חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המשך דרך כתיבת הספר משא ומתן

מאת: אלון מו"מ18/04/20101840 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נקודת המפנה החשובה ביותר בכתיבה אירעה כשהחלטתי לגבש שיטת עבודה מקיפה וסדורה. התייעצתי עם עשרות מנהלים בכירים מהמשק, ביניהם יעקב פרי, חמי פרס, יוסי ורדי, יוסף אקרמן, משה חורב, דוד קמיניץ, איריס שטרק, אמנון דיק, בני גאון ז"ל, בינה רזינובסקי, לואי רוט ונוספים (שוב - מודה אני להם על זמנם ומומחיותם), כשעם כל אחד התפתח דו-שיח על מה חשוב בתהליך ומה אפקטיבי. נוכחתי עד כמה אנשים אלו הם negotiators מומחים ושבוודאי שלא יכלו להגיע לתפקידיהם הבכירים מבלי להיות אשפים בתחום. התובנות שלהם, בשילוב הפרשנות והנסיון שלי, יצרו את שיטת DDMTM (Deal Design & Management - עיצוב וניהול עסקאות) המתוארת בספר.

לב העניין הוא זה: האם פגשתם פעם מנהל שיווק שמחליט להגדיל את המכירות ב-10%, אך לא קובע איך יעשה זאת? האם קיים מנהל פרוייקטים שאחראי על פיתוח מוצר - שלא מפרט כיצד הדבר יתבצע? בוודאי שלא. אך זהו מה שרוב המנהלים עושים במשא ומתן: מחליטים על התוצאות הרצויות מהמפגש, אך אין להם שום שיטה כיצד להשיג מטרות אלו. שיטת DDM, שכל כולה מנסיון בפועל (להבדיל משיטה אקדמאית), מהווה פריצת דרך בניהול עסקאות ומקנה שליטה על התהליכים העומדים בבסיס התהליך. זו מתודולוגיה סדורה להשגת תוצאות בשורה התחתונה. היא פועלת.

מאז שסיימתי את הכתיבה (באמצע 2008), שגרת יומי היא ביישום השיטה. כך למשל, בבוקר אנחנו עושים בה שימוש בעסקה למיזוג שתי חברות מתחום ההסעדה, בערב DDM מסייע בייצוב משבר אמון בין מנכ"ל של ספקית מכלולים אלקטרונים ללקוח מהתעשייה הבטחונית, ולמחרת - בדיונים של הנהלת חברה לרכישת השליטה בה מבעלי המניות, ולאחר מכן בעסקה של יזם נדל"ן. לעיתים העסקה היא בארץ ולעיתים מול חו"ל. לכל המפגשים אני מגיע עם אותם דפי עזר הכלולים בספר, קובעים יעדים, מנתחים את "המצב", ומיישמים את כלי DDM. לפעמים אני משתתף במפגשי המשא ומתן עם הלקוח ולעיתים הייעוץ נעשה רק בהכנה ותכנון המפגש.

"משא ומתן - סודות ההצלחה" הוא לא עוד ספר טיפים, על כך אני לוקח אחריות אישית מלאה. בטוחתני שיישום הכלים שבספר ישנה את דרך ההסתכלות שלכם על משא ומתן ואת ניהול העסקאות והמו"מ שלכם, וכמו שנאמר בו: "לעולם לא תרוויחו יותר כסף בפחות זמן - מאשר סביב שולחן המשא ומתן". אני מזמין אתכם להיווכח בעצמכם.

בברכת סגירת עסקאות טובות ומרובות,

דניאל וייזר

 



תגיות המאמר: משא ומתן, דניאל וויזר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

להשוואת מחירים על ביטוח מקיף:

http://xn--5dbigced8a3b8a.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון

מאת: אלון רכב17/05/101262 צפיות
מושגים בליסינג

מאת: אלון ביטוח רכב23/03/101546 צפיות
רכישת ביטוח רכב באינטרנט חוסכת זמן וכסף

מאת: אלון ביטוח רכב23/02/101666 צפיות
סקר ביטוח רכב באינטרנט בארץ

מאת: אלון יופי וטיפוח - כללי17/02/101555 צפיות
טיפים על בוטוקס

מאת: אלון ביטוח רכב31/01/101573 צפיות
מה ההבדל בין נשים לגברים כשזה מגיע לביטוח רכב

מאת: אלון ביטוח רכב07/01/101651 צפיות
התאמת ביטוח רכב לצרכיכם


מאמרים נוספים בנושא מו"מ

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222341 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאת: רונן הללמו"מ08/08/129339 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן ברכישה והשכרה של עסקים, מספר על מלכודות של מו"מ טלפוני ונותן עשרה כללים לשליטה במשא ומתן טלפוני

מאת: רונן הללמו"מ24/03/128693 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן, משיק שירות חדש לייעוץ, הכוונה וניהול מו"מ בתחום הנדל"ן

מאת: ronyotמו"מ17/11/118664 צפיות
בכל מערכות הסינון שקיימות בשוק יש פילטרים (ובשמם השני – מסננים) אשר אמורים לסנן את האוויר שנפלט החוצה. חובה להחליף את הפילטרים הללו אחת לתקופה, חשוב לזכור שהכול תלוי בפעילות המטבח ובסוג העבודה שנעשית בו.

מאת: קופירייטינג פלוסמו"מ03/10/118615 צפיות
תרגום טקסט הינו שירות הניתן על ידי חברות שונות בארץ ,אשר כשמו כן הוא- עוזר לנו בתחום תרגום טקסט. חברות שונות מציעות שירות תרגום טקסט ממגוון שפות לתרגום לעברית

מאת: אייל גלמו"מ20/08/118612 צפיות
עסק ללא צליל המתנה הכולל קריינות מקצועית, מוסיקה ממתגת, לצערי נתפס באוזני הלקוח כעסק פחות רציני ומכובד. אנחנו בעולם בו השירות הפך לכלי שיווקי. אסור להתעלם מכך. הלקוח יודע שמגיע לו שירות טוב, וכצרכן לרוב הולך לקנות בחברה/ עסק שמעניקה לו הרגשה טובה, וזאת באמצעות השרות הטוב, וכוח האדם המסור.

מאת: zafil mamanמו"מ07/04/1110878 צפיות
סקס ישראלי - מה זה התשוקה לסקס בחיי הפורנו באתרים השונים ? החדשנות ברשת הביאה עמה נגישות חדשה מיוחדת במינה בכל המתייחס לתכנים פורנוגרפים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica