חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיהו נכה עפ"י חוק הביטוח הלאומי ?

מאת: עו"ד אורי דניאלביטוח14/09/20101749 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 ע"פ חוק ביטוח לאומי קיים ביטוח בשם "ביטוח נכות" המעניק הטבות לכלל האנשים להם נקבעו אחוזי נכות כלשהם. ואולם, התנאי הראשון לקבלת ההטבות הוא עצם הוכחת הנכות, ולאחר מכן הוכחת אי היכולת להשתכר בעבודה או בכלל לתפקד. על מנת להוכיח זאת, עו"ד אורי דניאל טוען שעל כל נכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר קובעת את רמת הנכות וכן יכולת התפקוד.

מבחינת אחוזי הנכות, העניין מעט מסובך אולם עו"ד אורי דניאל מנסה להסביר זאת בצורה מעט יותר בהירה - באופן כללי הוועדה הרפואית נוהגת להכיר בנכים כאלה שנמצא שאחוז נכותם הוא בסך כולל של 60%, או ליקוי יחיד שנמצא אצל האדם שמקנה לו אחוז נכות של 25%. כמו כן, עו"ד אורי דניאל טוען שאחד מהתנאים העיקריים למעבר הישורת האחרונה (קביעת דרגת חוסר כשירות) היא שלאדם אין יכולת להשתכר מעבר לסכום השווה ל25% מהשכר הממוצע במשק – כלומר פחות מ2000 ₪.

עבור עקרת בית, לעומת זאת, נדרשת הוכחה של נכות בשיעור של 50% על מנת לקבל את ההטבות בחוק. אדם שנקבעה לו נכות בגובה 75% ומעלה זכאי לקצבת נכות חודשית מלאה על סך 2,160 ש"ח. לנכים בעלי דרגת אי כשירות בשיעור גבוה מ-74% שאינם שוהים במוסד רפואי ואחוז נכותם הרפואית הוא 50% לפחות, ניתנת קצבה חודשית בסכום שנע בין 232 ל-343 ₪. נכה או עקרת בית נכה שנקבעה להם דרגת אי-כושר בשיעור שבין 60% ל–74% זכאים לקצבת נכות חודשית חלקית בהתאם לדרגת האי כשירות. לדוגמה, נכה שנקבעה לו דרגת אי כשירות בשיעור של 60% יהיה זכאי ל60% מסכום הקצבה המלאה.

ואולם, במידה והוועדה דוחה את בקשתו של הנכה או קובעת לו אחוז נכות נמוך יותר משציפה, ניתן לפנות את עורך דין המתמחה בענייני ביטוח לאומי כמו עו"ד אורי דניאל, ולהגיש ערעור על אחוז הנכות הרפואית או על דרגת אי הכשירות שנקבעה.

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה09/11/101787 צפיות
האם אפשר למצוא נוסחה מתמטית שתסייע לשופטים להגיע לפיצוי האופטימאלי בהסכמי פשרה? מסתבר שכן. עו"ד אורי דניאל מספר כי שופט בית משפט השלום בתל-אביב, מנחם קליין, מציע כזו. בבואו לגבש את הנוסחה שקל קליין מה הם סיכויי הצדדים, מה הם הסיכונים של כל צד ומה ההשפעה של שיקולי הצדק על המקרה הספציפי.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה30/06/102325 צפיות
מאז כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה בתחילת שנת 2008, הפנסיה היא באחריות המעסיק ומתפקידו לדאוג להפרשתה. החוק הוא בעצם צו הרחבה לחוק הפנסיה הקובע כי כל עובד בישראל זכאי לחסכון פנסיוני מקיף ועל המעביד לשלם את חלקו.

מאת: עו"ד אורי דניאלנדל"ן ומקרקעין30/04/101481 צפיות
לפני חתימה על הסכם עסקת נדל"ן, חשוב לחשב את התשלומים לרשויות המס. על מנת לעשות זאת רצוי לפנות לעורך דין מיסוי מקרקעין שיוכל לסייע. התייעצות עם עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום, יכולה לסייע לחסכון של סכומים משמעותיים בעת ביצוע עסקת נדל”ן.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה28/04/102759 צפיות
כולנו צריכים מדי פעם יום חופש מהעבודה אם זה כדי לעמוד במחויבויות אחרות או סתם בכדי לצאת מהשגרה ולהתרענן מאווירת היום יום. אם כן, כמה חופש באמת מגיע לנו על פי חוק וכמה ימי חופש בשנה אני יכול לדרוש?

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים11/04/101593 צפיות
חברה היא ישות משפטית שהקמתה נעשית בדרך שנקבעה בחוק. כאשר חברה נקלעת לקשיים ישנן כמה אפשרויות: פירוק החברה, כינוס נכסים או הקפאה והסדר. פירוק הוא הליך משפטי שתכליתו כינוס נכסי החברה, מימושם וחלוקת התמורה לנושים, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחום. ישנם שלושה סוגי פירוק: פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט ופירוק בפיקוח בית המשפט.

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי10/03/101684 צפיות
משרד עו"ד אורי דניאל ידוע בהצלחתו ובניסיונו הרב במגוון תחומים משפטיים כגון, ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, דיני עבודה, ונדל"ן ומיסוי מקרקעין. בתחום הליטיגציה ייצג משרד עו"ד אורי דניאל את לקוחותיו במאות תיקים משפטיים וזכה להצלחה לא מבוטלת. עיקרון הליבה העומד בבסיס הטיפול בכל תיק הוא הייצוג בבית המשפט, המהווה את לב לבה של המשפטנות.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח

מאת: רוי ורלביטוח29/01/201230 צפיות
נדל"ן מסחרי הוא עסק רווחי מאוד עבור אנשים רבים. אין בזה שום קסם. אתה צריך ידע, מוסר עבודה טוב ויש לך את הדחף להצליח. במאמר זה יש כמה הצעות שיעזרו לכם בנדל"ן. לפני שאתה רוכש נכס כלשהו, ​​התבונן ברמות ההכנסה המקומיות, בשיעור האבטלה והאם האזור הזה גדל או לא. אם אתה מסתכל על נכס שקרוב לדברים כמו אוניברסיטה, מרכזי תעסוקה, אוניברסיטאות או חברות גדולות, ייתכן שתוכל למכור אותו מהר יותר ובכסף רב יותר.

מאת: מגניב ביטוח09/08/162162 צפיות
ובכן, התשובה היא לא עניין של כדאיות אלא של אפשרות. יש לכם בהחלט את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחול מקופת החולים בה אתם חברים, אם כי עליכם לזכור שקופת חולים הוא גוף ציבורי שלא תמיד מעניק את השירות הטוב ביותר, בזמן שאתם הכי צריכים אותו, וכן קופת חולים מתמחה בתחום של ביטוחי נסיעות בהקשר הרפואי, בעוד שאתם זקוקים לפתרון גם בהיבט של רכוש וכסף שאותם אתם לוקחים יחד איתכם לטיול.

מאת: מאיר סוויסה ביטוח05/11/153936 צפיות
טיפים לבחירת חברת הובלות בקריות תושבי חיפה והצפון זקוקים מדי פעם לשירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה. חברת הובלות בקריות מציעה שירות מקצועי לכלל לקוחותיה ומכירה את כל שכונות ורחובות העיר ואת כל אזור הצפון. לחברת הובלות בקריות יש צי חדש של רכבי הובלה וצוות מקצועי ומנוסה מבצע את העבודה במהירות וביעילות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

מאת: רוי ורלביטוח22/09/153380 צפיות
Purchasing life insurance policy is a wise decision.This can make you to wonder where to begin to start with your research. Your beneficiary can pay the mortgage, including your mortgage, as well as be able to provide for your spouse's well-being and finance your children's education.

מאת: Shiraביטוח17/06/148261 צפיות
חברות ביטוח רבות נעזרת במשרדי חקירה פרטיים על מנת לאמת הצהרות של מבוטחים התובעים מן הביטוח סכומי כסף בגין פגיעה שנפגעו בה בהיותם מבוטחים. רבות מחקירות ביטוח אלה נעשות בתחום ביטוח הרכב כאשר אנשים מעורבים בתאונות דרכים והם תובעים את הביטוח באשר לנזק שנגרם להם.

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/149273 צפיות
מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".

מאת: אורי תבורביטוח01/12/138980 צפיות
בטרם שתרכשו פוליסת נכות מתאונה, רצוי לבחון האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לכם והאם אין ברשותכם כבר פוליסת ביטוח אחרת אשר מכילה בתוכה כיסוי נכות מתאונה בסכום ראוי. צעדיכם הם שיכריעו מה תקבלו, אם בכלל, ביום הגשת התביעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica