חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מנועי החיפוש מציגים את האתר שלך

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/20091191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך מנועי החיפוש מציגים את האתר שלך

האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP - Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.

מיקום גבוה בתוצאות החיפוש על פי מילות מפתח הוא דבר נהדר, אבל לא פחות חשובה היא הדרך שבה מוצג האתר שלך בתוצאות החיפוש. אתה רוצה בוודאי שהאתר שלך יוצג בדרך שתגרום ללקוחות ללחוץ על הקישור כדי להגיע אליו מיד. אם תיאור האתר, כפי שמופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, אינו 'עושה את העבודה', קרוב לוודאי שלא ילחצו עליו. המשמעות היא פחות פניות ופחות עסקאות.

בחיפוש הביטוי "מועדון קריאה" במנוע החיפוש Google התקבלה התוצאה הבאה באתר www.read4free.co.il:

מועדון קריאה | ספרים | אירועי תרבות

קריאה של ספרים בכיף. קריאה של ספרים בבית או בעבודה. גלה ספרים וסופרים חדשים. קריאה של קטעים מתוך ספרי קריאה בדואר אלקטרוני. ספרי קריאה ממיטב הסיפורת.

www.read4free.co.il/ - 22k - עותק שמור - דפים דומים

השורה הראשונה מכילה את התוכן של כותרת הדף, או במילים אחרות: את התוכן של התגית title. מה שרשום שם, יופיע כמו שהוא. מנועי החיפוש יקצרו את הטקסט רק אם הוא ארוך במיוחד.

בשורה הרביעית יש מספר חלקים, שהבולט ביניהם הוא כתובת הדף. באמצע יש שתי שורות.

הבה נראה כיצד מנועי החיפוש (Google, Yahoo, MSN/Live) יוצרים את אותן שתי שורות המוצגת בדף תוצאות החיפוש?

Google

מנוע החיפוש של גוגל משתמש כפי הנראה בתוכן התגית meta description, ומציג את הכתוב בה בתוצאות החיפוש. זה לא קורה תמיד, אבל במקרה של חיפוש הביטוי 'מועדון קריאה' זה קרה, וגוגל לקח את תוכן השורות משם. כך גם בחיפוש הביטוי 'מאיר שלו' וגם בחיפוש אחר 'אתגר קרת' בתוצאות של אתר www.read4free.co.il . איך יודעים זאת? חפשו בגוגל אחר 'מאיר שלו'. אתרו את התוצאה של אתר www.read4free.co.il. פתחו בחלון חדש את הדף על מאיר שלו באתר www.read4free.co.il וחפשו אחר התיאור שראיתם בתוצאות החיפוש של גוגל. לא תמצאו דבר. עכשיו, התבוננו בקוד המקור של הדף ושם... בינגו. התיאור שהציג גוגל הוא בדיוק מה שנכתב בתגית meta description.

לחילופין, אם תוכן התגית meta description לא 'מצא חן' בעיני גוגל, או שאין תגית כזאת, גוגל ייקח קטעים מתוכן הדף על פי מילות המפתח. ניתן יהיה להבחין בקיטוע הטקסט שנעשה על ידי שלוש הנקודות (...) המחברות בין קיטוע לקיטוע. אם שלוש הנקודות (...) נמצאות בסוף הקטע, פירוש הדבר שהתוכן נלקח מהתגית meta description, אבל לא היה מקום לכל התוכן הרשום בה.

אם הדף רשום ב-DMOZ - מדריך האתרים הפתוח, אז בהחלט יכול להיות שגוגל ייקח את התיאור משם. חפשו את "המדריך השלם לסיני", קראו את התיאור, ונסו לחפש אותו באתר. לא תמצאו. חפשו ב-DMOZ ותמצאו את מבוקשכם.

Yahoo

מנוע החיפוש יאהו מנצל רק את החלק הראשון של התוכן הרשום בתגית meta description ומשלים בקיטוע מתוך תוכן הדף המכיל את מילת המפתח.

אם לדף אין תגית meta description, מנוע יאהו ישתמש בתיאור האתר שנמצא באינדקס של יאהו, בתנאי שהדף הזה אמנם נמצא באינדקס. כדי להיכנס לאינדקס של יאהו, עליכם להצטייד ב-299 דולר!

אם לדף אין תגית meta description או שהוא אינו מופיע באינדקס של יאהו, מנוע יאהו יציג מתוך הדף מספר קיטועים המכילים את מילת המפתח.

MSN/Live

מנוע החיפוש MSN/Live מציג בתיאור פחות תווים בהשוואה לגוגל ויאהו. נראה שמנוע MSN משתמש במשפט הראשון מתוך הדף אשר מכיל את מילת המפתח. אם מילת המפתח אינה מופיעה בדף, אז MSN/Live יציג את המשפט הראשון של המסמך.

אם הדף נמצא באינדקס האתרים DMOZ, אז בדומה לגוגל, גם MSN יציג את תיאור האתר מתוך DMOZ.

מה המשמעות של כל הטיעונים האלה עבורך?

אם אתה רוצה שדפי האתר שלך לא רק ימוקמו 'גבוה', בתחילת תוצאות החיפוש, אלא גם יוצגו עם טקסט מושך, עליך לוודא שיש תוכן ממשי בתגית meta description בכל אחד מדפי האתר. מנועי החיפוש מחפשים את הכתוב בתגית זו, ויש סיכוי גבוה שהם גם יציגו את התוכן הרשום בה. מבחינתך, הטוב ביותר הוא שמנועי החיפוש יציגו את תוכן התגית meta description כפי שאתה רוצה שיוצג, ולא יבחרו באוסף קטעים מתוכן הדף. בתגית meta description תוכל לכתוב תוכן מעורר עניין וסקרנות, בניגוד לקטעי טקסט שונים שאין לך שליטה על בחירתם על ידי מנוע החיפוש, וגם אינך יודע מאיזה קטע של הדף הם יילקחו. חשיבות כתיבת התוכן בתגית עולה, כי שלגוגל יש נתח שוק גדול יותר משאר מנועי החיפוש גם יחד, והוא שואב מהתגית הזו את המידע לתצוגה בתוצאות החיפוש. ייתכן שבעתיד גם מנועי חיפוש אחרים ינהגו בדרך זו.

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

טלפון: 09-89101462

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט14/04/091134 צפיות
הניווט באינטרנט אינו נערך מנקודה מוגדרת אחת לנקודה מוגדרת שנייה כמו בניווט בשטח. הגולש יודע מהיכן התחיל (בדרך כלל מאתר מנוע חיפוש, פורטל או אתר מסוים אחר), אך אין לו נתיב ברור, כפי שיש בניווט קרקעי שמתקיים מנקודה לנקודה. קלות הלחיצה על העכבר ועלותה הכספית האפסית, מביאות לידי כך שידוע בוודאות היכן הניווט מתחיל, אבל בכלל לא בטוח כיצד ימשך והיכן יסתיים.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים14/04/091190 צפיות
יש אנשים שמספרים ללקוחות שלהם סיפורי מעשיות (בדיות) והלקוחות? אולי מתוך חוסר ידיעה ואולי מתוך תמימות מאמינים שאכן כך מתנהלים הדברים באינטרנט. אבל, אנחנו אוהבים לנתץ מיתוסים, אז הנה חמישה מיתוסים הרווחים בקהל הרחב בכל הנוגע לקידום אתרים באינטרנט.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091146 צפיות
"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה – "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה". אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091137 צפיות
האינטרנט עם שפע המידע, קלות הגישה והעלות הנמוכה, הביא אותנו להעריך את הזמן. הלקוחות אינם רוצים שיבזבזו את זמנם, ולכן הם מחפשים אתר שיעזור להם לעשות את מה שהם רוצים לעשות, ברגע שהם רוצים לעשות את זה – מייד ובפשטות; או במילה אחת – רלוונטי.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091258 צפיות
שם מתחם (Domain name) ושרת אחסון (Web server) הם שני נכסים של החברה, שיש לשמור עליהם וגם לנהל. ניהול נכון של שם מתחם ובחירה נכונה של שרת אחסון יאפשרו מתן שירות טוב ללקוחות ולכך עוד משהו בדרך להיות ראשון בגוגל.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091193 צפיות
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה. הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091184 צפיות
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם. אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213545 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184494 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172616 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162426 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163292 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153259 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153375 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica