חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגיות במיסוי מקרקעין

לפני חתימה על הסכם עסקת נדל"ן, חשוב לחשב את התשלומים לרשויות המס. על מנת לעשות זאת רצוי לפנות לעורך דין מיסוי מקרקעין שיוכל לסייע. התייעצות עם עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום, יכולה לסייע לחסכון של סכומים משמעותיים בעת ביצוע עסקת נדל”ן.

עו"ד אורי דניאל מסביר כי כל עסקת נדל"ן כוללת בתוכה סוגיות שונות של מיסוי מקרקעין שעשויות להפוך את העסקה ללא כדאית. במסגרת הכללית של מיסוי מקרקעין נכללים מס רכישה, מס מכירה, מס שבח, היטל השבחה ומס ערך מוסף. מס מכירה בוטל על כל העסקאות אשר נעשו החל בחודש אוגוסט 2007.

מס שבח הינו מס אותו משלם מוכר הנכס. מס השבח מוטל על הרווח מההפרש שבין מחיר הרכישה של הנכס למחיר המכירה שלו. עו"ד אורי דניאל מסביר כי קיימים מקרים בהם הנכס לא הושבח ואפילו הפסיד, מחיר המכירה הוא נמוך ממחיר הרכישה של הנכס. במצב כזה אין צורך בתשלום מס שבח. פטור ממס שבח מגיע למי שלא מכר דירה בארבע השנים שקדמו לעסקה הנוכחית. בנוסף לפטור זה, החוק קובע פטורים נוספים והנחות ממס השבח.

מס הרכישה הוא מס אותו משלם רוכש הנכס. קיימים פטורים והקלות ממס רכישה במקרים מסוימים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסוי מקרקעין על מנת לברר אילו אפשרויות קיימות מבחינת הקלות או פטור ממס הרכישה. מס הרכישה לגבי דירות מגורים מדורג על פי שווי הדירה הנרכשת. עבור מקרקעין שאינם דירות מגורים, המס יהיה 5% משווי העסקה. עו"ד אורי דניאל מציע להיעזר בסימולטר הקיים באתר משרד האוצר לחישוב מס הרכישה, על מנת לקבל מושג כללי טוב יותר.

כל עסקת נדל"ן כוללת היבטים שונים של מיסוי מקרקעין והמוכרים נכס או מעוניינים לרכוש נכס, עשויים להתקשות בהבנת זכויותיהם וחובותיהם בתחום מיסוי המקרקעין. בעת רצון לבצע עסקת נדל"ן מומלץ לפנות אל עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום ויוכל לסייע בחסכון של זמן ושל כסף

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה09/11/101787 צפיות
האם אפשר למצוא נוסחה מתמטית שתסייע לשופטים להגיע לפיצוי האופטימאלי בהסכמי פשרה? מסתבר שכן. עו"ד אורי דניאל מספר כי שופט בית משפט השלום בתל-אביב, מנחם קליין, מציע כזו. בבואו לגבש את הנוסחה שקל קליין מה הם סיכויי הצדדים, מה הם הסיכונים של כל צד ומה ההשפעה של שיקולי הצדק על המקרה הספציפי.

מאת: עו"ד אורי דניאלביטוח14/09/101749 צפיות
ע"פ חוק ביטוח לאומי קיים ביטוח בשם "ביטוח נכות" המעניק הטבות לכלל האנשים להם נקבעו אחוזי נכות כלשהם. ואולם, התנאי הראשון לקבלת ההטבות הוא עצם הוכחת הנכות, ולאחר מכן הוכחת אי היכולת להשתכר בעבודה או בכלל לתפקד. על מנת להוכיח זאת, עו"ד אורי דניאל טוען שעל כל נכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר קובעת את רמת הנכות וכן יכולת התפקוד.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה30/06/102325 צפיות
מאז כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה בתחילת שנת 2008, הפנסיה היא באחריות המעסיק ומתפקידו לדאוג להפרשתה. החוק הוא בעצם צו הרחבה לחוק הפנסיה הקובע כי כל עובד בישראל זכאי לחסכון פנסיוני מקיף ועל המעביד לשלם את חלקו.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה28/04/102759 צפיות
כולנו צריכים מדי פעם יום חופש מהעבודה אם זה כדי לעמוד במחויבויות אחרות או סתם בכדי לצאת מהשגרה ולהתרענן מאווירת היום יום. אם כן, כמה חופש באמת מגיע לנו על פי חוק וכמה ימי חופש בשנה אני יכול לדרוש?

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים11/04/101592 צפיות
חברה היא ישות משפטית שהקמתה נעשית בדרך שנקבעה בחוק. כאשר חברה נקלעת לקשיים ישנן כמה אפשרויות: פירוק החברה, כינוס נכסים או הקפאה והסדר. פירוק הוא הליך משפטי שתכליתו כינוס נכסי החברה, מימושם וחלוקת התמורה לנושים, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחום. ישנם שלושה סוגי פירוק: פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט ופירוק בפיקוח בית המשפט.

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי10/03/101684 צפיות
משרד עו"ד אורי דניאל ידוע בהצלחתו ובניסיונו הרב במגוון תחומים משפטיים כגון, ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, דיני עבודה, ונדל"ן ומיסוי מקרקעין. בתחום הליטיגציה ייצג משרד עו"ד אורי דניאל את לקוחותיו במאות תיקים משפטיים וזכה להצלחה לא מבוטלת. עיקרון הליבה העומד בבסיס הטיפול בכל תיק הוא הייצוג בבית המשפט, המהווה את לב לבה של המשפטנות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201320 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201511 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201308 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201593 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201002 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20959 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica