חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האתר בבנייה

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/20091144 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האתר בבנייה

"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה - "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה" במיוחד אם אתה רוצה להיות ראשון בגוגל. אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?

ההיסטוריה של האתר בבנייה

איי שם בשנות ה- 90, בימים הראשונים של הרשת הפועלת בפרוטוקול http, קם לו השלט "האתר בבנייה" Under Construction. אנשים החלו לעשות גישושים ראשונים באוטוסטרדת המידע ובנו אתרים ודפים בעשר אצבעותיהם. אנשים בנו קישורים, אבל לא תמיד היה להם להיכן לקשר. קישורים הובילו לשום מקום, וגררו תשובה: 404 File Not Found, או שקיבלו הפניה לדפי 404 מותאמים לאתר, אשר בישרו לגולש שהגיע לדף שאינו קיים ויש לו טעות בניווט.

אוטוסטרדת המידע של שנות התשעים לא היתה בדיוק אוטוסטרדה, ולא פעם הגולש הגיע אל נתיב ללא מוצא. זה הזכיר לאנשים את השלט בכביש החוסם את המשך נסיעתם ובו כתוב Under Construction. לכן, מרבית התמונות והאנימציות של האתר בבניה קשורות לשלט הכביש בצבעי צהוב ושחור עם אנימציה של פועל: כובע לראשו ופטיש בידו.

השלט Under Construction היה במובן "אין כאן מידע", "תודה שהגעת, מצטערים, אבל אין לנו מה להציג". השימוש בו הלך וגבר. בשנת 1977 קמה תנועת מחאה בשם People against under construction images club. חברי העמותה ספרו בעזרת Alta vista (אז מנוע חיפוש מאוד מקובל) כמעט 1,500,000 דפים כאלה. הנה אתר המחאה שלהם: http://www.andrews.edu/~rickyr/noconst.html

לקראת סוף שנות ה- 90 שינה השלט "האתר בבנייה" את משמעותו. אנשים רצו להראות שהם מעדכנים בקביעות את האתר שלהם והציגו את השלט כשלא ניתן היה להציג דפים. בעוד הרעיון של עדכון האתר באופן תכוף היה טוב, המסר היה כפול, ולא מובן. כי השלט "האתר בבנייה" הופיע גם בדפים ללא תוכן וגם בדפים שיש בהם תוכן. כלומר, מצד אחד, הביטוי Under construction שימש תירוץ לאי-המצאות תוכן, ומצד שני המשמעות היא: "אנחנו מעדכנים את האתר ואתם מוזמנים לחזור ולבקר בו".

עדכון קל לשלט המעצבן היה עם הכיתוב Always Under Construction מתוך כוונה להדגיש שתמיד האתר נמצא בבנייה. יש מישהו שכל הזמן דואג לעדכן פרטים באתר ולכן כדאי שתשובו. אבל גם כאן התוספת Always לא תרמה לבהירות המסר, כי היו כאלה שהבינו שדף זה נדון לעולמים להיות בבנייה ולכן לא ברור מדוע טרח, מי שטרח, להציגו? מבולבלים? גם אנחנו!

בתקופה זו נספרו מעל 12,000,000 דפים במצב Under Construction עד שהדבר הפך לבדיחה. בשנת 1999 נכתב בעיתונות העולמית: "הרשת תמיד בבנייה". אנשים החלו להחליף את השלטים "האתר בבנייה" במשפטים אחרים שהיו בעלי משמעות זהה: "המידע בדף זה אינו זמין", "הדף יעודכן לאחר החגים", אלא ששכחו לציין באיזו שנה מדובר ובאיזה חג...

מי שרצה לציין שהדף שלו עודכן, החליף את הטקסט "האתר בבנייה" בטקסט מדויק יותר, כמו: Last Updated והיה מי שתרגם לעברית: "השתנה לאחרונה", מה?!?

בשנת 2000 יצא לאור הספר Web Usability מאת Jacob Nielsen, הגורו של השימושיות באינטרנט (הספר תורגם לעברית בידי הוצאת הוד-עמי ונקרא "עיצוב ממשק באינטרנט"). בספר זה פורסמה רשימה של "עשר השגיאות הנפוצות בעיצוב אתר אינטרנט" (מהד' עברית, עמוד 377) ובה כולל Nielsen את השימוש בשלט "האתר בבנייה" תחת הכותרת "דפים יתומים".

גם Steve Krug בספרו רב-המכר Don't Make Me Think שלל מכל וכל את השימוש בשלט "האתר בבנייה".

האתר בבנייה ומנועי החיפוש

אין זה רעיון טוב להציג למנועי החיפוש אתר שיש בו דפים הנמצאים בבנייה. הדבר אינו מראה על רצינות, אלא רק יכול להזיק לדירוג. לפני שאתם מספרים לעולם על האתר החדש שלכם, כדאי שתשימו בו תוכן. ההתרשמות הראשונה מתוכן האתר היא שקובעת, וכדאי שההצגה בפני מנועי החיפוש תיעשה כמו שצריך.

דף ללא תוכן, או שכל התוכן שבו מסתכם במילים "האתר בבנייה", אינו רלוונטי למנועי החיפוש. אין משמעות לטקסט "האתר בבנייה". אם יש דף ובו טקסט קצר אחר, כמו למשל, "פרפרים הם חופשיים", מה כבר יכול מנוע החיפוש להבין?!?

תוכן טרי ורענן - זה מה שמנועי החיפוש מחפשים. אם התוכן של האתר או הדף מסתכם במילים "האתר בבנייה" אין זה נחשב ל"תוכן" על ידי מנועי החיפוש. הם אינם נוטים לחזור ולסרוק דפים בבנייה. לפעמים, מנוע החיפוש חוזר לדף מסוג זה לאחר חודשים רבים.

התא בבנייה והגולשים

לפני שאתם מספרים לעולם על האתר החדש שלכם, כדאי שתכינו עבורו תוכן. ההתרשמות הראשונה של הגולש מתכני האתר היא שקובעת. משתמשים אינם אוהבים לראות את הטקסט "האתר בבנייה", "בקרוב", "דף זה אינו פעיל" ודומיהם. גם האנימציות של "האתר בבנייה" אינה משעשעות את הגולשים שהגיעו כדי למצוא מידע, ובמקום זה מצאו איזו דמות שמכה בפטיש ומתחתיה הכתובת: Under Construction.

גולשים טוענים שהם מרגישים שהם מבזבזים את זמנם בהגעה לדף שכל תוכנו: "האתר בבנייה". אם הגולש שמגיע לאתר לוחץ על קישור ובסופו של דבר מגיע לדף שבו רשום "האתר בבנייה", הוא בודאי יתרגז, ואתם הרי אינכם רוצים להרגיז הלקוחות (הפוטנציאלים) שלכם, נכון?

לפעמים יש בעיה בטעינת הדף, אשר מקורה בתקלת תקשורת. לקוחות מקבלים זאת בהבנה ובדרך כלל לוחצים 'רענן' (refresh) כדי לנסות פעם נוספת. הדבר שונה מהגעה לדף שרשום בו "האתר בבנייה", שבו הניווט הצליח אבל אין תוכן.

לקוחות יזכרו שהאתר שלכם בבנייה, ולכן יהיה להם פחות חשק או מוטיבציה לחזור אליו. כאשר יעשו את המאמץ ויחזרו לאתר לאחר זמן מה, ושוב ימצאו שחלקים ממנו נמצאים בבנייה, הסיכויים רבים שזה גם ביקורם האחרון.

בעלי אתרים לא ירצו להחליף קישורים עם אתרים שבעליהם הכריז עליהם כלא גמורים. מטרת הקישורים היא להפנות לקוחות לקבלת מידע נוסף. אם באתר שלכם יש "חורים של מידע", הוא אינו מועמד ראוי ליצור אליכם קישור ולהפנות אליכם לקוחות. אף אחד אינו רוצה לאכזב את הלקוחות שלו בהפניה לאתר שבו מוכרז כי "האתר בבנייה".

מדריכים ואינדקסים יסרבו לקטלג אתרים בבנייה, כי השלט "האתר בבנייה" משדר יכולת ביצוע נמוכה וחוסר מוכנות. חשוב מאוד שהאתר שלכם יקוטלג במדריכים ואינדקסים, כדי להפנות אליו את תנועת הגולשים וגם כדי שמנועי החיפוש ימצאו את הקישורים אליכם.

אז למה השלט האתר בבנייה מוצג באתרים חדשים?

השלט "האתר בבנייה" נמצא בחברה טובה של אנימציות מיותרות. יש עוד שלטים מיותרים שלא ברורה תרומתם או המשמעות שלהם עבור הגולשים. הנה רשימה של כמה מהתירוצים העיקריים לשימוש בשלט "האתר בבנייה":

  • 1. אפקט העדר או במילים אחרות: "ראינו שהוא נמצא גם באתרים נוספים...". אז מה? עצם השימוש בשלט "האתר בבנייה" באתרים אחרים אינו נותן לו אישור שזה בסדר לעשות בו שימוש. יש אתרים שיש בהם "מונה כניסות", גם אותו תעתיקו לאתר שלכם?
  • 2. קשיחות העיצוב. המעצב מעוניין לבנות את כל הקישורים בתפריט כי הוא יוצר תפריט בפלאש או בגרפיקה כלשהי. גם אם הוא יודע שלא יהיה תוכן לדפים, לא מחר ולא בעוד חודשים, הוא יעדיף לבנות את כל הקישורים בתפריט כדי לשמור על "שלמות מראה האתר", או על "מפת האתר".
  • 3. השלט "האתר בבנייה" משעשע את בעל האתר, ולדעתו הדבר גם ישעשע גם את הגולשים לאתר שלו.

מה לעשות במקום הצגת השלט "האתר בבנייה"

נניח שברצונכם לבנות אתר. אתם רוכשים עבורו שם דומיין ומקום אחסון, אבל עדיין אין לכם אתר. מכל הבחינות עדיף להעלות לרשת אתר מוכן ושלם. אבל, לפעמים המציאות מכריחה אותנו לעלות לרשת ומהר, כמו למשל כאשר יש בקרוב תערוכה וצריך להציג אתר. במקום להעלות דף עם השלט או הכיתוב "האתר בבנייה", צריך להציג דף עם פרופיל החברה או הארגון, מידע על העסק שלכם ודרכי התקשרות. זה כל מה שיש לכם עכשיו להציג, וזה גם מה שתציגו. אחר כך המשיכו בתכנון ובבנייה והציגו יחידות שלמות יותר של תוכן לאחר הכנתן.

אם יש דף באתר וצריך לעדכן את תוכנו, עדכנו ואל תודיעו דבר. הודעה על עדכון ראוי להציג כאשר יש שוני מהותי אשר מחייב גם הסבר כלשהו על נוהל הגלישה.

אם יש דף באתר שצריך להוריד לצורך עדכון ואחר כך להציגו שוב (נדיר, אבל קורה) - אל תשאירו אותו עם שלט "האתר בבנייה" במקום זאת השאירו תוכן מתאים. נדירים המקרים שבהם תוכן הדף הפך כולו ל"לא רלוונטי". השאירו חלק מהתוכן בדף ואל תבטלו את הדף.

אם יש תפריט שצריכים להיות בו קישורים לדפים שונים, אבל עדיין אין בהם תוכן, בקשו ממפתח האתר לבטל את הקישורים האלה עד לסיום הכנת הדפים המקושרים. כלומר, טקסט הקישור יישאר ויוצג, אבל הקישור לא יהיה פעיל.

אם אין לך מה להציג, אל תציג!

כשהערתי לחברה עסקית שביקשה את עזרתי בנושא שיווק באינטרנט, שיש למנוע מגולשים גישה לדף שנמצא בבנייה, ענו לי: "תוך שבועיים יהיה בדף תוכן". שאלתי: "למה לאכזב ולהרגיז לקוחות במשך שבועיים?", "ומי מבטיח שאכן העדכון אכן יבוצע בתוך שבועיים?".

סיכום

אל תכללו את הטקסט "האתר בבנייה" באף לא דף מדפי האתר שלכם. בעיקרון, כל דף נמצא תמיד במצב "בבנייה". אם עדין לא הגיע הזמן לפרסם דף, אל תעשו אליו קישור. אין דבר יותר מרגיז מאשר להגיע לדף ולמצוא שיש שם - כלום.

אם יש לך מה להציג, הצג זאת!

אם אין לך מה להציג, אל תציג!

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

טלפון: 09-89101462

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט14/04/091134 צפיות
הניווט באינטרנט אינו נערך מנקודה מוגדרת אחת לנקודה מוגדרת שנייה כמו בניווט בשטח. הגולש יודע מהיכן התחיל (בדרך כלל מאתר מנוע חיפוש, פורטל או אתר מסוים אחר), אך אין לו נתיב ברור, כפי שיש בניווט קרקעי שמתקיים מנקודה לנקודה. קלות הלחיצה על העכבר ועלותה הכספית האפסית, מביאות לידי כך שידוע בוודאות היכן הניווט מתחיל, אבל בכלל לא בטוח כיצד ימשך והיכן יסתיים.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים14/04/091190 צפיות
יש אנשים שמספרים ללקוחות שלהם סיפורי מעשיות (בדיות) והלקוחות? אולי מתוך חוסר ידיעה ואולי מתוך תמימות מאמינים שאכן כך מתנהלים הדברים באינטרנט. אבל, אנחנו אוהבים לנתץ מיתוסים, אז הנה חמישה מיתוסים הרווחים בקהל הרחב בכל הנוגע לקידום אתרים באינטרנט.

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091190 צפיות
האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP - Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091135 צפיות
האינטרנט עם שפע המידע, קלות הגישה והעלות הנמוכה, הביא אותנו להעריך את הזמן. הלקוחות אינם רוצים שיבזבזו את זמנם, ולכן הם מחפשים אתר שיעזור להם לעשות את מה שהם רוצים לעשות, ברגע שהם רוצים לעשות את זה – מייד ובפשטות; או במילה אחת – רלוונטי.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091258 צפיות
שם מתחם (Domain name) ושרת אחסון (Web server) הם שני נכסים של החברה, שיש לשמור עליהם וגם לנהל. ניהול נכון של שם מתחם ובחירה נכונה של שרת אחסון יאפשרו מתן שירות טוב ללקוחות ולכך עוד משהו בדרך להיות ראשון בגוגל.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091192 צפיות
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה. הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091184 צפיות
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם. אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213630 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194086 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175729 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174882 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172723 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172293 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162138 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica