חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבי גולדנברג בסקירת מקורות המימון בשוק הנדל"ן

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן04/04/20101058 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק הנדל"ן מאופיין בהיבט הפיננסי ב-3 מאפיינים:

שוק הנדל"ן במהותו צורך סכומים גדולים מאוד של מימון והון.

הרכב המימון יכלול בדרך כלל מימון בנקאי בשיעור של כ 70% במיזמי מגורים וכ 80% לנכסים מניבים.

מרבית הגופים היזמיים ובעלי נכסים פועלים במחסור תמידי של הון עצמי ולעולם ינסו למנפו ככל הניתן.

במרבית שווקי הנדל"ן בארה"ב, במזרח ובאירופה קיים מגוון רחב של גורמים ומכשירי מימון חוץ בנקאיים המספקים מקורות משלימים לצרכי ההון העצמי יקר הערך.

ההזדמנות וצרכי השוק
בישראל, המהווה שוק קטן בסופו של דבר, אפשר לתאר את מפת הגורמים הפועלים ואת מקורות המימון שלרשותם בתחום הנכסים המניבים כדלקמן:


בעלי נכסים לשימוש עצמי - מגייסים את ההון הנדרש שהוא בעיקר הון עצמי של הבעלים, המאפיין אותם שהם סובלים ממחסור קבוע במקורות הון עצמי.

משקיעים מוסדיים (ביטוח, קרנות פנסיה וגמל) - מגייסות את ההון הנדרש באמצעות הצבר כספי העמיתים/מפקידים המממן בד"כ את כל ההשקעה ללא מינוף בנקאי.

חברות ציבוריות ייזמיות העוסקות בהקמת נכסים - חברות אלו מגייסות את ההון הנדרש בעיקר ע"י הנפקת אג"ח שתמורתן מהווה הון עצמי להשקעה בנכסים. הקשיים אופיניים בגיוס הון עצמי לחברות אלו הם כפיפות לדירוג והערכת סיכונים של הקמת הנכסים ושיעור השכרה מוקדמת של הנכס.

חברות ציבוריות להשקעה בנכסים מניבים - פועלות באמצעות גיוס הון בעיקר ע"י הנפקת אג"ח שתמורתן מהווה הון עצמי להשקעה בנכסים. לחברות אלו בדרך כלל אין בעיות בגיוס וגיוס ההון העצמי מתבצע בכפוף לנושאי דירוג ומגבלות לווה בודד.

חברות ייזום והשקעה פרטיות - מגייסות את ההון העצמי הנדרש בעיקר באמצעות ההון העצמי של הבעלים, שותפויות עסקיות ובנוסף אשראי חוץ בנקאי ממוסדיים הניתן באופן מועט.

המשמעויות העיקריות הן  שבעלי הנכסים הפרטיים וסקטור חברות ההשקעה הפרטיות המבקשות לעסוק בפיתוח ו/או רכישת נכסים מניבים סובלים ממחסור קבוע במקורות להון עצמי. לכן אחת התוצאות היא שמרביתם נאלצים למכור נכסים לאותה קבוצה קטנה של חברות ציבוריות ומוסדיים.  

בברכה,
אבי גולדנברג 
0544650999

אבי גולדנברג נציג חברת מזפרו העוסקת בתחום של  מימון חוץ בנקאי ומימון נדל"ן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 אבי גולדנברג נציג חברת מזפרו העוסקת בתחום של  מימון חוץ בנקאי ומימון נדל"ן.

ליצירת קשר  : 0544650999 avigag@gmail.com

אתר: www.mezzpro-eu.com

מידע נוסף בבלוג שלי - , אבי גולדנברג אודות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי גולדנברג

מאת: אבי גולדנברגהשקעות13/04/101228 צפיות
ניתוח המצב בשווקי הנדל"ן במזרח אירופה עשוי לצייר תמונה אחרת למה שצפוי בשווקי הנדל"ן באיזורים אלו בשנים הקרובות, התמונה החדשה שונה לגמרי מהמצב שבמהלך תקופת המשבר.

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן07/04/101459 צפיות
השלמת הון עצמי לפרויקטים היא "כסף יקר יותר ממימון בנקאי" אך נדיר וחיוני ליזם כתחליף והשלמה להון העצמי שלו, אשר אין יקר ערך יותר ממנו. כתבה על מימון חוץ בנקאי מאת אבי גולדנברג

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן05/04/101584 צפיות
סקירת החברות הפועלות בתחום הנדל"ן למגורים, על מקורות וקשיי גיוס ההון הנדרש.

מאת: אבי גולדנברגהלוואות15/03/101407 צפיות
ההזדמנות הבאה בשנתיים הבאות היא מימון חוץ בנקאי ("מזנין") לנכסים במרכז/מזרח אירופה. כך כותב אבי גולדנברג בסקירה על שוק הנדל"ן במזרח אירופה. בכתבה סוקר אבי גולדנברג את אמצעי המימון שעומדים בפני המשקיעים המעוניינים במקורות מימון נוספים.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222706 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202517 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183250 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183254 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182597 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182259 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica