חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חופש מהעבודה- כמה ולמה?

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה28/04/20102757 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו צריכים מדי פעם יום חופש מהעבודה אם זה כדי לעמוד במחויבויות אחרות או סתם בכדי לצאת מהשגרה ולהתרענן מאווירת היום יום. אם כן, כמה חופש באמת מגיע לנו על פי חוק וכמה ימי חופש בשנה אני יכול לדרוש?

משרדו של עו"ד אורי דניאל עוסק בדיני עבודה והוא יסביר איך זה עובד. קבלת ימי חופשה מהעבודה זוהי זכות העובד הקבועה בחוק. בחוק נקבעה חופשה שנתית בכדי שהעובד יוכל לנח ולאגור כוחות מבלי ששכרו יפגע. עובד זכאי למינימום 14 ימי חופשה בשנה. ימי החופשה אינם כוללים שירות מילואים, חגים, חופשת לידה, ימי מחלה, ימי אבל וכדומה.

ככל ששנות הוותק בעבודתך עולות כך עולה זכאותך למס ימי חופשה בשנה, מפרט עו"ד אורי דניאל. מספר ימי החופשה יכול להגיע עד ל-28 ימים בשנה לבעלי ותק של 14 שנים ומעלה. חשוב לציין כי בעת חתימה על הסכם עבודה אישי באפשרותך לדרוש חופשה שנתית ארוכה יותר מהמחויב בחוק. פרט נוסף שיש לשים אליו לב הוא כי היקף המשרה הוא אינו פרמטר הנלקח בחשבון בעת חישוב מספר ימי העבודה שהעובד זכאי להם, אך תעריף יום החופשה אכן משתנה בהתאם לרמת השכר של העובד.

במקרה ועובד לא יצא לחופשה לפי מספר הימים המינימלי המגיע לו על פי חוק עליו לעשות זאת לפני תום השנה, העובד אף יכול להיות מחוייב לכך על ידי מעסיקו. במקרה של פיטורים או התפטרות זכאותו של העובד לימי חופש אינה נפגעת ועליו לקבל את אותם ימים בצורת פדיון הסכום שהיה עליו לקבל בעבור אותם ימים. אך גם ההפך הוא הנכון,מחדד עו"ד אורי דניאל, מי שניצל את על ימי החופשה השנתיים המגיעים לו וסיים את עבודתו לפני תום השנה, המעביד רשאי לנכות ממשכורתו את התשלום בעבור ימי העבודה שלקח.

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה09/11/101785 צפיות
האם אפשר למצוא נוסחה מתמטית שתסייע לשופטים להגיע לפיצוי האופטימאלי בהסכמי פשרה? מסתבר שכן. עו"ד אורי דניאל מספר כי שופט בית משפט השלום בתל-אביב, מנחם קליין, מציע כזו. בבואו לגבש את הנוסחה שקל קליין מה הם סיכויי הצדדים, מה הם הסיכונים של כל צד ומה ההשפעה של שיקולי הצדק על המקרה הספציפי.

מאת: עו"ד אורי דניאלביטוח14/09/101748 צפיות
ע"פ חוק ביטוח לאומי קיים ביטוח בשם "ביטוח נכות" המעניק הטבות לכלל האנשים להם נקבעו אחוזי נכות כלשהם. ואולם, התנאי הראשון לקבלת ההטבות הוא עצם הוכחת הנכות, ולאחר מכן הוכחת אי היכולת להשתכר בעבודה או בכלל לתפקד. על מנת להוכיח זאת, עו"ד אורי דניאל טוען שעל כל נכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר קובעת את רמת הנכות וכן יכולת התפקוד.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה30/06/102325 צפיות
מאז כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה בתחילת שנת 2008, הפנסיה היא באחריות המעסיק ומתפקידו לדאוג להפרשתה. החוק הוא בעצם צו הרחבה לחוק הפנסיה הקובע כי כל עובד בישראל זכאי לחסכון פנסיוני מקיף ועל המעביד לשלם את חלקו.

מאת: עו"ד אורי דניאלנדל"ן ומקרקעין30/04/101478 צפיות
לפני חתימה על הסכם עסקת נדל"ן, חשוב לחשב את התשלומים לרשויות המס. על מנת לעשות זאת רצוי לפנות לעורך דין מיסוי מקרקעין שיוכל לסייע. התייעצות עם עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום, יכולה לסייע לחסכון של סכומים משמעותיים בעת ביצוע עסקת נדל”ן.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים11/04/101590 צפיות
חברה היא ישות משפטית שהקמתה נעשית בדרך שנקבעה בחוק. כאשר חברה נקלעת לקשיים ישנן כמה אפשרויות: פירוק החברה, כינוס נכסים או הקפאה והסדר. פירוק הוא הליך משפטי שתכליתו כינוס נכסי החברה, מימושם וחלוקת התמורה לנושים, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחום. ישנם שלושה סוגי פירוק: פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט ופירוק בפיקוח בית המשפט.

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי10/03/101683 צפיות
משרד עו"ד אורי דניאל ידוע בהצלחתו ובניסיונו הרב במגוון תחומים משפטיים כגון, ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, דיני עבודה, ונדל"ן ומיסוי מקרקעין. בתחום הליטיגציה ייצג משרד עו"ד אורי דניאל את לקוחותיו במאות תיקים משפטיים וזכה להצלחה לא מבוטלת. עיקרון הליבה העומד בבסיס הטיפול בכל תיק הוא הייצוג בבית המשפט, המהווה את לב לבה של המשפטנות.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20949 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181380 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171913 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161709 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162687 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163298 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163466 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica