חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבי גולדנברג צופה התעוררות בשוק הנדל"ן במזרח אירופה

מאת: אבי גולדנברגהשקעות13/04/20101229 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתוח המצב בשווקי הנדל"ן במזרח אירופה עשוי לצייר תמונה אחרת למה שצפוי בשווקי הנדל"ן באיזורים אלו בשנים הקרובות, התמונה החדשה שונה לגמרי מהמצב שבמהלך תקופת המשבר.

שוק הנדל"ן למגורים  במזרח אירופה הוא ענף פעילות בעל סיכויי צמיחה משמעותיים בחמשת השנים הבאות.

היזמים הפועלים בשוק המגורים  במזרח אירופה ואשר נחשבו ל"כבשים השחורות" של שוק ההון ב 2008-9 יראו בקרוב עליה בביקוש לדירות ויחלו לפתח ולממש את מלאי זכויות הבניה שברשותן, מה שיוביל לייצור  תזרימים ורווחים עבור בעלי המניות ומחזיקי איגרות החוב.


לאחר תקופה בה חוו ירידות ניכרות בשווי,  היזמים אשר יצליחו לספק את הביקוש ויבנו וימכרו דירות ביעילות ובנחישות הם אלה "שיקצרו את הפירות" החבויים  בנכסי החברה שבסיפריהן.

ביקוש למגורים עממיים במדינות מזרח / מרכז אירופה (בעיקר בפולין, רומניה, צ’כיה והונגריה), מייצג ביקוש אמיתי ויציב ל"מאות אלפי דירות".

ביקוש מאופיין בצורך לפתרונות מגורים בכ 10 ערים גדולות.
מדובר בביקוש של רוכשי דירה ראשונה לשימוש עצמי ומשפרי דיור.
הביקוש הוא בעיקרו לדירות בגודל ממוצע של כ 70 – 65 מר’ ובמחיר כולל לצרכן של כ 100,000-120,000 יורו.

הגורמים העיקרים לתזוזה בשוק

שוק הבניה ורכישות הנדל"ן נמצא בקפאון מוחלט מזה כבר כמעט שנתיים.
שיחרור משכנתאות לרוכשי דירות.
תכניות ממשלתיות  הופעלו  במהלך ההתייצבות שלאחרי המשבר הפיננסי לתמיכה במתן משכנתאות לרוכשי הדירות ולכן קיימת סבירות רבה שאביב 2010 יהווה את תחילת התקופה בה רוכשי דירות, עם הון עצמי של כ 30-40,000 איירו למשפחה, יאושרו למשכנתא ויתחילו לרכוש דירות.


מצב השוק כיום - ההזדמנות של מחר
בשוווקים הנדל"ן היצע הדירות החדשות הוא כמעט אפסי ולכן, יזמים בעלי פרויקטים מוכנים לביצוע במרכזי השכונות בערים, יזמים עם היתרי בניה ומערכי ניהול ומכירות מקצועיים, יהיו  הראשונים שיהנו מתחילת השינוי בביקושים ויציגו רווחים בתוך לא יותר משנתיים.


נדל"ן בפאתי העיר - לא ישתפר
התחזית  על שוק הנדל"ן בערים לא חולקת את האופטימיות עם התחזית שבנדל"ן  בפאתי הערים.
לא נראה כי מצבם של היזמים אשר  רכשו רכישות ספקולטיביות של קרקע חקלאית בפאתי הערים ישתפר, וכמו כן לא נראה שצפויה עליה במחירי הקרקעות באיזורים אלו, או שיתרחש שינוי בזמינותם  של גורמים שיהיו מעוניינים ברכישת הקרקעות הללו.

גם לשוק ההון הישראלי יש נציגות לא קטנה ומאוד מקצועית המורכבת מחברות ייזמיות שפועלות בתחום המגורים הזה מזה כעשור במזרח אירופה.
יש לשים לב לדוגמא לקבוצות היזמים הללו:
קבוצת לגנא, קבוצת אולימפיה, קבוצת לגנא, אפריקה ישראל, רונסון (דורי ותיאטראות ישראל), GTC (מקבוצת קרדן), שיכון ובינוי, גמול ייזום, בסר אירופה, אר. או. פיוצר, ניאוסיטי, דמרי, אוסיף, קבוצת אולימפיה ואחרים.

מרבית חברות אלו, למרות ש"סר חינן" בעיני חלק מהפרשנים, ביססו עצמן  היטב בשווקי המגורים במזרח אירופה. חברות  אלו הקימו ומכרו בהצלחה אלפי יחידות דיור ברמה טובה, לחברות הללו יש מלאי קרקעות עם זכויות בניה מאושרות במיקומים מעולים והן בעלות מומחיות במימון פרויקטים וניהול מקצועי.

להערכתי בתוך שנתיים, תוך לקיחה בחשבון את זמני הביצוע ואת כללי ה IFRS, יוצף ערך מהותי בחברות אלו.

בברכה,
אבי גולדנברג 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 אבי גולדנברג נציג חברת מזפרו העוסקת בתחום של  מימון חוץ בנקאי ומימון נדל"ן.

ליצירת קשר  : 0544650999 avigag@gmail.com

אתר: www.mezzpro-eu.com

מידע נוסף בבלוג שלי - , אבי גולדנברג אודות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי גולדנברג

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן07/04/101459 צפיות
השלמת הון עצמי לפרויקטים היא "כסף יקר יותר ממימון בנקאי" אך נדיר וחיוני ליזם כתחליף והשלמה להון העצמי שלו, אשר אין יקר ערך יותר ממנו. כתבה על מימון חוץ בנקאי מאת אבי גולדנברג

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן05/04/101584 צפיות
סקירת החברות הפועלות בתחום הנדל"ן למגורים, על מקורות וקשיי גיוס ההון הנדרש.

מאת: אבי גולדנברגנדל"ן04/04/101059 צפיות
שוק הנדל"ן מאופיין בהיבט הפיננסי ב-3 מאפיינים: שוק הנדל"ן במהותו צורך סכומים גדולים מאוד של מימון והון. הרכב המימון יכלול בדרך כלל מימון בנקאי בשיעור של כ 70% במיזמי מגורים וכ 80% לנכסים מניבים. מרבית הגופים היזמיים ובעלי נכסים פועלים במחסור תמידי של הון עצמי ולעולם ינסו למנפו ככל הניתן.

מאת: אבי גולדנברגהלוואות15/03/101407 צפיות
ההזדמנות הבאה בשנתיים הבאות היא מימון חוץ בנקאי ("מזנין") לנכסים במרכז/מזרח אירופה. כך כותב אבי גולדנברג בסקירה על שוק הנדל"ן במזרח אירופה. בכתבה סוקר אבי גולדנברג את אמצעי המימון שעומדים בפני המשקיעים המעוניינים במקורות מימון נוספים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181570 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173057 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171707 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171773 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161751 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161600 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161469 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica