חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירה בדרך

בחירה בדרך

בוקר של שבת. מזג אויר נעים. רוח קרירה מנשבת לה לאיטה. כמעט צהרי היום - צהרי השבת ואני לאחר בוקר של פעילות. קמים בשעה חמש וחצי בבוקר. כן, זו אינה טעות. זו השעה של סימה לקום ולהתייצב במחלקה לרפואה דחופה. אחות במקצועה עם נטל אחריות כל כך גדול על כתפיה הנאות. אני מתעורר לבוקר של פעילות מול המחשב. עניינים רבים נדרשים לתשובה ופתרון.חלקם קשורים לעבודתי.חלקם מצייחס לפרוייקט ההתנדבות הנפלא של המשמר האזרחי. אין כמו בוקר שבת לנסות ולפתור חלק מהם. מכין את ארוחת הצהריים. קורא, חושב, כותב.

 צעדתי את צעדת הבוקר שלי. יום נעים מצאתי לי לצעידה. גם שבת, גם שקט, גם מזג אויר נפלא. הלכתי וחשבתי על האירוניה שבחיינו. עד כמה אנו באמת לא יודעים ולא מבינים את הקורה איתנו. עד כמה הלא המוחלט של האתמול הופך לכן ודאי היום.

 יש פתגם שאני מאוד אוהב. איני יודע את מקורו , אך משתמש בו כדרך חיים. "היום זה המחר של האתמול שחשבת שלא תוכל לעמוד בו". משפט המקפל בתוכו משמעות כה רחבה עלינו בני האדם, על מורכבות החיים מצד אחד והאקראיות מהעבר השני. "האדם מתכנן ואלוהים צוחק" קובע פתגם עממי, כתוספת משלימה. זה פשוט נכון.

 לאחרונה , אני מוצא את עצמי בתכתובת מכתבים אלקטרוניים עם אדם נבון. אדם שאם היו אומרים רק לפני שנה שאהיה החבר שלו הייתי ממליץ למוסר הידיעה לאשפז את עצמו מרצון בבית חולים פסיכיאטרי. אבל, בהמשך לאותו ביטוי של צחוק האלוהים, אני וסימתי מוצאים עצמנו חברים טובים שלו ושל רעייתו. שנינו חולקים עבר משותף משני צידי המתרס. שנינו חולקים כיום, הווה משותף מוצלח ואוהב עם בנות הזוג שלנו. צפוי לכל אחד מאיתנו עתיד סוגה בשושנים. כן, איני מפריז בעוצמת התיאור הכה בנאלי הזה.

 הדיון בינינו הוא פשטני להחריד. "האם זה היה שווה?"  זו השאלה הנשאלת על ידי אותו חבר המתייחס להחלטה שלי שתוצאותיה נמשכו למשך יותר משנה. החלטה אחת שגררה אחריה החלטות משנה רבות, פעולות שונות ואולי גם נזק אישי. השאלה שלו נבעה ממדיניות חיים אותה אימץ ושאותה אפשר למצות במשפט "החיים נפלאים מידי מכדי לבזבז זמן על אנרגיות שליליות מכל סוג שהוא"

 קל לנו, בדיעבד להעריך החלטות ופעולות. קל לנו גם לדעת לכאורה באם צדקנו או לא. כתבתי לכאורה כי איני בטוח שאי פעם נדע בוודאות מלאה את התוצאות של כל החלטה. "דלתות מסתובבות" של קבלת החלטה אחת היא  דחיית האחרת בהגדרת הבחירה של הדרך הראשונה. הבחירה שלנו כחלופה אחת מתוך אין ספור חלופות בטור גיאומטרי.

 בכל החלטה קשה נדרשות תעצומת נפש, הכרה בצדקת הדרך והליכה באותו תלם. קל לנו לעזוב, לפסוח, לתת לאחרים לנהל אותנו. קל לנו שלא להחליט אבל, כמו שכתב לי אותו חבר חכם: "כשאתה בוחר בדרך - אתה בוחר בתוצאות". לקיחת אחריות על הדרך ועל התוצאות היא בעצם "סוף מעשה במחשבה תחילה + מודעות". 

 בחרתי בדרך, מודע לתוצאות. אני לכשעצמי שונה עתה ממה שהייתי בעת  שיצאתי לאותה דרך, שונה במובן החיובי של המילה. האם השוני נובע מהליכים רגילים? האם הוא נובע מעצם התהליך? מהתובנות החדשות שנוספו? מה הבנת המשמעות? או, זה אכן שינוי שנבע מקבלת אחריות על הדרך ועל התוצאות? אני נוטה לחשוב שהתשובה הנכונה מקופלת בשאלה האחרונה. בנשיאת האחריות על הדרך והתוצאות.

 לפעמים האלוהים צוחק איתך.

  סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

 תודה לאוריה שי על הסיוע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112063 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111866 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119198 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112538 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205537 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196094 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173131 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica