיעוד חיים הוא למעשה כתיבת סיפורי חיים.

תיעוד חיים, כתיבת סיפור חיים, יכול להיעשות על ידי האדם עצמו או על ידי קרוביו, אולם ניתן להיעזר במישהו מקצועי המתמחה בתיעוד חיים ובכתיבת סיפורי חיים.

תיעוד חיים ביוגרפי הוא למעשה סיפור מהלך חייו של האדם עליו כותבים. בהתאם לזאת, תיעוד ביוגרפי מתאים לרוב לאנשים בגילאי שבעים, שמונים ומעלה. אנשים אשר להם כר נרחב, חיים שלמים, הרצופים באירועים ומקומות אותם ראוי לתעד בצורה ביוגרפית.

תיעוד חיים ביוגרפי פורס בפני הקורא את כל תולדותיו וקורותיו של האדם אותו ועליו כותבים את סיפור החיים. תיעוד ביוגרפי נעשה בשיתוף מלא עם האדם עצמו כמובן, וכן עם משפחתו, קרוביו, חבריו, ואנשים רלוונטיים נוספים בחייו (אם עדיין ישנם) כמו מורים, מפקדים, עמיתים לעבודה וכד'. המתעד או המתעדת הכותב את סיפור חייו של האדם עושה עבודת מחקר מעמיקה אודות האדם אותו הוא מתעד, כולל ראיונות עומק איתו ועם כל האנשים הרלוונטיים, בדיקת מסמכים ותעודות ועוד.

חשוב לציין כי אנשים המעוניינים בתיעוד ביוגרפי צריכים לקחת בחשבון שיש להשקיע משאבים מרובים בפרויקט על מנת שתיעוד חייהם יהיה עמוק, אמיתי ואיכותי. נדרשים משאבים של זמן, משאבים כלכליים, משאבים רגשיים וכוח נפשי. יחד עם זאת, אנשים אשר רוצים לאגד את סיפור חייהם לכדי ספר בו ניתן לעיין ללא הגבלה, ואשר אותו אפשר לשמור גם הרבה אחריהם, מוכנים להשקיע את המשאבים הללו.

בנוסף לתיעוד ביוגרפי ישנה אפשרות לכתוב מיני ביוגרפיה. מיני ביוגרפיה היא למעשה ביוגרפיה נקודתית יותר המתמקדת באירוע או תקופה מסוימת בחייו של האדם עליה הוא רוצה לכתוב. כתיבת מיני ביוגרפיה שונה מכתיבת סיפור חיים מכיוון שהיא מתמקדת בתקופה אחת ולא בחיים כולם.

מיני ביוגרפיה יכולה להיות כתובה על מסעות חיים, טיולים ארוכים, ימי נישואין, גילויים חדשים, מסע שורשים ועוד. האדם עליו כותבים מיני ביוגרפיה בוחר בדרך כלל בתקופה משמעותית ומשפיעה בחייו, תקופה של שינוי או גילוי, או תקופה מרגשת ומרעישה בעלת תובנות. תקופה או אירוע אותם הוא ירצה לזכור ולהזכיר לאחרים.

מיני ביוגרפיה מתאימה בעיקר לבני 50-60 אשר מסתכלים לאחור וסוקרים את פרי עמלם, אך מבטם מופנה קדימה אל העתיד וא שנים רבות של יצירה ועשייה במשפחה, בעבודה ובכל תחומי החיים.

תיעוד חיים ביוגרפי או מיני ביוגרפיה, הינה הדרך לשתף אחרים בסיפור חיים. לעיתים תהליך כתיבת סיפורי חיים עשוי להיות  מורכב ומתמשך , רצוף רגשות ומחשבות, אך תיעוד חיים היא הדרך לזכור ולספר את הסיפור שלך לאחרים. כתיבת סיפורי חיים מקצועית יכולה להוציא את הסיפור שלך מהכוח אל הפועל, מהזיכרון אל דפי הספר. תיעוד חיים הנעשה בצורה נכונה ומקצועית מביא את סיפורך בצורה אותנטית ומעניינת, ומשאירה את זיכרונותיך לבאים אחריך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
אירה כהן, ביוגרפיות וסיפורי חיים
http://www.clipstory.co.il/
לשיחת ייעוץ- 0506968481 
מיני ביוגרפיה- בואו להעניק מתנה מקורית וייחודית ליום הולדת 50,60 
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה כהן

מאת: אירה כהןימי הולדת03/05/102535 צפיות
אחת הדילמות ברכישת מתנות לבני חמישים, היא שבדרך כלל כבר יש להם הכול ואם לא, סביר להניח שהם יודעים לרכוש לבד את מה שהם צריכים. עניין זה מחזק את הדעה ביחס לרעיונות למתנות לבני חמישים, ארבעים ואולי מתנות בכלל, וזה - מקוריות ורגש. כן, כאשר שני האלמנטים האלה משולבים היטב ביחד כשזה נוגע למתנות, יש סיכוי שנקלע למטרה.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172183 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171769 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162622 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163495 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162755 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163857 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153102 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica