חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלטרנטיבות לחברות בקשיים

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים11/04/20101590 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברה היא ישות משפטית שהקמתה נעשית בדרך שנקבעה בחוק. כאשר חברה נקלעת לקשיים ישנן כמה אפשרויות: פירוק החברה, כינוס נכסים או הקפאה והסדר. פירוק הוא הליך משפטי שתכליתו כינוס נכסי החברה, מימושם וחלוקת התמורה לנושים, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחום. ישנם שלושה סוגי פירוק: פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט ופירוק בפיקוח בית המשפט.

ההבדל הוא בדרך בה מתנהל ההליך בפועל, מרגע שנפתח – בין אם בין כתלי ביהמ"ש או מחוצה לו. פירוק מרצון נעשה על ידי בעלי המניות בהחלטה מיוחדת באסיפה כללית. פירוק מרצון בפיקוח בימ"ש הוא הליך המיושם לעתים רחוקות. במקרה כזה מאפשרים פירוק מרצון וביהמ"ש אינו מתערב בתהליך אולם הוא מפקח במידת הצורך.

פירוק על ידי בית משפט הוא המקרה השכיח, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בפירוק ובהבראת חברות. הסמכות להורות על פירוק נמצאת בידי ביהמ"ש המחוזי במקום בו מצויים משרדי החברה שתפורק. בכל מקרה ממנים לחברה מפרק המקבל את זכויות הדירקטוריון. המפרק יכול לנהל את החברה גם כעסק חי כדי למוכרה. רק בסיום הליך הפירוק מחוסלת הישות המשפטית.

בניגוד לכינוס נכסים תפקידו של מפרק הוא לתפוס את כלל נכסי החברה ולא רק נכס מסוים. כשמוצא צו פירוק לרוב החברה מפסיקה את פעולתה, למעט מקרים בהם עדיף שתמשיך להתנהל כעסק חי על מנת למכור אותה כך. בכינוס נכסים החברה לרוב ממשיכה לפעול כרגיל. עם זאת, לעתים הליכי פירוק יכולים להסתכם בשיקום וכינוס נכסים יכול להביא לפעמים לפירוק החברה.

לפני כ-20 שנה החלה להשתרש פרקטיקה חליפית לפירוק והיא הבראה, מסביר עו"ד אורי דניאל. בית המשפט יכול לתת צו הקפאה לצורך פשרה או הסדר עם נושים ל-9 חודשים. עם הבקשה יש להציג תכנית לתקופת ההקפאה ותכנית הבראה לטווח הארוך. ביהמ"ש בודק את הבקשה בהתייחס לטובת הנושים, פוסק את משך זמן ההקפאה וממנה נאמן או מנהל מיוחד להפעלת החברה וגיבוש ההסדר. ההקפאה נועדה לתת פסק זמן לחברה כדי לרכז מאמצים בשיקום.

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה09/11/101785 צפיות
האם אפשר למצוא נוסחה מתמטית שתסייע לשופטים להגיע לפיצוי האופטימאלי בהסכמי פשרה? מסתבר שכן. עו"ד אורי דניאל מספר כי שופט בית משפט השלום בתל-אביב, מנחם קליין, מציע כזו. בבואו לגבש את הנוסחה שקל קליין מה הם סיכויי הצדדים, מה הם הסיכונים של כל צד ומה ההשפעה של שיקולי הצדק על המקרה הספציפי.

מאת: עו"ד אורי דניאלביטוח14/09/101748 צפיות
ע"פ חוק ביטוח לאומי קיים ביטוח בשם "ביטוח נכות" המעניק הטבות לכלל האנשים להם נקבעו אחוזי נכות כלשהם. ואולם, התנאי הראשון לקבלת ההטבות הוא עצם הוכחת הנכות, ולאחר מכן הוכחת אי היכולת להשתכר בעבודה או בכלל לתפקד. על מנת להוכיח זאת, עו"ד אורי דניאל טוען שעל כל נכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר קובעת את רמת הנכות וכן יכולת התפקוד.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה30/06/102325 צפיות
מאז כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה בתחילת שנת 2008, הפנסיה היא באחריות המעסיק ומתפקידו לדאוג להפרשתה. החוק הוא בעצם צו הרחבה לחוק הפנסיה הקובע כי כל עובד בישראל זכאי לחסכון פנסיוני מקיף ועל המעביד לשלם את חלקו.

מאת: עו"ד אורי דניאלנדל"ן ומקרקעין30/04/101478 צפיות
לפני חתימה על הסכם עסקת נדל"ן, חשוב לחשב את התשלומים לרשויות המס. על מנת לעשות זאת רצוי לפנות לעורך דין מיסוי מקרקעין שיוכל לסייע. התייעצות עם עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום, יכולה לסייע לחסכון של סכומים משמעותיים בעת ביצוע עסקת נדל”ן.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה28/04/102758 צפיות
כולנו צריכים מדי פעם יום חופש מהעבודה אם זה כדי לעמוד במחויבויות אחרות או סתם בכדי לצאת מהשגרה ולהתרענן מאווירת היום יום. אם כן, כמה חופש באמת מגיע לנו על פי חוק וכמה ימי חופש בשנה אני יכול לדרוש?

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי10/03/101683 צפיות
משרד עו"ד אורי דניאל ידוע בהצלחתו ובניסיונו הרב במגוון תחומים משפטיים כגון, ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, דיני עבודה, ונדל"ן ומיסוי מקרקעין. בתחום הליטיגציה ייצג משרד עו"ד אורי דניאל את לקוחותיו במאות תיקים משפטיים וזכה להצלחה לא מבוטלת. עיקרון הליבה העומד בבסיס הטיפול בכל תיק הוא הייצוג בבית המשפט, המהווה את לב לבה של המשפטנות.

מאמרים נוספים בנושא דיני עסקים

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222360 צפיות
תוספת בניה היא הוספת שטח או קירוי שטח למבנה קיים ,בניית גדר, בריכה, הצבת ג'קוזי, סגירת מרפסת, פרגולה ועוד. זכויות הבניה של כל קרקע נקבעות בתכנית בניין עיר (תב"ע) והן מפרטות את היקף הבניה האפשרי במבנה. במקרים מסוימים, החוק מאפשר לבקש הקלות בהגשת בקשה לתוספת זכויות בניה וקווי בניין, הנתונות לשיקול דעת הוועדה המקומית. במידה וקיימות זכויות בניה שטרם מומשו במבנה – תוכלו לבקש מהועדה המקומית לתכנון ובניה היתר בניה לתוספת בניה, עד הגודל המותר לפי התב"ע. במידה ואין זכויות בניה לפעמים ניתן לבקש לנייד(לרכוש) זכויות בנייה מבעלי זכויות.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222326 צפיות
מהו רישיון עסק? על פי חוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968, כל עסק הטעון רישוי בצו רישוי עסקים חייב ברישיון עסק לפתיחתו ולניהולו. רישיון לניהול עסק הינו מסמך הניתן על ידי העירייה המתיר את פתיחתו וניהולו של עסק לפי חוקים, תקנות ותנאים מכוח חוק רישוי עסקים. הרישיון ניתן לבעלי העסק המנהלים בפועל את העסק או האחראים לניהולו (אין קשר הכרחי בין בעלי העסק ובעלי הנכס). הבעלות של העסק מוגדרת לפי הרשום בטופס הרישיון שהוצא מטעם העירייה.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים29/03/21805 צפיות
בתאריך 10.7.18 הצביעה מליאת הכנסת על תיקון 34 לחוק רישוי עסקים. הרפורמה הנוכחית ברישוי עסקים, הקרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" מטרתה ליצור: איזון בין המטרות של חוק רישוי עסקים - שמירה על הציבור מפני נזקים (בריאותיים, בטיחותיים, סביבתיים וכד') - לבין עידוד הפעילות הכלכלית במשק וצמצום הפגיעה בעסקים. רפורמה זו היא בעצם המשך ישיר לרפורמה של 2012 ומשלימה אותה. גולת הכותרת של הרפורמה ב-2012 היא ההבנה שבכדי לייצר לבעלי העסקים וודאות, שקיפות ונגישות לדרישות החלות עליהם, יש לפרסם מפרטים אחידים. הרפורמה הנוכחית שואפת לשפר ולייעל את תהליך הרישוי, ובעצם יש לומר תהליכי הרישוי, משום שהיא מגדירה תהליכי רישוי שונים המותאמים לסוגי העסקים השונים ומכאן שמה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" פעימה ראשונה של הרפורמה נכנסה לתוקף ב-1.1.19

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211072 צפיות
מדריך אודות עבודות הפטורות מהיתר בנייה מדריך זה מפרט את סוגי העבודות והמבנים הפטורים מהיתר בנייה, על פי תקנות התכנון והבנייה (עבודות ומבנים הפטורים מהיתר), התשע"ד – 2014.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211010 צפיות
על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לרישוי עסקים במבנים שאינם מוסדרים, במקביל לבדיקת גורמי הרישוי השונים, המחלקה לתכנון ולרישוי הנדסי בודקת אם הבקשה תואמת את דיני התכנון והבנייה בנושאים הבאים: חוקיות המבנה והיתר הבנייה. באם אין היתר בנייה – מידת העמידה בהגדרות המאפשרות רישיון עסק ללא היתר בנייה. התאמת השימוש בנכס לייעוד המבנה על פי היתר הבנייה ותכנית בניין עיר (תב"ע).

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201056 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: רוי ורלדיני עסקים29/01/201234 צפיות
ישנם אנשים רבים שמצאו הצלחה על ידי השקעה ברכוש מסחרי. אין שום קסם בלספק לך חיים מצליחים. תזדקק לידע עובד בנושא נדל"ן, להיות בעל ניסיון בשוק וניסיון בענף. מאמר זה מכיל כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל בהרפתקה שלכם ללמוד יותר על הפעלת נדל"ן מצליח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica