חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סמסונג באדה מבית Samsung: האסטרטגיה השיווקית מאחורי ההשקה

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים07/04/20101936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשוק התחרותי של הסמארטפונים,  בו קיימות כל כך הרבה מערכותהפעלה, נשאלת השאלה מדוע סמסונג בכלל צריכה את כל ה"באדה" הזה ולמה דווקאעכשיו?

Bada (אוקיאנוס, בקוריאנית) היא פלטפורמתסמארטפונים שהושקה בדצמבר על ידי סמסונג. היא תומכת במגוון יכולות המעניקותחוויה עשירה למשתמשים, תוכנית פיתוח אפליקציות ייחודית אשר גם המפתחים וגםהצרכנים יוכלו להנות ממנה.  מאחורי אוקיאנוס היתרונות הגלומים במערכתהחדשה, עומדת גם חשיבה אסטרטגית מעניינת של סמסונג כמותג מוביל בתחוםהסלולר.

באתר Mobile-Review התפרסם מאמרשל אדגר מורטזין (Edgar Murtazin ) בו הוא מנתח את ההחלטה האסטרטגית של סמסונג לצאת עם ה- Bada , תוך סקירה היסטורית של התהליכים שהובילו אותה לידי כך, לפניכםתקציר מתוכו:

בתחילת 2009 סמסונג הטילה את יהבה על שוק מכשירי המגע והצליחה בגדול: 12חודשים לאחר מכן היא עברה את גבול ה- 40 מליון מכשירים. אולם סמסונג הייתהמודעת לחסרון שלה אשר הורגש בשוק הסמארטפונים (טלפונים חכמים), למרות(ואולי בגלל) שמכשירי הטלפון של סמסונג נשענו על ערב-רב של מערכות הפעלה.

באותו שלב השיקה סמסונג את Samsung Jet , טלפון מגע מעוצב עם אפשרויותשל טלפון חכם למרות שהוא לא מוגדר כ"טלפון חכם". זה היה מהלך אלגנטי שהשפיעעל הצרכנים עד כדי כך ש- 2 מליון מהם הזמינו את המכשיר במכירה מוקדמת.

סמסונג הייתה חייבת לצאת בהצהרה

הסלוגן אותו החדירה סמסונג היה כי ה Jet הוא "חכם יותר מסמארטפון ומהיריותר מסמארטפון". הגישה שהיא ניסתה להחדיר הייתה ש Samsung Jet , למרותשאינו מוגדר כסמארטפון, עדיף פונקציונלית על כל סמארטפון שנמצא בשוק.

קהל הצרכנים, השותפים העסקיים וגם העיתונאים אימצו גישה זו, אך יחד עםזאת, העריכו כי יהיה זה אתגר כמעט בלתי אפשרי ליישם אותה גם בדגמיםעתידיים. הצרכנים בסופו של דבר רוצים טלפון חכם ולא ממש משנה מה עומדמאחורי המונח. ה- Buzz word חייב את סמסונג להוציא לשוק סמארטפון ברמההגבוהה ביותר.

במהלך 2009 סמסונג עבדה על שיפור הדור הבא של ה Jet מבחינת חומרהותוכנה, פתחה חנות אפליקציות ומוסיקה והוסיפה יכולות אינטגרציה עם רשתותחברתיות. עם כל זאת, סמסונג נאלצה להתמודד עם העובדה המרה - שאין להסמארטפון - והייתה חייבת לצאת בהצהרה.

המהלך החכם של השנה

סמסונג ביצעה מהלך חכם ביותר ויצאה עם ה- Bada - פלטפורמה ניידת (MobilePlatform). גם אם תחפשו, לא תמצאו מסמך רשמי של סמסונג המעיד כי מדוברבמערכת הפעלה (OS).

הסיבה בגינה יש בלבול רב סביב ה- Bada היא שכל מערכות ההפעלה האחרותמתנהגות כפלטפורמות ומערכות הפעלה בו-זמנית. לדוגמא: Symbian היא גם מערכתהפעלה וגם פלטפורמה וזאת כיוון שכל סביבת העבודה והפיתוח סובב סביב מערכתההפעלה, וכנ"ל לגבי ה- iPhone והאנדרואיד. מערכת ההפעלה אנדרואיד אינהיכולה להתקיים מחוץ לסביבת הפיתוח שלה, הקודים נכתבו עבור אנדרואיד,מיועדים עבור מערכות המבוססות אנדרואיד בלבד. נכון, שיש הבדלים בין הגרסאותהשונות של האנדרואיד - אבל הם זניחים.

ערכת הפיתוח (SDK) שסמסונג מפיצה אינה מציעה למפתחים לכתוב פיסות קודלמערכת הפעלה מסוימת, אלא מאפשרת להם "לשחק" עם כמה פונקציות מסוימות כמוממשק משתמש, אנשי קשר וכדומה. במילים אחרות, ה- SDK אינו מקושר למערכתהפעלה הנמצאת על מכשיר כלשהו.

אתם שואלים למה?

כיוון שיכולות להיות מספר מערכות הפעלה תואמות אשר פלטפורמת ה Badaמחברת ביניהן. גרסת הביטא של ה- SDK מאפשרת גישה לכמה פונקציות מערכתיותולממשק המשתמש של TouchWiz 3D, וזה בלבד הספיק בכדי לקבוע שה- Bada היאלמעשה תוסף לממשק משתמש.

פלטפורמה אחת מכוונת למספר מערכות הפעלה

גרסאות העתיד של ה- SDK יאפשרו לפתח יישומים לא רק בממשק המשתמש, אלא גםבתכונות ופונקציות אחרות - זאת מבלי לגעת בליבה של מערכת ההפעלה. זוהיגישה מהפכנית, ייחודית ויוצאת דופן.

אם אתם זוכרים, סמסונג הייתה יצרנית הסלולר הראשונה שהשתמשה בממשק משתמשאחד, TouchWiz, במערכות הפעלה ופלטפורמות שונות. מבחינת בעל המכשיר, זה לאהיה משנה באיזה מערכת הפעלה מדובר, כל עוד הוא מכיר ומזהה את ממשק המשתמשעם זה של סמסונג. במילים אחרות, הם הפכו את ממשק המשתמש הפשוט לאפקט מכירתיחיוני.

את המחשבה הזאת ניתן להרחיב גם על ה- Bada. בעיקרו של דבר, פלטפורמתהניידים של סמסונג משלבת ממשק משתמש ויישומים של מפתחי צד שלישי. במיליםאחרות, סמסונג נותנת למפתחים כלי אוניברסאלי לפתח יישומים עבור כל הפתרונותמבוססי Bada, בלי קשר למערכת ההפעלה וזאת בשונה מיצרניות הסלולר האחרות,אשר מתמקדות במערכת הפעלה אחת שמשמשת גם כפלטפורמה. כאן נכנס היתרון האמיתישל סמסונג למשחק - היא יכולה לכוון את ה-Bada למגוון מערכות הפעלה, ועדייןלהתייחס אליהן כחלק מפלטפורמה אחת.

איזה יתרון מקנה הגישה החדשה של סמסונג?

סמסונג יכולה לנצל את נקודות החוזק שלה בפתרונות הנוכחיים שיש לה מבלילהמתין למכשיר המבוסס לינוקס או כל מערכת הפעלה אחרת, שיהיה חלק מהארסנלשלהן. בנוסף, ברגע שיוסיפו את מערכת ההפעלה השנייה למערך מערכות ההפעלהמבוססות bada , חנות האפליקציות של bada תכיל מבעוד מועד מבחר ענק שלאפליקציות שיהיו מותאמות למערכת ההפעלה החדשה.

בעוד שסימביאן, מימו ואנדרואיד נבנו סביב הרעיון של כתיבה בקוד פתוח,ה-Bada שונה, היא פתוחה במובן שמפתחי צד שלישי יוכלו לפתח אפליקציות משלהם -וזהו! , בדומה למה שחברת אפל עושה עם אייפון שלה.

האם אי פעם ה- Bada תהיהפתוחה לגמרי?

בהחלט לא, וזאת כיוון שהיא אינה מקושרת למערכת הפעלה ספציפית. מדוברבפלטפורמה ניידת שתשתמש בכל מערכת ההפעלה אליה היא תגיע וגם בכלי המערכת -בהתאם לצרכים הנוכחיים של החברה.

מה יהיה בעתיד?

בפרספקטיבה לזמן קצר, ה- Bada תרקיע שחקים ומיצובה כפלטפורמת סמארטפוןתביא לדחיפה משמעותית במכירות סמסונג בנתח שוק זה.

בשנת 2010 סמסונג מתכננת להשיק 6 מכשירים סלולריים מבוססי Bada ובשנת2011 יהיו הרבה יותר. ההערכה היא כי מכשיר הלינוקס מבוסס bada הראשון יושקבמחצית השניה של 2011.

האם הצעד של סמסונג בשחרור פלטפורמה משלהם , Bada, יסייע לסמסונג להגדילאת נתח המכירות העולמי בשוק הסמארפונים (הטלפונים החכמים)?

מהלך זה הופך את סמסונג לחברה הראשונה המציגה פלטפורמה אחת המתאימהלמערכות הפעלה מגוונות, הייחודיות שלה באה לידי ביטוי בכך שפיתוחהאפליקציות אינו כבול למערכת הפעלה ספציפית, אלא לממשק המשתמש ולפונקציותהטלפון שלה.

מצד אחד,החשיבה השיווקית -יצירתית הזו ראויה להערכה:  הגמישות של הבאדהתקנה לסמסונג את היכולת להשיק מוצרים חדשים מהר יותר מכל אחד אחר תוך הבטחתתאימות יישומים לכל מערכת הפעלה.

ועדיין,  ההצלחה של ה- Bada תלויה בפעילות (או בחוסר הפעילות) של מפתחיצד שלישי: אם לא תהיה פעילות מצידם, Bada תאבד את היתרונות הפוטנציאלייםשלה כהרף עין. איך אפשר לתרגם את היתרונות מפוטנציאל למעשה....?

(המאמר התפרסם לראשונה בבלוג "העולם הסלולארי שלי" של Sansung)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

samsung mobile israel

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת samsung mobile

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים16/03/103043 צפיות
החודש הושק בארץ מכשיר Samsung Spica (סמסונג ספיקה, או בשמו הרשמי Samsung I5700 ) וכבר ניתן למצוא אותו בקטלוג המכשירים של חברת פלאפון

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים24/02/104259 צפיות
מדובר מכשיר בעל מסך מגע מלא, משלב אפליקציות מובנות של רשתות חברתיות לצד ווידג'טים מתקדמים כגון Twitter ו- Bebo המאפשרים ריבוי מסרים מיידים בזמן אמת ולהתכתב עם החברים באמצעות השירות אותו הם בוחרים

מאת: samsung mobileגאדג'טים24/02/1012099 צפיות
עוד השקה מבית סמסונג - Samsung Monte S5620 (סמסונג מונטה). מדובר מכשיר בעל מסך מגע מלא, משלב אפליקציות מובנות של רשתות חברתיות לצד ווידג'טים מתקדמים כגון Twitter ו- Bebo המאפשרים ריבוי מסרים מיידים בזמן אמת ולהתכתב עם החברים באמצעות השירות אותו הם בוחרים סמסונג אלקטרוניקס מכריזה על השקת S5620 Monte Samsung, מכשיר עם מסך מגע מלא הכולל מגוון תכונות מולטימדיה, עיצוב ארגונומי במראה יוקרתי בצבעי כתום ושחור. המכשיר בעל ממשק אינטואיטיבי של Touchwiz 2.0 Plus.

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים17/02/102601 צפיות
בתחילת השבוע חגגו בכל העולם את חג האהבה, אבל בסמסונג חגגנו חג קטן נפרד. בתערוכת הסלולר בברצלונה Mobile World Congress 2010, המתקיימת השבוע, הושק המכשיר שכולם ציפו לו - הסמארטפון הראשון הפועל על הפלטפורמה החדשה bada , Samsung Wave S8500.

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים28/01/101530 צפיות
כבר לא צריך מחשב כדי לגלוש באינטרנט מכל מקום: אפשר לשלוח מייל מהרכבת, לצייץ בטוויטר מהתור בבנק, לכתוב סטטוס בפייסבוק כשאנחנו במספרה.. הכל, כמובן, בעזרת הטחפונים הסלולריים החכמים

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים05/01/101567 צפיות
קשה לחזות את עולם הסלולר של 2020, אבל לבטח הוא יהיה שונה לחלוטין מזה של 2010, בדיוק כמו שעולם הסלולר של ימינו שונה מזה של תחילת המאה.

מאת: samsung mobileטלפונים סלולריים12/11/091153 צפיות
ה- WINDOWS MOBILE כאן ממזמן, האנדרואיד כאן לא מזמן, אבל בקרוב מאוד, מערכת הפעלה חדשה תנחת בעולם הסלולר: ה- Bada מבית היוצר של Samsung.

מאמרים נוספים בנושא טלפונים סלולריים

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים09/02/205424 צפיות
מידע הוא נכס בעל ערך רב. וכיום, עת כולנו מרבים לעשות שימוש בתקשורת כתובה הדבר נכון שבעתיים. כל אחד מאתנו מחזיק בידיו המון מידע, קבצים ואינפורמציה שעשויים להיות בעלת משמעות רבה מבחינות שונות. לדוגמה, בהיבט משפטי, פיננסי, כלכלי ואפילו פוליטי או חברתי.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים22/04/196559 צפיות
כולנו מוקפים בהמון מידע. הרשת המקוונת מכילה מידע עצום והמון פרטים שעשויים להיות מעניינים ומשמעותיים עבורנו. אך אין ספק שמה שהכי רלוונטי לכל אחד מאתנו זה התכתובת האישית שהוא מנהל וההודעות שהוא שולח ומקבל.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים25/09/187917 צפיות
וואטסאפ היא אפליקציה פופולרית למסרים מיידיים ולשיחות טלפון שמותקנת במכשירים ניידים. האפליקציה כוללת אפשרות לשמירה על היסטוריית ההודעות שבוצעו וכך אפשר לשמור על תוכן ההודעות לאורך זמן.

מאת: נינה כהןטלפונים סלולריים15/01/181525 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר

מאת: shmolikטלפונים סלולריים23/10/163154 צפיות
הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ופעם בכמה זמן אנו טועמים מיצירותיה המופלאות. אחת מהן הינה הסמארטפון - יצירתו הייתה נקודת מפנה בעולם הטכנולוגי ובמהירות התפתח ותפס חלק ניכר בחיינו. אך מה מניע את הסמארטפון? מה הופך אותו לכל כך מיוחד מלבד ממערכת ההפעלה המופלאה שלו השונה מכל פלאפון רגיל?

מאת: נטלי הרוש טלפונים סלולריים14/09/162439 צפיות
תקלת מסך באייפון 6..? קראו את המאמר הבא

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163881 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica